Σάββατο 11 Σεπτέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΚΛΟΓΕΣ 7 ΝΟΕΜΒΡΗ 2010
Εξαγγελίες έργων στη Θεσσαλονίκη προς όφελος του κεφαλαίου

Ανακοινώθηκαν χτες στη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου

Μετρό Θεσσαλονίκης. Ενα από τα μεγάλα έργα που χρυσοπληρώνει ο λαός, αφού ο προϋπολογισμός έχει ξεφύγει κατά 60%!

MotionTeam

Μετρό Θεσσαλονίκης. Ενα από τα μεγάλα έργα που χρυσοπληρώνει ο λαός, αφού ο προϋπολογισμός έχει ξεφύγει κατά 60%!
Χιλιοειπωμένες από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ εξαγγελίες, για την αναβάθμιση του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, περιλάμβανε, εκτός των άλλων, το «μενού» του Υπουργικού Συμβουλίου που συνεδρίασε στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για έργα που, σε συνδυασμό, με τα υπόλοιπα μέτρα και νομοθετήματα που προετοιμάζεται να πάρει η κυβέρνηση (περαιτέρω χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων, δραστική μείωση της φορολόγησης των επιχειρήσεων, διευκόλυνση μεγάλων ντόπιων και ξένων επενδύσεων) είναι φανερό ότι μόνος ωφελημένος από αυτά θα είναι το μεγάλο κεφάλαιο και όχι ο λαός της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, γενικότερα.

Πρώτος το λόγο στο Υπουργικό Συμβούλιο πήρε ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, ο οποίος αναφέρθηκε και πάλι στο Στρατηγικό Σχέδιο για την πόλη, το οποίο είχε εξαγγελθεί και την περασμένη μόλις Δευτέρα και το οποίο έχει ορίζοντα ...δεκαετίας, ενώ μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια τα μόνα που μπορούν να υλοποιηθούν είναι κάποιες αναπλάσεις και η ολοκλήρωση κάποιων μελετών. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως παραδέχτηκε και ο υπουργός, τα έργα που αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται στη Θεσσαλονίκη καθυστερούν, με αποτέλεσμα ο λαός να τα χρυσοπληρώνει. Οπως συγκεκριμένα είπε:

  • Στο έργο του Μετρό, παρατηρούνται πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, αφού έχει ολοκληρωθεί μόνο το 14,5% του έργου, τη στιγμή που έχει αναλωθεί το 64% του προαναγγελθέντος χρόνου. Παράλληλα, ο προϋπολογισμός έχει ξεφύγει κατά 60% των αρχικών προβλέψεων.
  • Η υποθαλάσσια αρτηρία έχει εγκαταλειφθεί, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι διεκδικούν τεράστιες αποζημιώσεις που φτάνουν τα 400 εκατ. ευρώ.
  • Στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, οι καθυστερήσεις έχουν πια επισημοποιηθεί, αφού δόθηκε ήδη παράταση για την ολοκλήρωσή της έως το τέλος του 2012.

Παρ' όλ' αυτά, ο υπουργός Υποδομών υποσχέθηκε τη δημοπράτηση μέσα στο 2011 των επεκτάσεων του μετρό και μικρότερες παρεμβάσεις στις οδικές μεταφορές. Επίσης, αναφέρθηκε στο εμπορευματικό κέντρο, το οποίο η κυβέρνηση σκοπεύει να προσφέρει στο μεγάλο κεφάλαιο ως ένα ακόμη ορμητήριο για μπίζνες, μέσα κι έξω από την Ελλάδα, παραδίδοντας την έκταση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, ενώ θα είναι συνδεδεμένο με όλα τα δίκτυα μεταφορών, όπως αντίστοιχα το εμπορευματικό κέντρο - προσφορά στο μεγάλο κεφάλαιο που δρομολογείται και στο Θριάσιο Πεδίο.

Η υπουργός ΥΠΕΚΑ Τ. Μπιρμπίλη μίλησε για περιβαλλοντική αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης, παραπέμποντας όλες τις δράσεις μέσα από μελλοντική εξαγγελία του Ρυθμιστικού Σχεδίου της πόλης.

«Η Θεσσαλονίκη, ως πόλη της ιδιωτικής οικονομίας και ως πόλη της μεταποίησης, έχει υποστεί τα τελευταία πολλά χρόνια και ιδίως μετά το 1990 μια σταδιακή, συνεχόμενη υποβάθμιση», ανάφερε στη δική του παρέμβαση στο Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ευ. Βενιζέλος, μιλώντας - όπως είπε - ως «πολίτης και βουλευτής της Θεσσαλονίκης». Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αποδώσει τεράστια σημασία στον αντιλαϊκό «Καλλικράτη» για την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης. Επίσης, ζήτησε να γίνουν άμεσα κάποια έργα όπως: Ο έκτος προβλήτας, η μεταφορά της Διεθνούς Εκθεσης, η δημιουργία νέου οικονομικού κέντρου δυτικά της Σίνδου, η δημιουργία ενός μεγάλου αστικού, πολιτιστικού κέντρου στο κέντρο της πόλης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ