Τετάρτη 7 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΡΑΝΙΚΟ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«Ετοιμη για διάλογο» η Τεχεράνη

«Προπαγάνδα» χαρακτήρισε το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών την πληροφορία περί μη ανεφοδιασμού ιρανικών πολιτικών αεροσκαφών σε ορισμένες χώρες

ΤΕΧΕΡΑΝΗ.--

Επιστολή στις Βρυξέλλες απέστειλε η Τεχεράνη, στην οποία δηλώνει «έτοιμη για επανέναρξη του διαλόγου με την ομάδα των πέντε χωρών μονίμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας - Κίνα, Ρωσία, ΗΠΑ, Γαλλία, Βρετανία - και τη Γερμανία, αρκεί να είναι ξεκάθαρο το περιεχόμενο και να αποσαφηνιστεί αν ο στόχος είναι η αντιπαράθεση ή η συνεργασία». Εκτός αυτού, οι ιρανικές αρχές υποστηρίζουν ότι στην επιστολή συμπεριλήφθηκαν και οι τρεις προϋποθέσεις που έθεσε, σε ομιλία του πριν λίγα 24ωρα, ο Ιρανός Πρόεδρος και αυτές είναι η διατύπωση αντίθεσης με το ισραηλινό πυρηνικό οπλοστάσιο, η υποστήριξη της συμφωνίας για μη διάδοση των πυρηνικών όπλων και η δέσμευση των εμπλεκομένων ότι προσβλέπουν να είναι φίλοι ή εχθροί του Ιράν.

Η επιστολή αποτελεί απάντηση σε γραπτή πρόσκληση για έναρξη νέου γύρου διαλόγου που απέστειλε στην Τεχεράνη η εκπρόσωπος Εξωτερικής Πολιτικής της ΕΕ, Κάθριν Αστον, αμέσως μετά την υιοθέτηση νέων κυρώσεων κατά του Ιράν. Αν και οι κυρώσεις υιοθετήθηκαν με τη σύμφωνη γνώμη και των πέντε μονίμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας, χθες, η Κίνα κατήγγειλε τη λήψη μονομερών επιπλέον κυρώσεων κατά της Τεχεράνης από τις ΗΠΑ μιλώντας «για αυθαίρετες ερμηνείες».

«Ψυχολογικός πόλεμος»

Ως «μέρος του ψυχολογικού πολέμου και της προπαγάνδας κατά του Ιράν», χαρακτήρισε ο εκπρόσωπος του υπουργού Εξωτερικών Ραμίν Μεχμανπαράστ τις πληροφορίες ότι τα αεροδρόμια της Βρετανίας, της Γερμανίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων αρνήθηκαν να ανεφοδιάσουν με καύσιμα ιρανικά πολιτικά αεροσκάφη. Την είδηση μετέδωσε τη Δευτέρα το ιρανικό πρακτορείο ISNA, επικαλούμενο κείμενο που φέρεται να εξέδωσε η Ενωση Ιρανικών Αεροπορικών Εταιρειών.

Εντούτοις, το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαίωσε ότι περίπου τα 2/3 των αεροσκαφών της «Iran Air» και κάποιων άλλων θυγατρικών της δεν έχουν πλέον άδεια πτήσης στην Ευρώπη, για λόγους ασφαλείας, καθώς έχουν πολύ μεγάλη ηλικία και δεν υπάρχει δυνατότητα επαρκούς συντήρησης. Την πληροφορία επιβεβαίωσαν και ευρωπαϊκές αρχές, αν και είναι γνωστό ότι στην πολυσυζητημένη «λίστα» των επικίνδυνων εταιρειών δεν συμπεριλαμβάνονται πολλές ιδιωτικές εταιρείες που πραγματοποιούν τις λεγόμενες πτήσεις «χαμηλού κόστους».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οι ιμπεριαλιστικές αντιπαραθέσεις στο τραπέζι (2019-06-26 00:00:00.0)
Ανιχνεύουν τα περιθώρια ανάπτυξης στενότερων σχέσεων (2016-08-27 00:00:00.0)
Συμφωνίες σε βιομηχανία, Ενέργεια, υποδομές (2016-01-26 00:00:00.0)
Συμβιβασμός με την άρση των διεθνών κυρώσεων (2016-01-19 00:00:00.0)
Σε σταθερά υψηλά επίπεδα η ένταση και οι απειλές (2012-01-05 00:00:00.0)
Ενταση στο πλαίσιο του νόμου "Αμάτο" (1996-08-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ