Παρασκευή 13 Μάρτη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Με τον ανατρεπτικό λόγο του Μπρεχτ

Αξιέπαινη θεατρική δημιουργία των εργαζομένων στο «Σωτηρία»

Σκηνή από την παράσταση των εργαζομένων στο «Σωτηρία»
Σκηνή από την παράσταση των εργαζομένων στο «Σωτηρία»
Γιατροί, νοσοκόμοι, καθαρίστριες, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό, μια ομάδα. Ανθρωποι διαφορετικοί, με αγάπη για το θέατρο, ένωσαν τις δυνάμεις τους, βρήκαν κοινό χρόνο, μετά από πολύωρη δουλειά, και έκαναν μια θεατρική ομάδα. Συγκέντρωσαν κείμενα του Μπρεχτ, έραψαν κοστούμια, έφτιαξαν σκηνικά, οργάνωσαν και έστησαν μια παράσταση για όλους. Για τους εργαζόμενους, τους ασθενείς και τους συγγενείς τους. Η θεατρική ομάδα εργαζομένων του νοσοκομείου «Σωτηρία» εξέπληξε με την ιδέα που είχε και με την υλοποίησή της.

Στο ασφυκτικά γεμάτο αμφιθέατρο - και στις τρεις μέχρι τώρα παραστάσεις - ήχησε ο διαχρονικός, πάντα επίκαιρος μπρεχτικός λόγος. «Ο βίος του Γαλιλαίου», «Μάνα Κουράγιο», «Μονόλογος της ψαροπώλισσας», «Η εβραία», υπό το γενικό τίτλο «Παίζοντας με τον Μπρεχτ». «Ο πόλεμος που έρχεται δεν είν' ο πρώτος/ πριν απ' αυτόν γίνανε κι άλλοι πόλεμοι/. Οταν τελείωσε ο τελευταίος/ υπήρχαν νικητές και νικημένοι/. Στους νικημένους ο φτωχός λαός/ πέθανε απ' την πείνα. Στους νικητές/ ο φτωχός λαός πέθαινε το ίδιο».

Το ερασιτεχνικό θέατρο είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, κοινωνική και μορφωτική, που αγγίζει τις αρχέτυπες ανάγκες του ανθρώπου για επικοινωνία, δράση και θέαση του κόσμου. Σε μια εποχή που οι άνθρωποι μονάζουν, σε έναν κόσμο όπου η εμπορευματοποίηση διαμορφώνει ακόμη και την αισθητική, σε έναν κόσμο που δεν μπορεί να δώσει στον αληθινό χώρο της ανθρώπινης δραστηριότητας ένα νόημα, οι εργαζόμενοι στο νοσοκομείο «Σωτηρία» αντιστέκονται, χτίζουν όνειρα, παλεύουν με τα εκφραστικά τους μέσα για να πλησιάσουν - και το επιτυγχάνουν - το νόημα της επικοινωνίας.

Πρόκειται για μια αξιέπαινη προσπάθεια ερασιτεχνών του θεάτρου, που καταπιάστηκαν με σπουδαία και απαιτητικά κείμενα. Η σκηνοθεσία της Αντωνίας Τερτίπη (υπεύθυνη και για την επιλογή των κειμένων) επέλεξε τη λιτότητα στο σκηνικό χώρο και στα κοστούμια δίνοντας προτεραιότητα στη δυναμική του λόγου του Μπρεχτ συγκινώντας, εξεγείροντας. Παίζουν: Στέλλα Ζούρα, Γιούλη Νίκου, Δήμητρα Γεννηματά, Θανάσης Παγωνίδης, Βασίλης Γεωργόπουλος, Φωτεινή Σπυροπούλου, Παναγιώτης Πανίδης, Αναστασία Διονά, Βαγγέλης Σαλακούμας, Λευτέρης Μπερσίμης, Μαριάνθη Ρακοπούλου, Θοδωρής Πεπονάς, Αρης Μπαζίνης, Βαγγέλης Σαλακούμας, Αργυρώ Παλιουδάκη, Ανθή Βασιλειάδου, Φωτεινή Γαρουφαλή, Κώστας Γιωτάκης. Στη «Μάνα Κουράγιο» χρησιμοποιήθηκε η μουσική του Θάνου Μικρούτσικου.

«Εγώ δε χρειάζομαι ταφόπετρα» - έγραψε ο Μπρεχτ - «αν όμως εσείς χρειάζεστε για μένα, πάνω της θα ήθελα να γράφονταν τούτο: Εκανε προτάσεις. Εμείς τις δεχτήκαμε. Με μια τέτοια γραφή θα είχαμε όλοι τιμηθεί».

Σημειώνουμε ότι η τελευταία παράσταση θα δοθεί αύριο (14/3, 8μμ), στο αμφιθέατρο του νοσοκομείου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ