Παρασκευή 8 Ιούνη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ - ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ ΠΛΟΙΟ «ΕΛΛΗ Τ»
Πλωτό γκέτο μαύρης ανασφάλιστης εργασίας

Στο πλοίο εκτελούνταν σοβαρές εργασίες που απαιτούν εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ δεν υπήρχαν μέτρα προστασίας και τεχνικός ασφαλείας καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία

Από τον έλεγχο των ναυτεργατικών σωματείων και της Επιτροπής Υγιεινής της Ζώνης
Από τον έλεγχο των ναυτεργατικών σωματείων και της Επιτροπής Υγιεινής της Ζώνης
Οργιο μαύρης ανασφάλιστης εργασίας σε βάρος δεκάδων ναυτεργατών και πλήρης έλλειψη των μέτρων ασφαλείας εντοπίστηκαν χτες το πρωί από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και τη μεικτή Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας εργαζομένων Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΕΛΛΗ Τ», το οποίο επισκευάζεται στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας.

Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε, στον οποίο συμμετείχε και το Λιμεναρχείο Κερατσινίου, βρέθηκαν 51 ναυτεργάτες οι οποίοι, με ευθύνη της εταιρείας «CRETA LINES», που εμφανίζεται ως διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, ήταν ανασφάλιστοι και επιπλέον εκτελούσαν σοβαρές επισκευαστικές εργασίες (καθαρισμούς, βαφές, μηχανουργικές εργασίες) οι οποίες πρέπει να γίνονται αποκλειστικά και μόνο από τα ειδικευμένα συνεργεία της Ζώνης. Οι εργασίες γίνονταν χωρίς να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα προστασίας και χωρίς να υπάρχει τεχνικός ασφαλείας.

Αβάντα στην ασυδοσία της εργοδοσίας

Το γεγονός αυτό ήρθε να καταγραφεί δέκα μέρες μετά την απόφαση που εξέδωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 28 Μάη, με την οποία χαρακτήρισε παράνομη την 24ωρη απεργία που είχαν κηρύξει τα σωματεία της Ζώνης στα ναυπηγεία της Σαλαμίνας, με αιχμή το ναυπηγείο Σπανόπουλου, για την υπογραφή της Τοπικής Συλλογικής Σύμβασης της Ζώνης, αλλά και για την παραβίαση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας και για τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία. Γίνεται έτσι φανερό ότι την επιθετικότητα των εργοδοτών της Ζώνης και των εφοπλιστών, την ασυδοσία τους, ενισχύει με τέτοιες αποφάσεις και η αστική δικαιοσύνη.

Επιπρόσθετα σε ό,τι αφορά το πλοίο «ΕΛΛΗ Τ» η υπόθεση δε σταματάει εδώ. Μέλη του πληρώματος βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας από τις 14 Φλεβάρη, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους από την εταιρεία «ENDEAVOR SHPPING», η οποία εμφανιζόταν ως πλοιοκτήτρια μέχρι που εμφανίστηκε διαχειρίστρια η «CRETA». Μόνο σε 6 μέλη του πληρώματος η «ENDEAVOR» οφείλει βεβαιωμένα και με δικαστική απόφαση 120 χιλιάδες ευρώ, ενώ σύμφωνα με στοιχεία των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων η ίδια εταιρεία οφείλει ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ που φτάνουν το ποσό των 330.000 ευρώ!

Τα τρία ναυτεργατικά σωματεία σε καταγγελία τους στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Ναυτιλίας, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και αλλού επισημαίνουν ότι «το ΥΠΑΑΝ και οι υπηρεσίες του έχουν τεράστιες ευθύνες» για αυτή την κατάσταση και απαιτούν «την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων των ναυτεργατών και την ασφάλιση όλων στο ΝΑΤ». Να σημειωθεί ότι δύο εκπρόσωποι της εταιρείας «CRETA» συνελήφθησαν με την αυτόφωρη διαδικασία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ