Τετάρτη 30 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΔΡΟΠΤΕΡΥΓΑ
Παραβιάσεις και ελλείψεις «φωτιά»!

Προβλήματα στα συστήματα πυρόσβεσης σε 31 υδροπτέρυγα, που ελέγχθηκαν «κατόπιν εορτής» και για χάρη εντυπωσιασμού από το ΥΕΝ

Σημαντικές ελλείψεις, ιδιαίτερα επικίνδυνες για τη ζωή των επιβατών και των ίδιων των πληρωμάτων, εντοπίστηκαν σε ελέγχους που έγιναν «κατόπιν εορτής» σε 31 «ιπτάμενα δελφίνια» (υδροπτέρυγα), από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Ενδεικτικό είναι ότι πολλές από τις παραβάσεις έχουν να κάνουν με τα συστήματα πυρόσβεσης στα πλοία αυτά, δηλαδή την έλλειψη πυροσβεστήρων, τη μη καλή λειτουργία τους όπου υπάρχουν, την έλλειψη απαραίτητων εγχειριδίων λειτουργίας των συστημάτων πυρόσβεσης, την καλή λειτουργία αντλιών, συναγερμών, συστημάτων ενδοσυνεννόησης και άλλα!

Οι έλεγχοι συνοδεύτηκαν από την προσπάθεια προβολής του «έργου» του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και ειδικά του υπουργού Χ. Παπουτσή που έδωσε τις σχετικές εντολές για τους ελέγχους. Εντολές που δόθηκαν, αφού κινδύνεψε η ζωή επιβατών και ναυτεργατών την περασμένη βδομάδα, με την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο υδροπτέρυγο «Φλάινγκ Ντόλφιν 5» και με αποτέλεσμα να καεί ολοσχερώς. Αποκρύπτεται επίσης το αυτονόητο, ότι δηλαδή αυτοί οι έλεγχοι έπρεπε να γίνονται χωρίς ιδιαίτερες οδηγίες και ότι η συγκεκριμένη αδράνεια των υπηρεσιών έγινε ανεκτή από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου! Η στάση του ΥΕΝ απέναντι στις ακτοπλοϊκές εταιρίες που εκμεταλλεύονται τα υδροπτέρυγα, είχε σαν συνέπεια τα πλοία αυτά να ταξιδεύουν με τις συγκεκριμένες ελλείψεις για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα!!!

Στις έκτακτες επιθεωρήσεις διαπιστώθηκαν: Ελλειψη πιστοποιητικών ελέγχου - επιθεώρησης πνευστών σχεδίων ή και αναγόμωσης φορητών πυροσβεστήρων. Σε τέσσερα πλοία υπήρχε αδυναμία επικοινωνίας Γέφυρας - Μηχανοστασίου. Σε τρία πλοία διαπιστώθηκε μη ικανοποιητική λειτουργία δικτύου αντλίας πυρκαγιάς. Σε ένα πλοίο έλειπαν ορισμένα παιδικά σωσίβια. Σε άλλο πλοίο έλειπαν ορισμένοι πυροσβεστήρες. Σε ένα πλοίο διαπιστώθηκε μη ικανοποιητική λειτουργία συστήματος αναγγελίας πυρκαγιάς στη γέφυρα. Σε άλλο πλοίο δε λειτουργούσε ικανοποιητικά το σύστημα γενικού συναγερμού. Επίσης, σε δύο πλοία δεν υπήρχαν οδηγίες χρήσης μονίμου συστήματος CO2 μηχανοστασίου. Σε πολλά πλοία δε δίνονταν οδηγίες ανάγκης προς τους επιβάτες (χρήση σωσιβίων, οδηγίες εγκατάλειψης κλπ.), δεν υπήρχαν διαθέσιμα εγχειρίδια λειτουργίας και συντήρησης του πλοίου.

Μετά τις παραπάνω διαπιστώσεις κλήθηκαν σε απολογία είκοσι πλοίαρχοι Ε/Γ-Υ/Γ σκαφών και κινήθηκε η διαδικασία για την επιβολή των προβλεπομένων «κυρώσεων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ