Εντείνει η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ τους άθλιους εκβιασμούς σε βάρος των εργαζομένων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ), που εμπίπτουν στο μέτρο της διαθεσιμότητας. Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου απειλεί με παρακράτηση του συνόλου των αποδοχών των εργαζομένων μέχρι και τη μη καταβολή των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό) στους δήμους. Επιπλέον, απειλεί ακόμα και τους εργαζόμενους στα λογιστήρια των υπηρεσιών του Δημοσίου με διώξεις εάν οι πληρωμές στους συναδέλφους τους γίνονται εκτός του μηχανισμού Ενιαίας Αρχής Πληρωμών! Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν στόχο την εφαρμογή του νόμου για τις διαθεσιμότητες - απολύσεις αλλά και την υποχρεωτική καταβολή της μισθοδοσίας των δημοσίων υπαλλήλων μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών.
Συγκεκριμένα, σε νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που αναρτήθηκε προχτές στην ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, προβλέπονται τα εξής:
Τα φυσικά πρόσωπα (δηλαδή, οι υπάλληλοι των λογιστηρίων των υπηρεσιών και όσοι άλλοι εμπλέκονται) που παραβιάζουν το νόμο και πληρώνουν τους υπαλλήλους εκτός Ενιαίας Αρχής Πληρωμών αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες: Απιστία σχετική με την υπηρεσία, παράβαση καθήκοντος και παρότρυνση υφισταμένων και ανοχή.
Για τα Νομικά Πρόσωπα που κάνουν το ίδιο δε θα τους καταβάλλεται η μισθοδοσία προσωπικού ή θα τους παρακρατείται το ανάλογο ποσό από τις επιχορηγήσεις που παίρνουν.
Για τους ΟΤΑ που πληρώνουν το προσωπικό τους εκτός Ενιαίας Αρχής Πληρωμών θα τους παρακρατείται μέρος ή το σύνολο των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων και Επιχορηγήσεων. Επίσης, δε θα τους δίνεται έγκριση να προσλάβουν συμβασιούχους.
Θυμίζουμε ότι η πλειοψηφία των δήμων δεν έχει δώσει στοιχεία για τους υπό διαθεσιμότητα - απόλυση εργαζόμενους. Απέναντι σε αυτό, η συγκυβέρνηση έχει ξεκινήσει τους εκβιασμούς, αρχικά με την πρόβλεψη ότι θα μπουν σε διαθεσιμότητα όλοι οι εργαζόμενοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου εκτός ΑΣΕΠ, ακόμα και εκείνοι που δεν εμπίπτουν στο νόμο.
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ορίζει επίσης για τους διοικητικούς υπαλλήλους ΙΔΑΧ: Πρόσληψη με αντικειμενικά κριτήρια και αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας είναι η πρόσληψη που έγινε: α) Μετά από δημόσια προκήρυξη και γραπτό διαγωνισμό πριν δημιουργηθεί το ΑΣΕΠ. β) Η πρόσληψη που έγινε με διαγωνιστική διαδικασία του ΑΣΕΠ αφότου δημιουργήθηκε το ΑΣΕΠ.