Πέμπτη 24 Απρίλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΙΟΔΙΑ
Ακριβότερα μέχρι και 180%!

Με τις συμβάσεις παραχώρησης τύπου ΣΔΙΤ, που υπερψηφίστηκαν από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, δίνεται το δικαίωμα στους εργολάβους να αυξήσουν δύο φορές ακόμη τα διόδια μέχρι να φτάσουν στα 5,5- 6,5 λεπτά το χιλιόμετρο!

Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ για την κατάργηση των διοδίων
Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΚΚΕ για την κατάργηση των διοδίων
Αυξημένα διόδια από 45% μέχρι και 180% πληρώνουν από την Τετάρτη 2 Απρίλη οι οδηγοί σε ένα μεγάλο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου της χώρας. Κι αυτό λόγω της παράδοσης των οδικών αξόνων στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, μέσω των «συμβάσεων παραχώρησης», τύπου Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, οι οποίες ψηφίστηκαν από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ενώ την τελευταία «πρόλαβε» να την ψηφίσει και ο ΛΑ.Ο.Σ.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι οι αυξήσεις αυτές επιβάλλονται πριν καν αρχίσουν οι μεγαλοεργολάβοι τα έργα. Πρόκειται ουσιαστικά για προεισπράξεις οι οποίες υπερκαλύπτουν την - έτσι κι αλλιώς ελάχιστη - ίδια συμμετοχή των μεγαλοεργολάβων στο συνολικό κόστος των έργων αυτών! Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα (περίπου σε τέσσερα χρόνια), οι ιδιωτικοί όμιλοι έχουν το δικαίωμα να αυξήσουν άλλες δύο φορές την τιμή των διοδίων. Αν ασκήσουν αυτό το δικαίωμα που τους προσφέρεται από τη σύμβαση (θεωρείται βέβαιο πως θα το ασκήσουν), ο λαός θα πληρώνει από 5,5 έως 6,5 λεπτά το χιλιόμετρο (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και του πληθωρισμού από το 2003 που προκηρύχτηκαν οι διαγωνισμοί), έναντι περίπου 1,7 λεπτών που πλήρωνε μέχρι τις 2 Απρίλη. Και, βέβαια, οι αυξήσεις δε θα σταματήσουν εδώ, αφού στα 30 χρόνια που θα εκμεταλλεύονται τους οδικούς άξονες οι ιδιωτικοί όμιλοι θα μπορούν να επιβάλλουν ετήσια αύξηση στο χαράτσι, με βάση την αντίστοιχη αύξηση του πληθωρισμού.

Με βάση, μάλιστα, τις ληστρικές συμβάσεις που υπογράφηκαν σε μερικές από αυτές παρέχονται από το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή από τον κρατικό προϋπολογισμό που πληρώνει ο λαός, εγγυήσεις λειτουργίας, δηλαδή εγγυήσεις κερδοφορίας προς τους ομίλους! Για παράδειγμα αυτό συμβαίνει στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας (η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει τα 400 εκατ. ευρώ) και Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης (132 εκατ. ευρώ).

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι μέχρι τώρα αυξήσεις επέβαλαν μόνο οι τρεις από τους πέντε ιδιωτικούς ομίλους, ενώ παρόμοιες αναμένεται να επιβάλουν προς το καλοκαίρι και οι υπόλοιπες δύο. Συγκεκριμένα, ο όμιλος Κεντρικής Ελλάδας σε τμήματα του Μαλιακού, ανάλογα με το ρυθμό παράδοσής τους στην κυκλοφορία. Ο όμιλος Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα στα υπάρχοντα διόδια Ελευσίνας, Κορίνθου και Ρίου.

Σημειώνεται ότι το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που διοργάνωσε κινητοποιήσεις, απελευθερώνοντας για λίγη ώρα τους σταθμούς διοδίων Ελευσίνας, Αφιδνών, Σχηματαρίου, Πελασγίας, Μακρυχωρίου και Τεμπών, απαιτώντας να καταργηθούν όλα τα χαράτσια των διοδίων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ