Πέμπτη 12 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΜΩΝ»
Χωρίς προηγούμενο η κοροϊδία

Προκλητικά παιχνίδια για τη δημιουργία εντυπώσεων. Επιβάλλουν ανατιμήσεις στα προϊόντα τους και μετά ανακοινώνουν ...μείωση τιμών

Δεν έχει προηγούμενο ο εμπαιγμός και η πρόκληση με την οποία οι μονοπωλιακές επιχειρήσεις προσπαθούν να εξαπατήσουν τους εργαζόμενους στην προσπάθειά τους να αποσπάσουν ακόμα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και άρα ακόμα μεγαλύτερα κέρδη. Αυτό αποκαλύπτουν με τον πιο αδιάψευστο τρόπο οι τιμοκατάλογοι αλυσίδας σούπερ μάρκετ που διαθέτει ο «Ρ», σύμφωνα με τους οποίους μεγάλες πολυεθνικές οι οποίες προ ημερών είχαν ανακοινώσει ότι θα κάνουν μειώσεις τιμών, πριν από αυτό ανατίμησαν τα προϊόντα τους και σε λιγότερο από μία εβδομάδα έκαναν τις... μειώσεις που είχαν προαναγγείλει, φέρνοντας τις τιμές στα προ της ανατίμησης επίπεδα! Χαρακτηριστική περίπτωση αυτή της «COCA COLA», η οποία στις 4 του Ιούνη επέβαλε ανατιμήσεις σε όλα σχεδόν τα προϊόντα «Coca Cola» και σε μια ευρεία γκάμα των άλλων προϊόντων της (αναψυκτικά - χυμοί «Amita») και τέσσερις μέρες μετά, στις 9 Ιούνη, έκανε... μειώσεις σε κάποια από αυτά τα προϊόντα, επαναφέροντας στις περισσότερες περιπτώσεις τις τιμές στα επίπεδα που πωλούνταν πριν από τις ανατιμήσεις.

Ενδεικτικά, μόνο, αναφέρουμε ότι στις 4 Ιούνη ανατιμήθηκαν κατά:

  • 6 λεπτά η «Coca Cola» (συσκευασία των τριών τεμαχίων του 1,5 λίτρου) η τιμή της οποίας από τα 4,35 ευρώ πήγε στα 4,41 ευρώ. Στις 9 Ιούνη με ...«κοινωνική ευθύνη» επανέφερε το προϊόν στα 4,35 ευρώ, σερβίροντας αυτή την κίνηση για «μείωση».
  • 2 λεπτά η «Coca Cola Light» (1,5 λίτρο) η τιμή της οποίας από 1,48 ανήλθε στα 1,50 ευρώ για να ...«μειωθεί» στις 9 του μήνα και πάλι στα 1,48 ευρώ!
  • 12 λεπτά ο χυμός «Amita Motion» (συσκευασία των δύο λίτρων) και η τιμή του διαμορφώθηκε στα 3,80 από 3,68 πριν την ανατίμηση. Στις 9 Ιούνη, η ίδια συσκευασία της «Amita Motion» «φτήνυνε» κατά 12 λεπτά και επανήλθε στα 3,68 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, η «Vivartia», παράλληλα με την ανακοίνωση ότι μειώνει την τιμή του «φρέσκου» γάλακτος κατά 3%, προχώρησε στην επιβολή ανατιμήσεων σε άλλα γάλατα. Ετσι, η τιμή του «Advance» αυξήθηκε από την προηγούμενη Δευτέρα κατά 4 λεπτά και σκαρφάλωσε στα 1,54 ευρώ το λίτρο από το 1,50 ευρώ πριν την ανατίμηση. Επίσης, η «Henkel», που ανακοίνωσε ότι θα κάνει μειώσεις σε απορρυπαντικά πλυντηρίου, έχει επιβάλει σε αντιστάθμισμα σειρά ανατιμήσεων σε άλλα προϊόντα, όπως στο «Bref υγρό καθαριστικό τριαντάφυλλο 1.500 ml» από 3,10 σε 3,40 ευρώ το λίτρο κ.ά.

Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται με τον πιο αδιάψευστο τρόπο ότι η περίφημη «εταιρική κοινωνική ευθύνη» δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια προσπάθεια αποενοχοποίησης των μονοπωλιακών κερδών που συσσωρεύονται και διογκώνονται από την αφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων με την απόλυτη στήριξη των κυβερνήσεων της «ελεύθερης αγοράς» και του «ανταγωνισμού». Ο έλεγχος των τιμών και η αντιμετώπιση της ακρίβειας, που η κυβέρνηση εναπέθεσε δήθεν στην ...«κοινωνική ευαισθησία» των μονοπωλίων, σπεύδοντας, μάλιστα, να διαφημίσει την «ανταπόκρισή» τους, είναι μια τεράστιου μεγέθους κοροϊδία σε βάρος των εργαζομένων, που συντελείται από κοινού από τα μονοπώλια και τις κυβερνήσεις που τα υπηρετούν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ