Η απάντηση στα παραπάνω δίνεται από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης, με νέα θεσμικά πλαίσια και ρυθμίσεις, με την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών γραμμών και την άρση του Καμποτάζ, δηλαδή της ελεύθερης εφοπλιστικής ασυδοσίας.
Οσο για τους αυριανούς ναυτεργάτες, τους σπουδαστές των εννέα Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού της χώρας (Ασπροπύργου, Μακεδονίας, Ιονίων νήσων, Πρεβέζης, Σύρου, Χίου, Χανίων, Οινουσών, Κύμης), η ίδια πολιτική επιφυλάσσει μειώσεις των οργανικών θέσεων, κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων και υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα της ναυτικής εκπαίδευσης. Οσο για αυτά τα τέσσερα χρόνια που διαρκεί η φοίτησή τους στις σχολές τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση αφορά και τη ναυτική εκπαίδευση και οι συνέπειές της είναι το ίδιο τραγικές.
Οι χιλιάδες σπουδαστές με τη σειρά τους επιμένουν, αρνούμενοι να γίνουν κρέας στις λαμαρίνες των εφοπλιστών, να χτυπούν το καμπανάκι - κινδύνου στους συναδέλφους τους: Η αδράνεια και ο εφησυχασμός αποθρασύνουν την αντιναυτεργατική πολιτική του ολέθρου.