Παρασκευή 31 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Στην κορυφή τα νοίκια

Τα νοίκια είναι αυτά που έρχονται πρώτα, και με μεγάλη διαφορά, στα παράπονα των καταναλωτών που απευθύνονται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Είναι ενδεικτικό ότι από το σύνολο των 6.705 παραπόνων (μέσω του ειδικού τηλεφώνου 1720) που κατέγραψε κατά τη διάρκεια του 1999 η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τα 2.410 αφορούσαν υποθέσεις σχετικά με τα νοίκια, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό επιμερίζεται σε άλλους κλάδους.

Πρέπει να σημειωθεί, όπως τονίζουν παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, ότι τα παράπονα για τα ενοίκια αυξήθηκαν κατακόρυφα το τελευταίο τετράμηνο, λόγω των σεισμών, όπου πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων, εκλαμβάνοντας ως ευκαιρία για μεγιστοποίηση των κερδών τους, την ανάγκη των σεισμοπαθών για στέγη, και παρά τις εκκλήσεις και τις προειδοποιήσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, εκτόξευσαν τα νοίκια στα ύψη. Επίσης, πέρα από τις αυξήσεις, τα παράπονα οφείλονται σε εξώσεις, όρους συμβολαίων, εγγύηση και κοινόχρηστα.

Δεύτερος σε ποσοστό παραπόνων, έρχεται ο τομέας των ηλεκτρικών ειδών (821 παράπονα) και αφορούν ελλιπείς οδηγίες χρήσεως, την κακή ποιότητα, την εγγύηση, αλλά και τις κακές υπηρεσίες των προμηθευτών και των αντιπροσώπων. Τρίτος έρχεται ο τομέας των τροφίμων (668) και τα παράπονα αφορούν την ασφάλεια, την ποιότητα, τις τιμές, ένδειξη στην ημερομηνία λήξης, τη συσκευασία, την ποσότητα, τα μεταλλαγμένα.

Στη σειρά, ακολουθούν οι ασφαλιστικές (590) και τα παράπονα αφορούν τους όρους συμβολαίων, τις επιβαρύνσεις, τις αποζημιώσεις και την αύξηση των ασφαλίστρων, μετά έρχεται η κινητή τηλεφωνία, για καταχρηστικούς όρους συμβολαίων, τιμολόγια, υπερβολικές χρεώσεις, κακή ποιότητα υπηρεσιών, παραπλανητική διαφήμιση, ανανέωση σύμβασης χωρίς τη συγκατάθεση κλπ. Ακολουθούν οι ΔΕΚΟ, με 217 παράπονα για αυξήσεις τιμολογίων, όρους συμβάσεων, λανθασμένες χρεώσεις, διακοπές συνδέσεων, ποιότητα υπηρεσιών κ.ά.

Στη συνέχεια, σε μικρότερο ποσοστό όμως, τα παράπονα των καταναλωτών προέρχονται από τον τομέα της ένδυσης - υπόδησης, διάφορα ινστιτούτα, το δημόσιο τομέα, καφέ - εστιατόρια κ.ά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πλήθος οι καταγγελίες καταναλωτών (2012-07-27 00:00:00.0)
«Εκπτώσεις» για τις γιορτές (2002-12-07 00:00:00.0)
Στην 1η θέση τα παράπονα για ακατάλληλα τρόφιμα (2001-09-05 00:00:00.0)
Τα ακατάλληλα τρόφιμα ανησυχούν τους καταναλωτές (2000-01-04 00:00:00.0)
Συμβόλαια - παγίδες (1996-11-05 00:00:00.0)
Σύγχρονες ΔΕΚΟ με κέντρο τον καταναλωτή (1996-03-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ