Πέμπτη 23 Γενάρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
«Στοίχημα» τα κέρδη των εφοπλιστών

«Η διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας», δηλαδή η διασφάλιση και ενίσχυση της κερδοφορίας του ευρωενωσιακού εφοπλιστικού κεφαλαίου, «είναι το μεγάλο στοίχημα», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμου (TRAN) του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, παρουσιάζοντας τις προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ στον τομέα της ναυτιλίας.

Ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας ως στρατηγικής σημασίας για την Ελληνική Προεδρεία την υπεράσπιση της ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, επί της ουσίας προδιέγραψε την ένταση της άγριας επίθεσης που έχει εξαπολυθεί από κυβέρνηση και ΕΕ ενάντια στους ναυτεργάτες, με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεών τους, το μαζικό διωγμό των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα από τα καράβια, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων κ.ά.

Στις προτεραιότητες ο Μ. Βαρβιτσιώτης έθεσε, επίσης, τη «Γαλάζια Ανάπτυξη» ενταγμένη στο πλαίσιο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, που αποτελούν νέο κερδοφόρο πεδίο για τα μονοπώλια. Αναφέρθηκε ακόμη «στη Λιμενική Πολιτική της Ευρώπης και την ανάδειξη των λιμανιών της ως πυλώνες ανάπτυξης για την Ευρωπαϊκή Οικονομία, τη διασυνοριακή συνεργασία σε θέματα παράνομης μετανάστευσης, καθώς και σε πολιτικές προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος».

Γ. Τούσσας: Προκλητικά τα προνόμια και οι φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γ. Τούσσας, στη διάρκεια της παρέμβασής του στην Επιτροπή αλλά και με δηλώσεις του στη συνέχεια, κατήγγειλε την αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ, τα «προκλητικά προνόμια και τις φοροαπαλλαγές που έχουν θεσπιστεί στα πλαίσια της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής της ΕΕ από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα, την κερδοφορία των εφοπλιστών ακόμα και σε συνθήκες κρίσης».

«Είναι ανυπόστατοι», σημείωσε, «οι ισχυρισμοί ότι δήθεν οι εφοπλιστές μπορούν ανά πάσα στιγμή να πάρουν τα καράβια τους και να φύγουν. Οι εφοπλιστές θέλουν να αξιοποιούν τις υποδομές, την υποστήριξη της χώρας, διεθνείς οργανισμούς, να εκμεταλλεύονται τους ναυτεργάτες. Κέρδη από τη μια μεριά, ακόμα και σε περίοδο κρίσης, ανεργία και αντικατάσταση των ναυτεργατών με φτηνότερο ναυτεργατικό δυναμικό από άλλες χώρες από την άλλη».

«Αποτελεί πρόκληση» πρόσθεσε «ότι μετά από την απελευθέρωση του καμποτάζ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες οι επιδοτήσεις των εφοπλιστών από το 2002 ως το 2013 δεκαπλασιάστηκαν, αυξήθηκαν τα εισιτήρια περίπου κατά 450%. Εχει δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα σύνδεσης των λιμανιών των νησιών μεταξύ τους και με τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας. Το ΚΚΕ είναι ριζικά αντίθετο και σε ό,τι αφορά τις προτάσεις για το ξεπούλημα των λιμανιών. Καλεί τους ναυτεργάτες και τους άλλους εργαζόμενους από τους συναφείς κλάδους, όπως στα λιμάνια, τα ναυπηγεία, να συμπαραταχτούν με το ΚΚΕ για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ, να ανοίξει ο δρόμος για τη Λαϊκή Εξουσία, όπου μέσα από τον κεντρικό σχεδιασμό και τον εργατικό-λαϊκό έλεγχο η ναυτιλία θα είναι ενταγμένη στην ικανοποίηση των σύγχρονων εργατικών-λαϊκών αναγκών».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εκλεκτός (2023-06-28 00:00:00.0)
Στο πανηγύρι των εφοπλιστών μίλησε ο πρωθυπουργός (2014-06-03 00:00:00.0)
Νέο οργανόγραμμα με στόχο επενδύσεις και μετανάστες (2013-11-22 00:00:00.0)
Προνόμια στους εφοπλιστές, επίθεση στους ναυτεργάτες (2011-07-14 00:00:00.0)
Ακτοπλοΐα και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες (2007-12-09 00:00:00.0)
Η βιτρίνα της Ευρωπαϊκής Ενωσης έπεσε (2004-05-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ