Κυριακή 25 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Καλές τιμές στα μεσαία αλλά ακριβές στα μεγάλα

Η Ελλάδα θεωρείται μια από τις χώρες που επιβαρύνουν περισσότερο με φόρους την αγορά του ΙΧ. Παρ' όλα αυτά, έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις τιμές των αυτοκινήτων δείχνει ότι του μικρού και μεσαίου κυβισμού μοντέλα διατίθενται στη χώρα μας σε καλές τιμές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις είναι και οι φθηνότερες στην Ευρώπη. Αυτό οφείλεται στην τιμολογιακή πολιτική των εταιριών - συμμετείχαν 15 Ευρωπαίοι και 8 Ιάπωνες κατασκευαστές - οι οποίοι πωλούν σε διαφορετικές τιμές από χώρα σε χώρα. Η Ελλάδα λοιπόν (μαζί με τη Δανία και τη Φιλανδία) αγοράζει στις χαμηλότερες εργοστασιακές τιμές ακριβώς επειδή τα εργοστάσια γνωρίζουν ότι διαφορετικά και με την επιβάρυνση των φόρων η τιμή λιανικής θα ήταν απαγορευτική. Η απόκλιση των τιμών φθάνει και ξεπερνά το 30% από την ακριβότερη στη φθηνότερη χώρα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει συστάσεις για να κλείσει η ψαλίδα.

Ακριβότερη χώρα είναι η Βρετανία με τη Γερμανία να ακολουθεί. Η χώρα μας βρίσκεται περίπου στη μέσα αν και ανάμεσα στα 71 μοντέλα που συμπεριέλαβε η επιτροπή στην έρευνά της υπάρχουν και 13 που στην Ελλάδα πωλούνται στη χαμηλότερη τιμή. Τα πλέον συμφέροντα μοντέλα - με βάση τις ευρωπαϊκές τιμές - είναι: Citroen Saxo 1.1. SX, Citroen Xsara 1.4/LX, Daihatsu Cuore 1.0l, Daihatsu Sirion 1.0L, Fiat Punto 1.2, Lancia Y 1.2 16V, Peugeot 106 1.1, Renault Twingo Rack, Renault Megane 1.4 16V, Renault Laguna 1.6 16V και Seat Toledo 1.6.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ