Τρίτη 14 Απρίλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΣΕ
Αποφασίζουν το σχέδιο «εκτροχιασμού»

Συνέρχεται σήμερα η Διυπουργική Επιτροπή για τις ΔΕΚΟ

Την επιτάχυνση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στον ΟΣΕ αναμένεται να εγκρίνει σήμερα η Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ. Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, η Επιτροπή θα συνεδριάσει σήμερα στις 3 μ.μ., με θέμα τον ΟΣΕ. Αξιοσημείωτο είναι ότι χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Ευρ. Στυλιανίδης, ακύρωσε την προγραμματισμένη συνάντηση με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).

Σε προηγούμενη συνεδρίασή της η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑ) είχε αποφασίσει να τεθεί σε εφαρμογή από τον περασμένο μήνα το κυβερνητικό σχέδιο «εκτροχιασμού» του ΟΣΕ. Η κυβέρνηση σπεύδει τώρα να καλύψει το «χαμένο χρόνο» για την εφαρμογή ενός σχεδίου στον ΟΣΕ, με βασική φιλοσοφία:

  • Την περικοπή 2.500 - 3.000 θέσεων εργασίας και υποχρεωτικές μετατάξεις εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες και Οργανισμούς του δημοσίου.
  • Τη δραστική περικοπή δρομολογίων που θεωρούνται «ζημιογόνα». Στόχος είναι να παραμείνει ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που είναι και το «φιλέτο» για τους ιδιώτες.
  • Τον υπερδιπλασιασμό των εισιτηρίων στις γραμμές μεγάλης επιβατικής κίνησης έως το 2010.
  • Την παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (άνω των 7 δισ. ευρώ) σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης των σταθμών του Οργανισμού για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων. Ιδιώτες αναζητά η κυβέρνηση και για την κατασκευή νέας γραμμής του Προαστιακού προς Λαύριο, ενώ υπάρχει σκέψη και για τη διατήρηση ορισμένων «ζημιογόνων» δρομολογίων, αλλά με επιδότηση στους ιδιώτες, όπως γίνεται τώρα με τα θαλάσσια και αεροπορικά δρομολόγια των αποκαλούμενων άγονων γραμμών.

Ολα αυτά, βέβαια, προωθούνται με πρόσχημα την «εξυγίανση» και τον περιορισμό των ελλειμμάτων, αλλά επί της ουσίας πρόκειται για την εφαρμογή πολιτικής ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, ενόψει της πλήρους «απελευθέρωσης» - ιδιωτικοποίησης των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011.

Σημειώνεται ότι κεντρική φιλοσοφία της προωθούμενης - από την Ευρωπαϊκή Ενωση - πολιτικής και στο σιδηρόδρομο, όπως και στις τηλεπικοινωνίες και στην ενέργεια, είναι ότι οι βασικές υποδομές χρηματοδοτούνται από το κράτος, δηλαδή με χρήματα του ελληνικού λαού, για να μπορούν να τις χρησιμοποιούν και να κερδοσκοπούν οι ιδιώτες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ