Σάββατο 21 Ιούνη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ
Αναστολή απεργίας σε πολλές περιοχές

Την Τρίτη θα γίνει η ψηφοφορία για το ν/σ που «απελευθερώνει» τους σιδηροδρόμους

ΠΑΡΙΣΙ.--

Την επόμενη Τρίτη 24 Ιούνη θα γίνει στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση η ψήφιση του νομοσχεδίου που ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για την καταιγιστική εισβολή ιδιωτών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με στόχο να ενισχυθεί η «ανταγωνιστικότητά» του, σύμφωνα με τα πρότυπα και τις κατευθύνσεις της υπόλοιπης Ευρώπης.

Η «σιδηροδρομική μεταρρύθμιση» στοχοποιεί ανοικτά τα δικαιώματα των εργαζομένων του κλάδου, γι' αυτό και στάθηκε αφορμή για την πολυήμερη απεργία των εργαζομένων της SNCF (του αντίστοιχου ΟΣΕ της Γαλλίας), που σε ορισμένες περιοχές της χώρας συνεχίζεται ακόμα. Χτες, μια σειρά γενικές συνελεύσεις σιδηροδρομικών - όπως και προχτές - αποφάσισαν την αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων. Είχαν προηγηθεί μια σειρά τροποποιήσεις που κατέθεσαν διάφορα κόμματα για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο, χωρίς ωστόσο να αλλάζει ο βασικός του στόχος: Δηλαδή, η παράδοση ενός ακόμα κλάδου στρατηγικής σημασίας στον απόλυτο έλεγχο του κεφαλαίου. Χαρακτηριστικό της επίθεσης με την οποία θα βρεθούν αντιμέτωποι οι εργαζόμενοι είναι πως το σύνολο των σημερινών εργασιακών συνθηκών και δικαιωμάτων τους όχι μόνο δεν κατοχυρώνεται, αλλά θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διαπραγμάτευσης με τις «επιχειρήσεις» - όπως αναφέρει το ν/σ τους επενδυτές που θα σπεύσουν να διαθέσουν κεφάλαια είτε στη φάση της κατασκευής είτε στη φάση της λειτουργίας του δικτύου.

Οι τροποποιήσεις, που σε μεγάλο μέρος εγκρίθηκαν, δεν αγγίζουν τον αντιλαϊκό πυρήνα του ν/σ, που υπαγορεύεται από τις ανάγκες του γαλλικού, αλλά και συνολικά του ευρωενωσιακού κεφαλαίου. Για παράδειγμα, το πόσες εταιρείες θα απαρτίζουν το μελλοντικό σχήμα των γαλλικών σιδηροδρόμων (στο οποίο επικέντρωσε τις παρεμβάσεις του και το «Μέτωπο της Αριστεράς» όπου συμμετέχει το μεταλλαγμένο Γαλλικό ΚΚ) έχει δευτερεύουσα σημασία, από τη στιγμή που απαρέγκλιτος στόχος θα είναι η αντιμετώπιση των σύγχρονων λαϊκών μεταφορικών αναγκών ως εμπορεύματος, το κυνήγι του μέγιστου κέρδους, που δεν μπορεί να συμβιβαστεί με ασφαλείς και φτηνές μεταφορές για όλο το λαό.

Πάντως, η «αριστερή» «Ουμανιτέ» έκανε λόγο χτες για «τροποποιήσεις αρκετά σημαντικές για να πει κανείς ότι θα μπορούσαν να βάλουν τέλος στην κατάσταση κρίσης (σ.σ. "κατάσταση κρίσης" χαρακτηρίζει η εφημερίδα τον πολυήμερο απεργιακό αγώνα των σιδηροδρομικών) που διαρκεί δέκα μέρες».

Την ίδια στιγμή, η ψηφοφορία της Τρίτης δεν αποκλείεται να αποτυπώσει και τις συνεχιζόμενες διεργασίες στο πολιτικό σκηνικό, που έχουν επιταχυνθεί μετά τις δύο εκλογικές μάχες (τοπικές εκλογές Μάρτη και ευρωεκλογές Ιούνη). Για παράδειγμα, αρκετοί βουλευτές του «δεξιού» UMP έχουν δηλώσει ότι θα καταψηφίσουν το νομοσχέδιο, αν και το κόμμα τους συμφωνεί απόλυτα με τον πυρήνα του. Από την άλλη μεριά, το «Εθνικό Μέτωπο» ήδη έχει αρπάξει την ευκαιρία για να εμφανιστεί δήθεν ως υποστηρικτής (και) των Γάλλων σιδηροδρομικών (καταδικάζοντας ωστόσο ρητά την απεργία ως μορφή πάλης), εναντιωνόμενο στη μεταρρύθμιση καθώς οι μερίδες του κεφαλαίου που εκπροσωπεί βλέπουν να μεγαλώνει η απειλή ξένα κεφάλαια να τους κλέψουν ζωτικό χώρο δράσης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ