Σάββατο 10 Γενάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΠΕΛΑΤΗΣ»
Στόχος ο ασφυκτικός έλεγχος των εργαζομένων

Ολο και περισσότεροι εργοδότες καταφεύγουν σ' αυτή τη μέθοδο για να εξασφαλίσουν την υποταγή των εργαζομένων στις εντολές τους

 «Κατασκοπεύουν» τους εργαζόμενους και το διαλαλούν...
«Κατασκοπεύουν» τους εργαζόμενους και το διαλαλούν...
Εργαλείο διαρκούς εκφοβισμού των εργαζομένων αποτελεί η αποκαλούμενη μέθοδος «mystery shopper» («μυστικός πελάτης») που χρησιμοποιούν μια σειρά επιχειρήσεις και στη χώρα μας, μεταξύ αυτών και η Εμπορική Τράπεζα, όπως αποκάλυψε ο «Ρ» σε χτεσινό του δημοσίευμα.

Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που αναλαμβάνουν και προσφέρουν υπηρεσίες τέτοιου είδους σε άλλες επιχειρήσεις. Δηλαδή, προσλαμβάνουν άτομα και τα μαθαίνουν να υποδύονται τους «πελάτες» σε διάφορες επιχειρήσεις, για να «αξιολογούν» πόσο εξυπηρετικοί και φιλικοί είναι οι εργαζόμενοι, πόσους μόνιμους πελάτες προσελκύουν και εξασφαλίζουν για την επιχείρηση. Επιδίωξή τους είναι δηλαδή οι εργαζόμενοι να βρίσκονται διαρκώς «στην τσίτα», για να αυξάνουν τα κέρδη των εργοδοτών.

Μια από τις εταιρείες που προσφέρει υπηρεσίες «μυστικού πελάτη» είναι και η DATA RC. Σύμφωνα με όσα η ίδια αναφέρει στην ιστοσελίδα της, τις υπηρεσίες της χρησιμοποιούν επιχειρήσεις όπως: η «Lion Hellas», η «Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης», η «Intersport», η «Glou», η «Dur», η «AdidasHellas», η Ελληνική Τράπεζα, τα σούπερ-μάρκετ ΚΡΟΝΟΣ, η «Diesel Hellas», η «Mercedes-Benz Ελλάς ΑΕΕ» και άλλες. Αλλά και επιχειρήσεις όπως οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», η ΤΡΑΜ ΑΕ, ο ΟΣΕ. Τη μέθοδο του «μυστικού πελάτη» έχουν χρησιμοποιήσει και άλλες επιχειρήσεις (όπως τα ΛΙΝΤΛ, η ΜΟΥΛΤΙΡΑΜΑ), όπως έχει ήδη γράψει σε παλαιότερα δημοσιεύματα ο «Ρ». Ενώ πανεπιστημιακό ίδρυμα έχει στείλει φοιτητές να κάνουν πρακτική άσκηση με αυτό ακριβώς το αντικείμενο «εργασίας»!

Το μεγάλο κεφάλαιο ξέρει καλά ότι οι μισθοί πείνας, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, ο διαρκής φόβος της ανεργίας και η εργοδοτική τρομοκρατία δεν μπορούν να αποτελούν κίνητρα που θα κάνουν ένα εργαζόμενο να είναι φιλικός και πρόσχαρος, ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Του αρκεί όμως να φαίνονται - και ας μην είναι - για τις ανάγκες της «ανταγωνιστικότητας». Γι' αυτό και σκαρφίστηκε αυτή τη μέθοδο - μία από τις πολλές - ώστε να τους εξαναγκάσει να είναι και «φιλικοί» και «πρόσχαροι». Με το «μυστικό πελάτη» οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν κάθε πελάτη ως κάποιον που μπορεί να είναι «μυστικός πελάτης» και με το φόβο ότι μπορεί να «αξιολογηθούν» αρνητικά, υποτάσσονται πλήρως στις εντολές της εργοδοσίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ