Στο 4σέλιδο κείμενο - απάντηση της κυβέρνησης, δεν αναφέρεται ούτε μια λέξη που να δικαιολογεί τη διατήρηση της επίταξης για ένα χρόνο. Από την άλλη, αναπαράγει τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα που χρησιμοποίησε όταν πήρε την αντιδραστική αυτή απόφαση. Ισχυρίζεται ότι η επίταξη έγινε για να αντιμετωπιστούν οι «πρωτόγνωρες και επαχθέστατες συνέπειες» που δήθεν προκάλεσαν σε βάρος του «κοινωνικού συνόλου» οι απεργιακές κινητοποιήσεις που έκαναν τότε οι εργαζόμενοι. Ακόμα, πως οι κινητοποιήσεις «δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα σε ευπαθείς ομάδες», «έθεταν σε δοκιμασία τη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία όλων των επιθυμούντων να μετακινηθούν στην Αθήνα»!
Συνέπεια της πολιτικής της κυβέρνησης και των άλλων κομμάτων της ΕΕ, που νομοθετούν για λογαριασμό των επιχειρηματικών ομίλων, είναι η συρρίκνωση του προσωπικού και του συγκοινωνιακού έργου, η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, οι εργασιακές ανατροπές και η υποβάθμιση της συντήρησης των οχημάτων, που βάζει σε κίνδυνο εργαζόμενους και επιβάτες. Για παράδειγμα, στον πρώην ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός), οι συρμοί που κυκλοφορούν καθημερινά μειώθηκαν την περίοδο 2009 - 2013 κατά 33-37%. Κατά 41% μειώθηκε το προσωπικό την ίδια περίοδο.
Στο αμαξοστάσιο του μετρό στα Σεπόλια παραμένουν αναξιοποίητα μηχανήματα εκατομμυρίων ευρώ λόγω έλλειψης προσωπικού. Οι συρμοί που κυκλοφορούν δε φθάνουν για να καλύψουν το σύνολο των αναγκών. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, η τιμή του εισιτηρίου αυξήθηκε τα τελευταία 20 χρόνια 5,5 φορές (!) όταν ο κατώτατος μεικτός μισθός αυξήθηκε μόλις δύο φορές για τους εργαζόμενους. Παράλληλα, προωθείται η παράδοση μέρους του συγκοινωνιακού έργου απευθείας στους ιδιώτες. Αυτή είναι η πραγματική αιτία που προκαλεί «επαχθέστατες συνέπειες στο κοινωνικό σύνολο», και συγκεκριμένα στο σύνολο των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων...