Πέμπτη 22 Μάη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Περπατούν» την «αξιολόγηση»

Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, να ολοκληρώσει την αντιδραστική μεταρρύθμιση στην ανώτατη εκπαίδευση, να εμβαθύνει στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, επιβεβαιώνει η καθημερινή πρακτική στα ιδρύματα, τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει και εφαρμόζουν τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις. Ηδη στα περισσότερα προετοιμάζονται τα τετραετή ακαδημαϊκά αναπτυξιακά προγράμματα, προκειμένου να αποσταλούν στο υπουργείο Παιδείας. Την ίδια στιγμή, «τρέχει» η «αξιολόγηση», που άλλωστε αποτελεί ακόμα μια προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων!

Στο πλαίσιο αυτό, χτες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κυκλοφόρησε «υπόδειγμα ερωτηματολογίου αξιολόγησης μαθήματος/διδασκαλίας από τους φοιτητές», στο πλαίσιο της διαδικασίας της «αξιολόγησης». Τα ερωτηματολόγια «συμπληρώνονται ανωνύμως από τους φοιτητές (...) συλλέγονται και επιστρέφονται στη Γραμματεία του Τμήματος σε σφραγισμένο φάκελο από φοιτητή (ες) που ορίζονται για το σκοπό αυτό». Αραγε, από ποιον και με ποια κριτήρια ορίζονται οι φοιτητές αυτοί;

Βέβαια, η «αξιολόγηση» μόνο σε ένα μέρος της περιλαμβάνει τα ερωτηματολόγια των φοιτητών, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηματολογίων που αποστέλλει η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας αφορούν το περιεχόμενο, τον προσανατολισμό και τη χρηματοδότηση του προγράμματος σπουδών και της έρευνας. Πρόκειται για ερωτήσεις που αποσκοπούν να ελέγξουν κατά πόσον τα ιδρύματα εφαρμόζουν τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις και προσαρμόζονται στις απαιτήσεις της αγοράς.

Πάντως, με βάση τα ερωτηματολόγια, οι φοιτητές καλούνται να «αξιολογήσουν» συγκεκριμένο μάθημα και καθηγητές, με ερωτήσεις όπως για την έγκαιρη χορήγηση των συγγραμμάτων, για τη «χρησιμότητα ύπαρξης φροντιστηρίων», την «αξιολόγηση ποιότητας φροντιστηρίων» και τη «διαφάνεια των κριτηρίων βαθμολόγησης». Αντίστοιχα, η «αξιολόγηση» του καθηγητή στέκεται στο κατά πόσον «οργανώνει καλά την παρουσίαση της ύλης στα μαθήματα», «επιτυγχάνει να διεγείρει το ενδιαφέρον για το αντικείμενο του μαθήματος», «αναλύει και παρουσιάζει τις έννοιες με τρόπο απλό και ενδιαφέροντα χρησιμοποιώντας παραδείγματα».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στο ερωτηματολόγιο συμπεριλαμβάνονται ερωτήσεις - προπομπός της εισαγωγής των πιστωτικών μονάδων. Συγκεκριμένα, ρωτιούνται οι φοιτητές «πως κρίνετε τον αριθμό των διδακτικών μονάδων σε σχέση με το φόρτο εργασίας;». Να θυμίσουμε, ότι οι πιστωτικές μονάδες μετριούνται ως ο «φόρτος εργασίας» του φοιτητή για κάθε μάθημα, ενώ κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες. Με αυτόν τον τρόπο, τα πτυχία δεν αποτελούνται από μαθήματα που συγκροτούν ένα επιστημονικό αντικείμενο, αλλά μετατρέπονται σε άθροισμα πιστωτικών μονάδων σκόρπιων μαθημάτων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ