Πέμπτη 12 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ ΑΕ»
Σήμερα η δίκη για το «Αϊρον Αντώνης»

Σήμερα κάθονται στο «σκαμνί» του τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά τρεις επικεφαλής της ιδιωτικής εταιρίας «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ», οι οποίοι κατηγορούνται για τον άδικο χαμό των 24 ναυτεργατών που αποτελούσαν το πλήρωμα του σαπιοκάραβου φορτηγού «Αϊρον Αντώνης». Το πλοίο, που ταξίδευε με σάπιες λαμαρίνες και ρήγματα, βούλιαξε καταμεσής του Ατλαντικού Ωκεανού στις 3 Σεπτέμβρη του 1994, λίγο μετά το χαρακτηρισμό του από τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» ως αξιόπλοο!

Κατηγορούμενοι είναι ο γενικός τεχνικός διευθυντής του ΕΝ Διονύσιος Μελισσηνός, ο τότε πρόεδρος της διοίκησης και σημερινό μέλος Τριαντάφυλλος Λυσσιμάχου και ο επιθεωρητής Αλέξανδρος Αγαπάκης. Οι τρεις παραπέμπονται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο με τις εξής κατηγορίες: «Ψευδής βεβαίωση κατά συναυτουργία και κατ' εξακολούθηση. Ηθική αυτουργία κατά συρροή και κατ' εξακολούθηση σε ψευδή βεβαίωση. Ψευδορκία μάρτυρος. Ψευδής ανώμοτη κατάθεση κατ' εξακολούθηση. Υπεξαγωγή εγγράφου».

Σήμερα, όπως τονίζουν συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, η οποία έκανε και τις αποκαλύψεις σχετικά με τη δράση της ιδιωτικής εταιρίας «Ελληνικός Νηογνώμονας», επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί η ακροαματική διαδικασία και να αποκαλυφθούν οι ευθύνες γι' αυτό το ναυτικό έγκλημα. Σοβαρές ευθύνες έχει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά η κυβέρνηση για τον τρόπο που λειτουργεί ο ΕΝ, αλλά και για το γεγονός ότι αυτοί οι άνθρωποι που εκδίδουν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας για σαπιοκάραβα παραμένουν στις θέσεις τους.

Οπως αναφέρεται στο κείμενο του κατηγορητηρίου, οι Δ. Μελισσηνός και Αλ. Αγαπάκης στις 17 Ιουνίου του 1994 εξέδωσαν για το « ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» μια σειρά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και «εβεβαίωσαν σ' αυτά εν γνώσει τους ψευδώς ότι είχαν γίνει σχετικές επιθεωρήσεις του πλοίου και ότι αυτό πληρούσε τις προϋποθέσεις εκδόσεως των πιστοποιητικών ασφαλείας και αξιοπλοΐας του, με συνέπεια να παρασχεθεί η δυνατότητα ναυλώσεως του εν λόγω πλοίου και γενικά πλεύσεώς του, με αποτέλεσμα την 3η Σεπτεμβρίου 1994 αυτό, λόγω ακριβώς των φθορών, ελαττωμάτων και γενικά της κακής καταστάσεως από απόψεως αντοχής και ασφαλείας, να βυθιστεί ενώ έπλεε έμφορτο στο μέσο περίπου του Ν. Ατλαντικού, παρασύροντας στο βυθό τα 24 μέλη του πληρώματός του»!

Οσον αφορά τον Τρ. Λυσσιμάχου, στο κείμενο αναφέρεται: «Με περισσότερες της μιας πράξεις, που συνιστούν εξακολούθηση του ίδιου εγκλήματος προκάλεσε με πρόθεση σ' άλλους την απόφαση να εκτελέσουν τις άδικες πράξεις που διέπραξαν, τελώντας έτσι κατ' εξακολούθηση περισσότερα του ενός ομοειδή εγκλήματα. Ειδικότερα κατά τους προαναφερόμενους χρόνους (σ.σ. 17 και 29 Ιουνίου 1994) με φορτικότητα, πειθώ, παραινέσεις, υποσχέσεις και συμβουλές παρότρυνε τους συγκατηγορούμενούς του... και έπεισε αυτούς να εκδώσουν τα πιο πάνω αναφερόμενα έξι ψευδή κατά περιεχόμενο πιστοποιητικά και να τελέσουν έτσι με πρόθεση το έγκλημα της ψευδούς βεβαιώσεως κατ' εξακολούθηση».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ