Πέμπτη 30 Δεκέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
Απαιτείται σύγκρουση με την πολιτική του κεφαλαίου

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων του κλάδου

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, την ώρα που εντείνεται η επίθεση και η επιχείρηση συκοφάντησης σε βάρος τους. «Πρώτο βιολί» η κυβέρνηση, που εξαπολύει απειλές ενάντια στους απεργούς, λέγοντας πως η συνέχιση των κινητοποιήσεων αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα. Μάλιστα, εντελώς προκλητικά προχτές ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημ. Ρέππας εμφανίστηκε να συμπονεί τους επιβάτες, αυτούς δηλαδή για τους οποίους η κυβέρνηση ετοιμάζει (και με το σχετικό ν/σ) ένα δίκτυο συγκοινωνιών υποταγμένο στους νόμους της αγοράς: έτσι ακριβαίνουν τα εισιτήρια, μειώνονται δρομολόγια κ.τ.λ. Χτες, τη σκυτάλη της συκοφάντησης των εργαζομένων και των αγώνων πήρε και ο ΛΑ.Ο.Σ. Σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου σημειώνει: «Με τα MMM η κυβέρνηση εκτροχιάζεται, και η αγορά ντεραπάρει. Το τιμόνι της αδιαλλαξίας οδηγεί σε σύγκρουση των κοινωνικών τάξεων».

Με απόφαση γενικής συνέλευσης, οι οδηγοί στα μπλε λεωφορεία (ΕΘΕΛ) συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις και όλη την επόμενη βδομάδα. Τη Δευτέρα, 3 Γενάρη, προχωρούν σε δύο στάσεις εργασίας (έναρξη της βάρδιας έως τις 9 π.μ. και 9 μ.μ. έως τη λήξη της βάρδιας), ενώ οι τεχνικοί στην ΕΘΕΛ θα πραγματοποιήσουν δίωρες στάσεις εργασίας ανά βάρδια (6 π.μ. - 8 π.μ., 2 μ.μ. - 4 μ.μ., 10 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα). Στις 10 του μήνα θα γίνει νέα γενική συνέλευση των εργαζομένων.

Συντονισμός για τα λαϊκά συμφέροντα

Μέσα σ' αυτές τις συνθήκες, οι εργαζόμενοι του κλάδου καλούνται να βγάλουν συμπεράσματα για τις πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις που βοηθώντας στην παράδοση των συγκοινωνιών στους ιδιώτες, υπονομεύουν και το δικό τους δικαίωμα σε σταθερή και με πλήρη δικαιώματα εργασία. Για ν' αποκτήσει ο αγώνας τους δύναμη και προοπτική χρειάζεται η σταθερή τους οργάνωση, με Επιτροπές Αγώνα στους τόπους δουλειάς, στα αμαξοστάσια κ.τ.λ. όπως επισημαίνουν και οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο χώρο. Με αιτήματα που θα υπηρετούν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες για ένα ασφαλές και ευρύ δίκτυο συγκοινωνιών, με φτηνό εισιτήριο. Γι' αυτό και επιβάλλεται ο συντονισμός με το ίδιο το επιβατικό κοινό που ζημιώνεται εξίσου οδυνηρά από τα κυβερνητικά σχέδια.

Σ' αυτήν την κατεύθυνση επιβάλλεται να πάρουν απάντηση διάφοροι συνδικαλιστές και δυνάμεις που κρύβοντας τις αληθινές αιτίες για τις εξελίξεις (και) στις αστικές συγκοινωνίες, αφήνουν έδαφος ελεύθερο για το συμβιβασμό και την απογοήτευση των εργαζομένων. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε χτεσινή σύσκεψη που κάλεσαν συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, ακούστηκαν απόψεις για «απεργίες διαρκείας» από δυνάμεις που όχι μόνο δε στηρίζουν αλλά και υπονομεύουν τις συλλογικές και μαζικές διαδικασίες των εργαζομένων. Την ίδια στιγμή, τέθηκε το ζήτημα «να φύγουν οι εργαζόμενοι από τη ΓΣΕΕ» και να συγκροτηθεί «ένα συντονιστικό» δήθεν «αντίπαλο δέος στη ΓΣΕΕ», από δυνάμεις που όμως λένε τα ίδια ακριβώς πράγματα με τη ΓΣΕΕ. Μιλούν δηλαδή π.χ. για «υποτακτική κυβέρνηση» και «χώρα υπό κατοχή», αθωώνοντας έτσι πρωταγωνιστές της αντιλαϊκής επίθεσης. Δυνάμεις άλλωστε που μέχρι χτες στήριζαν και πρόσφεραν άλλοθι σ' όλα τα αντεργατικά σχέδια. Σήμερα, προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες, μιλώντας για «συνδικαλισμό έξω από τα κόμματα», τσουβαλιάζοντας όλες τις πολιτικές δυνάμεις και φυγαδεύοντας τους ενόχους, εμφανίζουν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών σαν «ξαφνικό γεγονός» και όχι σχεδιασμένο αποτέλεσμα της πολιτικής ΕΕ - ΔΝΤ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, που πολιτικά πρέπει να αντιπαλευτούν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ