Τα δικαιώματα και τις αποζημιώσεις που δικαιούνται οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών, υπενθυμίζει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΥΠΑ, σε περίπτωση ματαίωσης, ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης, οι επιβάτες δικαιούνται χρηματική αποζημίωση, ανάπαυση, φαγητό ή και επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους. Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες είναι τα εξής:
- Για άρνηση επιβίβασης, τα ποσά που προβλέπονται ως αποζημίωση είναι: 250 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 1.500 χλμ., 400 ευρώ για πτήσεις από 1.500 έως 3500 χλμ. και 600 ευρώ για πτήσεις μεγαλύτερες των 3.500 χλμ.
- Για ακύρωση πτήσης, προβλέπονται: Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, γεύμα, κατάλυμα και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Αποζημίωση ή δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση.
- Για μεγάλες καθυστερήσεις, προβλέπονται: Κατάλυμα, γεύμα και αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 5 ώρες, δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου.
- Για απώλεια ή καταστροφή αποσκευών, προβλέπεται η δυνατότητα διεκδίκησης μέχρι 1.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι η τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας για τις καταγγελίες είναι: 210.8916.150, 210.8916.193 και fax: 210.8947.132.