Τετάρτη 21 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΠΑΠΟΥΤΣΙΩΝ
Οι εισαγωγές «έφαγαν» την εγχώρια παραγωγή

Κλαδική έρευνα της ICAP

Οι εισαγωγές αθλητικών υποδημάτων νέκρωσαν την εγχώρια παραγωγή στον κλάδο, που από το 1998 και μετά είναι ανύπαρκτη. Αυτό προκύπτει από έρευνα της ICAP σχετικά με τα αθλητικά είδη, που δημοσιοποιήθηκε χτες, σύμφωνα με την οποία την ίδια στιγμή η αγορά αθλητικών υποδημάτων παρουσιάζει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 8,5%, πράγμα το οποίο μαρτυρά ότι τον τζίρο που πραγματοποιείται στο συγκεκριμένο τομέα τον καρπώνονται κυρίως οι γνωστές πολυεθνικές που μονοπωλούν το αθλητικό παπούτσι. Η αύξηση, δε, της συγκεκριμένης αγοράς οφείλεται κυρίως στην αύξηση της ζήτησης που καταγράφεται για αθλητικά υποδήματα «μόδας», το μερίδιο των οποίων εκτιμάται ότι ανέρχεται στο 64% της συνολικής αγοράς για το 2008.

Επίσης, σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας, πτωτική εμφανίζεται η κατανάλωση σε σετ αθλητικής φόρμας από το 1999 και μετά, με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 8,5% την περίοδο 2000-2008, τάση η οποία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη στροφή των καταναλωτών προς τα αθλητικά είδη ένδυσης με ξεχωριστά πάνω - κάτω μέρη. Αντίθετα με τα αθλητικά παπούτσια, για τα οποία η παραγωγή είναι ανύπαρκτη στην Ελλάδα, ο κλάδος των αθλητικών ρούχων περιλαμβάνει τόσο παραγωγικές όσο και εισαγωγικές επιχειρήσεις, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις η ίδια επιχείρηση κάνει και παραγωγή και εισαγωγή ενδυμάτων.

Παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση για αθλητικές φόρμες και παπούτσια είναι το διαθέσιμο εισόδημα, η τιμή των προϊόντων, η διαφήμιση, οι τάσεις της μόδας, καθώς και η ηλικιακή διάρθρωση του πληθυσμού. Οσον αφορά στη λιανική διάθεση αθλητικών ειδών, αυτή πραγματοποιείται μέσω μεμονωμένων καταστημάτων, αλλά και μέσω αλυσίδων καταστημάτων αθλητικών ειδών. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, αθλητικά υποδήματα «μόδας», όπως λέγονται, διατίθενται και από καταστήματα κλασικών υποδημάτων, ενώ γενικά αθλητικά είδη ένδυσης και υπόδησης πωλούνται και μέσω αλυσίδων καταστημάτων, σούπερ μάρκετ, εκπτωτικών καταστημάτων, ενώ μερίδιο αυτής της αγοράς καταλαμβάνουν και οι λαϊκές αγορές που εκτιμάται ότι προωθούν σημαντικές ποσότητες ανώνυμων προϊόντων - χαμηλής ποιότητας κατά τους συντάκτες της έρευνας - και σε χαμηλές τιμές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ