Τρίτη 5 Φλεβάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τώρα είναι η ώρα συσπείρωσης στο ΠΑΜΕ

Σε μια περίοδο που προβάλλει οξυμένη η ανάγκη συνολικής απάντησης των εργαζομένων στην ενιαία αντιασφαλιστική, αντεργατική, αλλά και αντιεκπαιδευτική επίθεση που δέχονται, οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, για άλλη μια φορά προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν και να στρέψουν σε ανώδυνα μονοπάτια το κίνημα των εκπαιδευτικών, κατεβάζοντας στις συνελεύσεις εισηγήσεις που αφήνουν στο απυρόβλητο τον πυρήνα της αντιδραστικής πολιτικής.

Οι παρατάξεις ΠΑΣΚ και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ (μαζί με την ΑΓ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ στην ΟΛΜΕ), κατέληξαν σε πλαίσια πάλης που με «εκπτώσεις» και αντιφάσεις οδηγούν το κίνημα των εκπαιδευτικών στην ενσωμάτωση στην κυρίαρχη πολιτική, ενώ με ένα «υπερεπαναστατικό» πρόγραμμα στη ΔΟΕ προσπαθούν να εμφανιστούν σαν υπέρμαχοι του αγώνα. Οι παραπάνω δυνάμεις κάνουν λόγο για «πανεργατικό συντονισμό» την ίδια ώρα που δεν μπορούν ούτε μεταξύ τους να συντονιστούν, με αποτέλεσμα να κατεβάζουν διαφορετικό πρόγραμμα δράσης στη ΔΟΕ (πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες το Μάρτη) και διαφορετικό στην ΟΛΜΕ (μια 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση το Μάρτη), αφήνοντας και στις δυο περιπτώσεις να χαθεί χρόνος, όλος ο Φλεβάρης, που αντικειμενικά με βάση τις εξαγγελίες της κυβέρνησης θα είναι μήνας εξελίξεων και θα έπρεπε αντίστοιχα, να προετοιμαστεί και να υπάρξει δυναμική απάντηση του κινήματος.

Οταν μιλούν για πανεργατικό συντονισμό, στην ουσία εννοούν συμπόρευση με ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, με τους «ομοτράπεζους» των εργοδοτών που έχουν βάλει την υπογραφή τους στις αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις που έχουν περάσει μέχρι τώρα, ενώ και στον τομέα της Παιδείας διεκδικούν το ρόλο του «φορέα» ιδιωτικής εκπαίδευσης (βλέπε ακαδημία ΓΣΕΕ και αντίστοιχες βλέψεις της ΑΔΕΔΥ). Σ' αυτή τη γραμμή σύμπλευσης υιοθετούν την αντίληψη ότι το Ασφαλιστικό είναι ζήτημα «διαχείρισης» και «πόρων», ενώ δεν κατονομάζουν το νόμο Ρέππα και δε ζητούν ξεκάθαρα την κατάργησή του.

Πιο συγκεκριμένα, το πλαίσιο της ΟΛΜΕ, φτάνει στο σημείο να διατυπώνει προς την κυβέρνηση το αίτημα του «κοινωνικού διαλόγου» (βλέπε «η κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να προωθήσει λύσεις στις κύριες διεκδικήσεις μας, αλλά δε δέχεται να ξεκινήσει μια ουσιαστική και σοβαρή συζήτηση, πολύ περισσότερο διαπραγμάτευση, επί αυτών των διεκδικήσεων»)... Στη δε ΔΟΕ, την ίδια στιγμή που το πρόγραμμα του σχολείου κατακερματίζεται μέσα από τις «ευέλικτες ζώνες» και τα ευρωπαϊκά προγράμματα δε λένε κουβέντα για όλα αυτά, κουβέντα για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης που ήδη έχει αρχίσει να δρομολογείται και θα ενταθεί, προκειμένου να διαμορφώσει το ταξικό εκπαιδευτικό μοντέλο που θέλει σήμερα το κεφάλαιο. Υποκριτικά μόνο υιοθετούν το αίτημα για ενιαίο 12χρονο σχολείο (κάτω από την πίεση των ταξικών δυνάμεων), υπονοώντας όμως ένα σχολείο που θα είναι διαφοροποιημένο και οπωσδήποτε όχι βασικό και υποχρεωτικό για όλους.

Ειδικά οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, γίνονται ουραγοί της ΠΑΣΚ και - παρά τις «υπερεπαναστατικές» κορόνες - δίνουν χέρι βοήθειας, αναλαμβάνοντας το ρόλο του διαχειριστή των αδιεξόδων του συστήματος και διευκολύνουν την κυρίαρχη πολιτική και τους φορείς της στους διάφορους ελιγμούς τους, προσβλέποντας σε μικροπαραταξιακά οφέλη.

Στον αντίποδα των συγχύσεων που σπέρνουν οι πλειοψηφίες σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, προκειμένου να σύρουν τους εργαζόμενους στη γραμμή της συναίνεσης (ακόμα κι αν προσπαθούν να εμφανιστούν σαν «αγωνιστές», ιδιαίτερα στη ΔΟΕ με την πρόταση για πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες), οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών δίνουν τη μάχη ενιαία στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Καλούν σε απεργία στις 13 Φλεβάρη, άμεση κλιμάκωση με συλλαλητήρια στις 20 Φλεβάρη, νέα 24ωρη απεργία στις 28 Φλεβάρη, συλλαλητήρια στις 5 Μάρτη και 48ωρη απεργία στις 12 - 13 Μάρτη και νέες γενικές συνελεύσεις για την κλιμάκωση και το συντονισμό με το εργατικό κίνημα στη συνέχεια.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί στις γενικές συνελεύσεις τους συλλόγους και τις ΕΛΜΕ, να πάρουν αποφάσεις συσπείρωσης στο ΠΑΜΕ, γιατί η ενδυνάμωση του ταξικού μετώπου είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσει να υπάρξει αποφασιστική και συντονισμένη απάντηση στην ομοβροντία των αντιδραστικών αλλαγών που προωθούνται στην εργασία, την εκπαίδευση και γενικότερα τη ζωή των εργαζομένων.

Η πάλη στην Παιδεία δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς ή όσους έχουν παιδιά στο σχολείο. Οι αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση είναι άμεσα συνδεδεμένες με τις εξελίξεις στην οικονομία και την εργασία. Γι' αυτό και είναι η εργατική τάξη, αυτή που - με τον πρωτοπόρο ρόλο της στην κοινωνία - μπορεί να διεκδικήσει ριζικές αλλαγές στον τομέα της Παιδείας, της εργασίας, της οικονομίας και να συνδέσει την πάλη αυτή με τον αγώνα για μια άλλη κοινωνική πραγματικότητα.


Γ.Σ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η ETUCE παίρνει μέρος στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στην Ουκρανία (2014-03-27 00:00:00.0)
Να αλλάξει τώρα ο συσχετισμός δύναμης. Ολοι στο δρόμο της αντεπίθεσης! (2009-05-16 00:00:00.0)
Συζητούν για κινητοποιήσεις οι εκπαιδευτικοί (2002-02-21 00:00:00.0)
Συντονισμένη απάντηση από τη βάση (2002-01-29 00:00:00.0)
Απεργούν σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές (2000-02-03 00:00:00.0)
"Τη νίκη θα τη φέρει ο αγώνας" (1999-01-26 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ