ΠΑΡΙΣΙ.--
Σήμερα αναμένεται η ψηφοφορία στη Γαλλική Βουλή για την έγκριση της «μεταρρύθμισης» των σιδηροδρομικών μεταφορών που στοχεύει να ολοκληρώσει την παράδοσή τους στο μεγάλο κεφάλαιο.
Το νομοσχέδιο έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις και ανησυχία στους εργαζόμενους, που πραγματοποίησαν πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις. Ο νέος νόμος θα ευνοήσει ακόμα περισσότερο τη δραστηριοποίηση ιδιωτικών επιχειρήσεων σε όλο το «εύρος» στα τμήματα των σιδηροδρομικών μεταφορών - συντήρηση, κατασκευή, διαχείριση του δικτύου.
Η κυβέρνηση και η διοίκηση της εταιρείας ισχυρίζονται ότι επιθυμούν να «αντιμετωπίσουν» το μεγάλο χρέος της σημερινής εταιρείας που σήμερα ξεπερνά τα 40 δισ. ευρώ, δίνοντας βάρος στην εξασφάλιση και τον έλεγχο της «οικονομικής απόδοσης», της μείωσης του «κόστους λειτουργίας» κλπ. Γι' αυτό και το νομοσχέδιο ουσιαστικά δίνει «λευκή επιταγή» σε κάθε εργοδότη που θα δραστηριοποιηθεί στον κλάδο, ώστε να διαμορφώνει τις σχέσεις και συνθήκες εργασίας μέσα από «διαπραγματεύσεις» με τους εργαζόμενους. Δηλαδή, μέσα από «διάλογο», τον οποίο, αξιοποιώντας την πίεση της ανεργίας και της εξαθλίωσης, η εργοδοσία θα χρησιμοποιεί για να επιβάλει τους όρους που απαιτεί η δική της κερδοφορία. «Η κυβέρνηση θέλει να προσφέρει στους εργαζόμενους και τις σιδηροδρομικές εταιρείες τη δυνατότητα να διαμορφώσουν μαζί την οργάνωση και τις συνθήκες εργασίας που θα επιτρέψουν να ανταποκριθούν στα θέματα της ποιότητας των υπηρεσιών, της εγγύησης της απουσίας αθέμιτου ανταγωνισμού και της αύξησης της οικονομικής απόδοσης του συστήματος», σημειώνει σχετικά το αρμόδιο υπουργείο Οικολογίας, Αειφόρου Ανάπτυξης και Ενέργειας.