Τετάρτη 5 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
«Δυο γάιδαροι μαλώνανε... »

Παρέδωσαν τη σηματοδότηση στη ΖΗΜΕΝΣ και τώρα -υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και δήμαρχος- ερίζουν για το ποιος ευθύνεται για την καθημερινή ταλαιπωρία των δημοτών

Μια γεύση του τι θα ακολουθήσει όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές, πήραμε χθες με αφορμή την «κόντρα» μεταξύ του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και του δημάρχου Θεσσαλονίκης Β. Παπαγεωργόπουλου και με ζήτημα αιχμής το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Ο καθένας προσπάθησε να αποδείξει την αγωνία του για την ελαχιστοποίηση του προβλήματος, τουλάχιστον κατά 15%, μέσα από την κεντρική διαχείριση των φωτεινών σηματοδοτών. Στην ουσία αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως δεν έχουν καμία διαφωνία. Και οι δύο το ίδιο αφεντικό εξυπηρετούν και καθόλου δε νοιάζονται για την ουσιαστική επίλυση του μεγάλου προβλήματος που καθημερινά επιδεινώνει παραπέρα την ήδη υποβαθμισμένη ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Ο Κ. Λαλιώτης καταγγέλλει πως ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ευθύνη που δε μειώθηκε το κυκλοφοριακό πρόβλημα τουλάχιστον κατά 15%, επειδή καθυστερεί στην παραχώρηση των 58 σηματοδοτών σε κομβικά σημεία της πόλης, στο «ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης» που έχει θέσει σε λειτουργία και έχει παραχωρήσει στη « Ζήμενς». Ο Δήμος Θεσσαλονίκης καταγγέλλει ως ανυπόστατες τις δηλώσεις του υπουργού και «αποκαλύπτει» πως από το Φλεβάρη του 1999 οι 58 σηματοδότες έχουν ενταχθεί στο κεντρικό σύστημα ελέγχου σηματοδότησης που ανήκει στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Μάλιστα ο δήμαρχος οργάνωσε έκτακτη συνέντευξη Τύπου για να καταγγείλει πως «ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απασχολημένος με την προεκλογική εκστρατεία του κυβερνώντος κόμματος, δεν ασχολείται εδώ και αρκετούς μήνες με τα θέματα του υπουργείου του». Και συνεχίζοντας διαμαρτυρήθηκε για τη στάση των κυβερνητικών παραγόντων δηλώνοντας πως «όχι μόνο έχουν εγκαταλείψει στην τύχη της τη Θεσσαλονίκη, αλλά κάνουν και παρατηρήσεις σε αιρετούς εκπροσώπους της ΤΑ που προσπαθούν να καλύψουν τις αδράνειες της Κεντρικής Εξουσίας και να προετοιμάσουν την πόλη για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του 21ου αιώνα».

H πραγματικότητα

Το «ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης» έχει παραχωρηθεί στη «Ζήμενς» με κόστος 6 δισ. δραχμές. Στην οδό Εγνατία, την κεντρικότερη οδική αρτηρία της πόλης, μετά και την παραχώρηση των 58 σηματοδοτών από το Δήμο, έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση, όμως δεν έχει τεθεί σε λειτουργία το «ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης», αφού ακόμη δεν έχει τοποθετηθεί ο κεντρικός υπολογιστής μέσω του οποίου θα γίνεται ουσιαστικά η διαχείριση της κίνησης. Ομως, όπως οι ειδικοί εκτιμούν, ακόμη και με την εφαρμογή του, δεν πρόκειται να ανακουφιστεί η πόλη από το καθημερινό κυκλοφοριακό έμφραγμα, εφόσον λείπουν τα αναγκαία μεγάλα έργα υποδομής.

Το ίδιο σημειώνει και ο δημοτικός σύμβουλος Αγάπιος Σαχίνης, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Αντεπίθεση Τώρα ». Μάλιστα καλεί το δήμαρχο να ανακοινώσει με ποια απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου παραχωρήθηκαν οι 58 σηματοδότες στη διαχείριση ιδιωτών («Ζήμενς»). Και καταγγέλλει ως αναξιόπιστο το δήμαρχο, αφού, όπως αναφέρει: «Με αυτό το γεγονός, αποκαλύπτονται οι προθέσεις του δημάρχου για παραπέρα εμπλοκή του ιδιωτικού κεφαλαίου σε τομείς και δράσεις της ΤΑ, παρά τις υποσχέσεις που έδινε προεκλογικά στους εργαζόμενους πως δε θα γίνουν παραχωρήσεις σε ιδιώτες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ