Τρίτη 3 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 45
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
Νέοι οδικοί άξονες με πανάκριβα διόδια

Οταν ολοκληρωθούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που εξήγγειλε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, οι εργαζόμενοι θα πληρώνουν έως και 15 ευρώ για να διανύσουν το Λεκανοπέδιο από τη μια άκρη στην άλλη

Με μια ακόμη ζώνη πανάκριβων διοδίων, θέλει η κυβέρνηση να περιζώσει το λαό του Λεκανοπεδίου

Eurokinissi

Με μια ακόμη ζώνη πανάκριβων διοδίων, θέλει η κυβέρνηση να περιζώσει το λαό του Λεκανοπεδίου
Μια δεύτερη...«Αττική Οδό» που θα κατασκευαστεί με «σύμβαση παραχώρησης», δηλαδή με τη μέθοδο των Συμπράξεων Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα, που οδηγεί σε διπλή αφαίμαξη το λαό, μία για την κατασκευή και μία για τη χρήση και θα γεμίσει με νέα πανάκριβα διόδια το Λεκανοπέδιο, προανήγγειλε χτες η κυβέρνηση μέσω του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά.

Πρόκειται για ένα ακόμη δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, συνολικού μήκους 55 χιλιομέτρων, που θα ενώνει την Αττική Οδό με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, αλλά και, μέσω σήραγγας στον Υμηττό, τα Μεσόγεια έως τον κόμβο Ραφήνας και έως την Αγία Μαρίνα Βάρκιζας.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ και για την κατασκευή και εκμετάλλευσή του για 25 τουλάχιστον χρόνια από μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, θα προκηρυχτεί διεθνής διαγωνισμός έως το τέλος του χρόνου, με προοπτική τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2013. Το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζεται ότι θα καταβάλει 300 εκατ. ευρώ, πάρα από το κόστος των μελετών και απαλλοτριώσεων, ενώ ο ιδιωτικός όμιλος θα καταβάλει ελάχιστα ίδια κεφάλαια (περί το 10% του συνολικού κόστους), ενώ θα επιβάλει διόδια σε 17 ανισόπεδους κόμβους κατά μήκος του οδικού άξονα. Ο υπουργός αρνήθηκε να προβλέψει ποια θα είναι η τιμή του διοδίου, είπε μόνο ότι η τιμολόγηση θα γίνεται με το χιλιόμετρο και ότι δε θα είναι ακριβότερα από της Αττικής Οδού.

Στην κυριολεξία, πάντως, όταν ολοκληρωθεί το έργο αυτό, για να διανύσει κανείς το Λεκανοπέδιο με αυτοκίνητο από τη μια άκρη στην άλλη, θα πληρώνει διόδια, ίσως και πάνω από 15 ευρώ, σε τέσσερις ιδιωτικούς ομίλους: Στον προαναφερόμενο, την Αττική Οδό, στον ιδιωτικό όμιλο που θα εκμεταλλεύεται την εθνική οδό από Ελευσίνα προς Κόρινθο, και στον άλλο ιδιωτικό όμιλο της Ιόνιας Οδού που εκμεταλλεύεται την Εθνική Οδό από Αθήνα προς Λαμία!

Θυμίζουμε ότι το έργο αυτό, με άλλη χάραξη και ως επέκταση της Αττικής Οδού, είχε προκηρύξει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2002. Τώρα, ο διαγωνισμός αυτός ακυρώνεται.

Το νέο οδικό δίκτυο περιλαμβάνει τα εξής επιμέρους οδικά έργα:

  • Δυτική Περιφερειακή Υμηττού από τη νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χλμ. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε χτες ότι έκανε δεκτά πολλά αιτήματα των Δήμων Ηλιούπολης, Αργυρούπολης και Ελληνικού και έτσι το τμήμα αυτό θα κατασκευαστεί τελικά με σήραγγες κατά 90%.
  • Σήραγγα Υμηττού, μήκους 3,5 χλμ. που θα συνδέει τη νότια πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Σακέτα στο Βύρωνα με τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεσογείων στο ύψος του Προφήτη Ηλία Κορωπίου σε συνολικό μήκος 7,5 χλμ.
  • Οδικός άξονας σύνδεσης Μεσογείων μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Ραφήνας (Πικέρμι), μήκους 17 χλμ. με ενδιάμεση σύνδεση με την Αττική Οδό και το Αεροδρόμιο Σπάτων.
  • Οδικός Αξονας Μεσογείων - Αγίας Μαρίνας Βάρκιζας, μήκους 11.5 χλμ.
  • Ολοκλήρωση του οδικού Αξονα Σταυρού - Ραφήνας σε μήκος άλλων 2,9 χλμ. μέχρι τον ανισόπεδο Κόμβο Σπάτων.
  • Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος μήκους 1,4 χλμ.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ