Τετάρτη 16 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Κλιμακώνουν ακούραστοι οι ναυτεργάτες

Ο αγώνας τους ξεμπροστιάζει τις κυβερνήσεις που αφήνουν τους εφοπλιστές να κουρελιάζουν ακόμα και τους αστικούς νόμους για την ασφάλεια των πλοίων

Εννέα ολόκληρα 24ωρα κλείνει σήμερα ο αγώνας των ναυτεργατών στο λιμάνι της Κορίνθου, ενάντια στα ανασφάλιστα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία ROPAX 1 και 2 της πολυεθνικής V-SHIPS και έπεται συνέχεια. Χτες το πρωί η πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ αναγκάστηκε να αποφασίσει τη συνέχιση της αγωνιστικής κινητοποίησης. Η απόφαση επιβλήθηκε από την ίδια τη θέληση των ναυτεργατών και την αποφασιστική παρέμβαση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, που είναι και ο οργανωτής αυτής της μάχης. Από τους εκπροσώπους των δύο ναυτεργατικών σωματείων ξεκαθαρίστηκε ότι οι ταξικές δυνάμεις θα συμβάλουν αποφασιστικά στην προετοιμασία των ναυτεργατών για την επέκταση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Οι ναυτεργάτες, από τις 8 του Ιούνη, νύχτα - μέρα βρίσκονται μπροστά στους καταπέλτες των δύο πλοίων. Με την υποδειγματική τους οργάνωση, αλλά και με τη μεγάλη αλληλεγγύη που εκδηλώνεται από εργαζόμενους της στεριάς που ανταποκρίνονται στο κάλεσμα του ΠΑΜΕ, καταφέρνουν να αντέξουν στην κόπωση και στις αντίξοες συνθήκες. Ο αγώνας τους είναι βολή κατά της εφοπλιστικής - επικίνδυνης και για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα - ασυδοσίας και της πολιτικής των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, Ευρωπαϊκής Ενωσης που την «φουντώνει».

Τα δύο συγκεκριμένα καράβια, τα οποία εκτελούν το τακτικό δρομολόγιο Κόρινθος - Ραβένα Ιταλίας και εκτός από οχήματα μεταφέρουν και επιβάτες καθώς έχουν από 170 κλίνες το καθένα, είναι εργασιακά κάτεργα και πλωτές βόμβες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Τα πληρώματά τους αποτελούνται από 33 και 29 ναυτεργάτες αντίστοιχα, όλοι Ρουμάνοι, ανασφάλιστοι και χαμηλόμισθοι, που δουλεύουν κάτω από το καθεστώς της βίας και τρομοκρατίας του εφοπλιστή και των δουλεμπορικών πρακτορείων που τους διακινούν. Είναι άγνωστο αν πληρώνονται ακόμα και με βάση τον κατώτερο μισθό που προβλέπει το Διεθνές Γραφείο Εργασίας (ΙLO) που είναι στα 530 δολάρια ΗΠΑ.

Επιπλέον, σύμφωνα με το ΠΔ 177/74 που αφορά στις οργανικές συνθέσεις, στα πλοία αυτά θα έπρεπε να είναι ναυτολογημένοι από 48 ναυτεργάτες! Το γεγονός ότι είναι κατά πολύ λιγότεροι από αυτούς που προβλέπει ακόμα και αυτή η ανεπαρκέστατη νομοθεσία, σημαίνει ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στην οργανική σύνθεση, με αποτέλεσμα το πλήρωμα αυτό να είναι ανεπαρκές για να αντεπεξέλθει ακόμα και σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος, πόσο μάλλον σε διαδικασία εγκατάλειψης πλοίου. Επίσης, οι ελλιπείς οργανικές συνθέσεις αποδεικνύουν ότι παραβιάζεται πλήρως και η Διεθνής Σύμβαση 180 που αφορά στην οργάνωση του χρόνου εργασίας και στα πλοία. Δηλαδή, αυτοί οι ναυτεργάτες για να έχουν τα δύο πλοία «εν κινήσει» θα πρέπει να δουλεύουν μέχρι εξάντλησης.

Αυτού του τύπου τα πλοία επιδιώκουν να «νομιμοποιήσουν» και να κάνουν καθεστώς κυβέρνηση, τσιράκια και ΜΜΕ των εφοπλιστών. Ολο αυτό το σινάφι επιτίθεται με συκοφαντίες και ψέματα στον πολυήμερο αγώνα των ναυτεργατών επειδή διεκδικούν: «Ιση αμοιβή για ίση εργασία με τους καλύτερους όρους και στην προκειμένη περίπτωση με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έχουν αποσπάσει οι Ελληνες ναυτεργάτες. Πληρώματα ασφαλισμένα στο ασφαλιστικό ταμείο της χώρας της οποίας εφαρμόζεται η ΣΣΕ, τα οποία να έχουν δημοκρατικά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση».

Στο μεταξύ, μετά από 8 μέρες αγώνα των ναυτεργατών, από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας εκδόθηκε δελτίο Τύπου για να αναφέρει ότι «ανακάλυψε» τα αυτονόητα. «Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό - αναφέρεται στο δελτίο Τύπου - ότι τα πλοία ROPAX I και ROPAX II δεν είναι RORO, δηλαδή δεν είναι οχηματαγωγά, όπως μέχρι τώρα εμφανίζονταν. Είναι επιβατικά, καθώς μεταφέρουν πάνω από 12 επιβάτες. Το ΥΠΟΙΑΝ, λόγω και της ηγετικής θέσης της χώρας στην διεθνή ναυτιλία, λαμβάνει πολύ σοβαρά και εξετάζει όλα τα θέματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας, επιβατών και προσωπικού των συγκεκριμένων πλοίων». Παρά τις διαπιστώσεις, δεν ξεκαθαρίζεται αν θα ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών. Απλώς επισημαίνει ότι συνεχίζει «τις προσπάθειες διαμεσολάβησης», «για να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων».

Στο πλευρό τους και οι φτωχοί αγρότες

Την έμπρακτη συμπαράστασή της στον αγώνα των ναυτεργατών εξέφρασε χτες το βράδυ στο λιμάνι της Κορίνθου πολυπληθής αντιπροσωπεία της Γραμματείας Πελοποννήσου της Παναγροτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης.

Στο πλαίσιο της αλληλεγγύης στον αγώνα των ναυτεργατών που ολοένα και εντείνεται από τα λαϊκά στρώματα, αγροτοσυνδικαλιστές από την Αχαΐα, την Αρκαδία, την Αργολίδα, τη Λακωνία και τη Μεσσηνία έσμιξαν μαζί τους, τους πρόσφεραν αγροτικά προϊόντα από τον τόπο τους και συζήτησαν τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν εξαιτίας της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης.

«Οι εφοπλιστές κλέβουν τον ιδρώτα του ναυτεργάτη και οι εμποροβιομήχανοι κλέβουν τον ιδρώτα του μικρού και μεσαίου αγρότη», ανέφερε προς τους συγκεντρωμένους ναυτεργάτες ο Βαγγέλης Βαλλιώτης, αγροτοσυνδικαλιστής, δήμαρχος Οινούντος Λακωνίας, και πρόσθεσε: «Για το φτωχομεσαίο αγρότη οι έννοιες αναψυχή, ξεκούραση, τουρισμός είναι άγνωστες εδώ και χρόνια. Τα εισιτήρια των πλοίων είναι "βαπορίσια". Για τον ναυτεργάτη είναι πανάκριβα τα αγροτικά προϊόντα, την ίδια ώρα που οι εμποροβιομήχανοι τα παίρνουν τζάμπα από το χωράφι».

Από την πλευρά του ο Θανάσης Χελάκης, αγροτοσυνδικαλιστής, μέλος της Γραμματείας Πελοποννήσου της ΠΑΣΥ, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Σήμερα οι κεφαλαιοκράτες ρίχνουν λάσπη με τα παπαγαλάκια τους μέσω των ΜΜΕ κατά του αγώνα των ναυτεργατών. Χτες ήταν οι ίδιοι που κατασυκοφαντούσαν τον αγώνα των φτωχών και μεσαίων αγροτών. Ενας λοιπόν είναι ο εχθρός, τα μονοπώλια και το διαρκές κυνήγι του μέγιστου κέρδους σε βάρος του εργάτη και του αγρότη. Κοινή είναι και η δική μας δράση και απάντηση. Ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής με λαϊκή συμμαχία είναι η προοπτική του αγώνα».

Ανακοίνωση συμπαράστασης στον αγώνα των ναυτεργατών έχει εκδώσει και η Πανελλήνια Ενωση Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου (ΠΕΚΑΜ).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στη μάχη και οι ναυτεργάτες (2011-05-03 00:00:00.0)
Δύο ναυτικά ατυχήματα (2011-02-05 00:00:00.0)
Νέα εμπόδια με δικαστικό φιρμάνι (2010-08-12 00:00:00.0)
Τι λένε τώρα τα καλόπαιδα του Αλαφούζου; (2010-06-16 00:00:00.0)
Στους καταπέλτες για 8η συνεχή μέρα (2010-06-15 00:00:00.0)
Ναυτεργατικό μπλόκο στα γκέτο της «V-SHIPS» (2010-06-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ