Σάββατο 13 Οχτώβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Φωτιά σε αστικό λεωφορείο

Το λεωφορείο που καταστράφηκε από τη φωτιά δημιουργεί πολλά ερωτηματικά

Eurokinissi

Το λεωφορείο που καταστράφηκε από τη φωτιά δημιουργεί πολλά ερωτηματικά
Σε βραχυκύκλωμα καλωδίων αποδίδουν οι εμπειρογνώμονες της ΕΘΕΛ τη φωτιά που εκδηλώθηκε χτες το πρωί σε αστικό λεωφορείο, που εκτελούσε το δρομολόγιο Σπάτα - Λούτσα, με 60 επιβάτες. Με την εκδήλωση της φωτιάς ο οδηγός άνοιξε αμέσως τις πόρτες, όλοι οι επιβάτες αποβιβάστηκαν σώοι, ενώ το λεωφορείο παραδόθηκε στις φλόγες και καταστράφηκε ολοσχερώς, παρά την προσπάθεια που κατέβαλαν οι άνδρες της Πυροσβεστικής.

Το νέο αυτό περιστατικό με λεωφορείο της ΕΘΕΛ, που είναι το 16ο τα τελευταία δύο χρόνια, εγείρει εύλογα ερωτηματικά για τις προδιαγραφές των λεωφορείων, ποιος και με ποια κριτήρια τις ορίζει, ποιος και με πιο τρόπο παρακολουθεί την τήρηση των προδιαγραφών κατά το στάδιο της κατασκευής και τέλος ποιος κάνει έλεγχο και με ποιες γνώσεις, πριν παραληφθούν τα λεωφορεία.

Πρόκειται βέβαια για πολιτικά ερωτήματα, που απαιτούν πολιτικές απαντήσεις. Και με την έννοια αυτή υπάρχουν πολιτικές ευθύνες και για το χτεσινό συμβάν, αλλά και όσα άλλα παρόμοια έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια στη λειτουργία της ΕΘΕΛ.

Σημειώνεται ότι συχνές είναι οι αναφλέξεις που έχουν εκδηλωθεί σε λεωφορεία που παραγγέλθηκαν με «προγραμματικές συμφωνίες» και παραλήφθηκαν το 1996. Τα λεωφορεία αυτά έχουν υποστεί «πατέντες», προκειμένου να αντιμετωπιστούν «κατασκευαστικές ατέλειες»!

Οι αναφλέξεις λεωφορείων έχουν απασχολήσει κυβέρνηση και διοίκηση της ΕΘΕΛ, χωρίς να έχει γνωστοποιηθεί επίσημα τι μέτρα έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Επισημαίνεται ότι από τα 120 λεωφορεία φυσικού αερίου, γαλλικής προέλευσης, που παρέλαβε η ΕΘΕΛ προ διετίας, έχουν καεί τα έξι λόγω προβλήματος στον καταλύτη. Οταν εκδηλώθηκε η πρώτη φωτιά στα καινούρια λεωφορεία, η επιτροπή εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε από την ΕΘΕΛ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει «κατασκευαστική ατέλεια, για την οποία ευθύνεται η κατασκευάστρια εταιρεία»!

Οι τεχνικοί της ΕΘΕΛ επισημαίνουν ότι τα 250 πετρελαιοκίνητα λεωφορεία που τέθηκαν σε κυκλοφορία το 2005, δε διέθεταν το απαιτούμενο σύστημα για τον αυτόματο καθαρισμό του λαδιού που έπρεπε να είχε τοποθετηθεί στο εργοστάσιο. Η έλλειψη αυτού του μηχανισμού έχει καλυφθεί με «πατέντα», η οποία ωστόσο είναι λάθος στη συνδεσμολογία, με επακόλουθο να ανεβαίνει η θερμοκρασία και να αυξάνεται ο κίνδυνος ανάφλεξης του κινητήρα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ