Πέμπτη 12 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Αποθρασύνθηκαν και εκβιάζουν

Κι άλλα φέρετρα προαναγγέλλει η κόντρα των εφοπλιστών
Κι άλλα φέρετρα προαναγγέλλει η κόντρα των εφοπλιστών
Σε εξαιρετικά επικίνδυνους δρόμους οδηγούνται οι εξελίξεις στο χώρο της ακτοπλοΐας, καθώς οι εφοπλιστές, αποθρασυμένοι από την κυβερνητική πολιτική αλλά και την ανάλογη συναίνεση της ΝΔ και του ΣΥΝ για επιτάχυνση των διαδικασιών άρσης του καμποτάζ, προσπαθούν να καρπωθούν νέα οφέλη απειλώντας ευθέως το σύνολο του νησιώτικου πληθυσμού και τους ναυτεργάτες.

Ετσι, την ώρα που οι 81 νεκροί του ναυαγίου του «Σαμίνα» και οι δεκάδες άλλοι των προηγούμενων ναυαγίων έχουν καταγράψει πλέον ανεξίτηλα στις συνειδήσεις των λαϊκών στρωμάτων τους εφοπλιστές ως μία εξαιρετικά εγκληματική πρωτοπορία του κεφαλαίου, αυτοί, και ειδικότερα οι εκπρόσωποι 18 ακτοπλοϊκών εταιριών, προχώρησαν χτες σε νέους εκβιασμούς. Με όπλο τις άδειες σκοπιμότητας που κατέχουν επιχειρούν να μετατρέψουν τα θύματά τους (επιβάτες και ναυτικούς) σε πολιορκητικό κριό. Ανακοίνωσαν ότι στις 27 του Οκτώβρη ακινητοποιούν τα πλοία διαμαρτυρόμενοι γιατί δήθεν «διασύρονται». Με απύθμενο θράσος, με νωπούς ακόμα τους τάφους, εμφανίζονται να κλαίνε για το ναυάγιο, σαν να μην έστειλαν αυτοί στο βυθό το σαπάκι «Σαμίνα» και ταυτόχρονα χαϊδεύουν, δήθεν, τα πληρώματα των πλοίων. Τους ναυτικούς, δηλαδή, που στις πρόσφατες απεργιακές κινητοποιήσεις στην ακτοπλοΐα γεύτηκαν από πρώτο χέρι την ανοιχτή εφοπλιστική τρομοκρατία και τους αισχρούς εκβιασμούς. Υποκριτικότατα αναφέρουν σε πληρωμένη προς τον Τύπο ανακοίνωσή τους ότι θα ακινητοποιήσουν τα πλοία γιατί, δήθεν, βλάπτονται από τα ρεπορτάζ που ακολούθησαν το ναυάγιο. Την ίδια ώρα στελέχη τους άφηναν να διαρρεύσει πως αυτό που αξιώνουν με τον ανοιχτό εκβιασμό είναι η μη μείωση του ορίου ηλικίας των πλοίων και η παράταση του καμποτάζ μέχρι το 2004. Ταυτόχρονα, όμως, άλλες πληροφορίες αναφέρουν πως την ερχόμενη βδομάδα μέσα από συνεδρίαση του ΓΕΑΣ (το όργανο που δίνει τις άδειες σκοπιμότητας) θα εγκριθούν οι άδειες που έχει ζητήσει ο εφοπλιστής Παναγόπουλος, ο οποίος και δεν υπογράφει την ανακοίνωση των άλλων 18 εταιριών. Οι εξελίξεις που πυροδοτούνται με την έξαρση αυτού του ανταγωνισμού αναμένονται ιδιαίτερα άγριες με μεγάλο θύμα και πάλι το σύνολο του νησιώτικου πληθυσμού της χώρας αλλά και τους ναυτεργάτες. Η αντιπαράθεση των εφοπλιστών καμία σχέση δεν έχει με την ασφαλή και τακτική θαλάσσια συγκοινωνία. Αντίθετα, αυτό που επιδιώκουν τόσο το τρίδυμο Παναγόπουλου- Στρίντζη-Αλαφούζου, όσο και το κονσόρτσιουμ των άλλων 18 εταιριών είναι η κατάκτηση από τον καθένα καλύτερης θέσης στο σημείο εκκίνησης μιας νέας άγριας κόντρας που μόλις τώρα αρχίζει. Του ανταγωνισμού που ήδη έχει πληρωθεί με εκατόμβη νεκρών. Οι ευθύνες που επωμίζεται η κυβέρνηση αλλά και οι άλλες πολιτικές δυνάμεις που διαγωνίζονται στο ποιος θα εκφράσει καλύτερα τα εφοπλιστικά συμφέροντα είναι τεράστιες. Η ανάγκη ανάπτυξης εργατικού-λαϊκού μετώπου, που θα διεκδικήσει εθνικό φορέα για την ακτοπλοΐα, κόντρα στις εφοπλιστικές ορέξεις, αναδεικνύεται σε ανάγκη υπεράσπισης της ίδιας της ανθρώπινης ζωής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ