Σάββατο 21 Ιούνη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΔΙΕΘΝΗ
ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ - ΥΠΟΘΕΣΗ ΝΑΥΑΓΙΟΥ «ΣΕΟΥΟΛ»
Τεράστια κέρδη από τη συστηματική υπερφόρτωση

ΣΕΟΥΛ.--

Τρία εκατομμύρια δολάρια κέρδιζε κάθε χρόνο η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου «Σεουόλ» από τη συστηματική υπερφόρτωση του πλοίου, που συνεχιζόταν μάλιστα παρά την ανακαίνιση που είχε υποστεί, με αποτέλεσμα αυτό να γίνει πολύ πιο βαρύ και ασταθές.

Τα παραπάνω ανέφερε μεταξύ άλλων το κατηγορητήριο που απαγγέλθηκε κατά την έναρξη της δίκης που ξεκίνησε χτες, με κατηγορούμενο το διευθύνοντα σύμβουλο, αλλά και τέσσερις υπαλλήλους της «Chonghaejin Marine Co», στην οποία ανήκε το τραγικό πλοίο.

Ο 71χρονος διευθύνων σύμβουλος Κιμ Χαν - σικ αντιμετωπίζει κατηγορίες για αμέλεια, ενώ οι αρχές εξακολουθούν να αναζητούν τον ιδιοκτήτη του ομίλου στον οποίο ανήκει η «Chonghaejin», Γιου Μπιγιούνγκ - εούν, για τον οποίο μάλιστα προσφέρεται αμοιβή 500.000 δολάρια σε όποιον έχει πληροφορίες για την τύχη του.

Το «Σεουόλ» βυθίστηκε μέσα σε λίγες ώρες στις 16 Απρίλη 2014 ενώ μετέφερε πάνω από 450 επιβάτες (ανάμεσά τους 324 μαθητές και 14 καθηγητές που βρίσκονταν σε σχολική εκδρομή) και 24μελές πλήρωμα από το λιμάνι του Ιντσεόν στον τουριστικό προορισμό Γετζού. Μέχρι σήμερα έχουν ανασυρθεί 304 πτώματα, 12 επιβάτες αγνοούνται ακόμα, ενώ έχασαν τη ζωή τους και δύο δύτες προκαλώντας σωρεία ερωτημάτων και για τις συνθήκες ασφαλείας μέσα στις οποίες δούλευαν (πυρετωδώς) τα μέλη των σωστικών συνεργείων.

Το πόρισμα που είχε συνταχθεί πριν ακόμα ξεκινήσει η δίκη σημείωνε ότι το «Σεουόλ» μετέφερε βάρος τρεις φορές μεγαλύτερο από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο του. Επιπλέον, όλο αυτό το διάστημα έγιναν μια σειρά καταγγελίες σχετικά με τις συνθήκες εργασίας του πληρώματος (ακόμα και τη μέρα του ναυαγίου υπήρξαν καταγγελίες ότι επειδή υπήρξε καθυστέρηση η εταιρεία πίεζε για μεγάλη ταχύτητα ταξιδιού ώστε να μην καθυστερήσει το επόμενο δρομολόγιο), αλλά και την ελλιπή οργανική σύνθεση του πλοίου. Ταυτόχρονα, οι αποκαλύψεις για τη διαπλοκή μεταξύ μελών της ακτοφυλακής, σωστικών εταιρειών (προσπάθεια την επιχείρηση διάσωσης να την αναλάβουν συγκεκριμένοι εργολάβοι), αλλά και της ιδιοκτήτριας εταιρείας επιβεβαίωσε ότι δεν μπορεί να μπει κανένα φρένο στην οικονομία που οργανώνεται με άξονα το μέγιστο δυνατό κέρδος.

Η υπόθεση του «Σεουόλ» είναι καθαρή απόδειξη των καταστροφικών συνεπειών που έχει για την ανθρώπινη ασφάλεια η καπιταλιστική ιδιοκτησία στις θαλάσσιες μεταφορές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ