Τετάρτη 19 Μάρτη 2008 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΜΕΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ξεκινούν νέες σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις
  • Αποφάσεις - «πακέτο» στη χτεσινή συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής. Στόχος πρώτος η «Ολυμπιακή»
  • «Καλοδεχούμενη εξέλιξη» για την κυβέρνηση η εισβολή της «Ντόιτσε Τέλεκομ»

Σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις στους τομείς αρμοδιότητας του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών αποφάσισε η Κυβερνητική Επιτροπή σε χτεσινή της συνεδρίαση υπό τον πρωθυπουργό, Κ. Καραμανλή.

Οι ιδιωτικοποιήσεις αφορούν στις αερομεταφορές («Ολυμπιακή» και αεροδρόμια), στις Ταχυμεταφορές του ΕΛΤΑ και την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ.

Εξειδικεύοντας τις αποφάσεις της Κυβερνητικής Επιτροπής ανά τομέα, με δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών:

  • Ξεκαθάρισε ότι μέχρι το τέλος του 2008 θα έχει ιδιωτικοποιηθεί η «Ολυμπιακή» και ότι μέλημα της κυβέρνησης είναι να δώσει λύση «νομικά ασφαλή» και «οικονομικά ελκυστική» για τον επενδυτή.
  • Ανέφερε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί η πρόσληψη συμβούλων, που θα ασχοληθούν με την προώθηση προγράμματος Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στα περιφερειακά αεροδρόμια.
  • Ανακοίνωσε την αναζήτηση «στρατηγικής συμμαχίας» για τις Ταχυμεταφορές των ΕΛΤΑ, μέσα στο 2008, με την επισήμανση ότι προς αυτή την κατεύθυνση θα προχωρήσουν σύντομα οι «επενδυτικοί σύμβουλοι της κυβέρνησης».
  • Εξήγγειλε την «αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ μέσω ΣΔΙΤ και έκανε λόγο για «θωράκιση» της «ΤΡΕΝΟΣΕ» (την εταιρεία που εκτελεί το μεταφορικό έργο), για να μη μετεξελιχθεί σε νέα «Ολυμπιακή». Ανακοίνωσε, επίσης, ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα διοριστεί η νέα διοίκηση του ΟΣΕ.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων, ο υπουργός επιβεβαίωσε ουσιαστικά τη μελλοντική λειτουργία αστικών διοδίων στο κέντρο της Αθήνας και των άλλων μεγαλουπόλεων, λέγοντας ότι το μέτρο αυτό «δεν μπορεί να απορριφθεί ως σκέψη». Οσον αφορά στο ενδεχόμενο νέας απόσυρσης για τα παλιά ΙΧ, ο Κ. Χατζηδάκης είπε ότι πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο αφορά κυρίως στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ, για να προσθέσει ότι στο θέμα αυτό «δεν επίκεινται εξελίξεις».

Ο ΟΤΕ

Την ίδια στιγμή, τη γερμανική επικυριαρχία και στον τομέα των τηλεπικοινωνιών της χώρας σηματοδοτεί η εξαγορά του 20% του ΟΤΕ από τον γερμανικό κολοσσό «Ντόιτσε Τέλεκομ». Το ποσοστό αυτό, που σήμερα κατέχει η «Μαρφίν», συμφωνήθηκε να μεταβιβαστεί στους Γερμανούς, έναντι 2,5 δισ. ευρώ (26 ευρώ ανά μετοχή) μέχρι τις 7 του Μάη 2008. Η συμφωνία «Μαρφίν» και «Ντόιτσε Τέλεκομ» έγινε με τις ευλογίες της κυβέρνησης, η οποία επιδίωκε τον «στρατηγικό σύμμαχο» στον ΟΤΕ. Οι Γερμανοί έχουν ξεκαθαρίσει ότι στόχος τους είναι η αύξηση του ποσοστού τους στον ΟΤΕ, τουλάχιστον ως το 33%, καθώς και η ανάληψη της διοίκησης του Οργανισμού.

Σημειώνεται ότι η τελευταία απευθείας επαφή της κυβέρνησης με την «Ντόιτσε Τέλεκομ» είχε γίνει τον Οκτώβρη του 2006, αλλά τότε η προσφορά των Γερμανών για εξαγορά μεριδίου του ΟΤΕ δεν είχε κριθεί ικανοποιητική. Κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, υπό τον Κ. Καραμανλή, οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών έκαναν ενημέρωση για τις εξελίξεις στον ΟΤΕ.

Ο Κ. Χατζηδάκης, ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους, επανέλαβε τις προχτεσινές δηλώσεις περί «καλοδεχούμενης εξέλιξης» και για την κυβέρνηση και για «όλη την αγορά». Παράλληλα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εκχώρησης της διοίκησης του Οργανισμού στους Γερμανούς, λέγοντας ότι το θέμα αυτό θα εξεταστεί στην ώρα του και αφού υποβληθούν τα σχετικά αιτήματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ