Τετάρτη 13 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΑΓΡΟΤΙΚΑ
ΕΘΙΑΓΕ
Αμοιβές με ουρά...

Πόρισμα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αποκαλύπτει ότι η διοίκηση του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Ερευνας τα τελευταία χρόνια «ενίσχυε» παρανόμως και κατ' εξακολούθηση τις αποδοχές της!

Να «χρυσώσουν» ...τα γένια τους βάλθηκαν, τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον, οι εκλεκτοί του κυβερνώντος κόμματος, που μετείχαν στη διοίκηση του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Ερευνας (ΕΘΙΑΓΕ). Οπως προκύπτει από σχετικό πόρισμα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από τον έλεγχο που έγινε πέρσι, «διαπιστώθηκε σωρεία παραβάσεων μισθολογικού περιεχομένου, που κατά κανόνα απορρέουν από μη σύννομες αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος».

Με βάση το σχετικό πόρισμα που συνέταξε τετραμελής ομάδα ελεγκτών του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, φαίνεται ότι οι διορισμένοι από την κυβέρνηση διοικούντες του ΕΘΙΑΓΕ εξασφάλισαν για λογαριασμό τους γενναίες «οικονομικές ενισχύσεις», πετώντας και κάποια κόκαλα στους ερευνητές και το προσωπικό του ιδρύματος για να μην υπάρχουν ενδογενείς αντιδράσεις... Πάντως, το «έξτρα» τίμημα της εκδούλευσης, που παρέχει το ΕΘΙΑΓΕ στην κυβερνητική πολιτική, οι διοικούντες του ιδρύματος το ανέβασαν από μόνοι τους τα προηγούμενα χρόνια, σε μισό τρισ. δραχμές περίπου. Το πόρισμα βέβαια αναφέρει ότι τα χρήματα αυτά (515,3 εκατ. δραχμές μέχρι το τέλος του 2000) πρέπει να επιστραφούν πίσω (ως αχρεωστήτως καταβληθέντα) και πως από το 2001 πρέπει να κοπούν οι μη σύννομες αυξήσεις. Το θέμα, βέβαια, έφτασε στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον Απρίλη που πέρασε, το οποίο έχει τώρα το λόγο.

Το ζήτημα, όμως, είναι ότι το ΕΘΙΑΓΕ επιχορηγείται σε μεγάλο βαθμό από τον κρατικό προϋπολογισμό και αυτοί που επέλεξε η κυβέρνηση να κρατούν το τιμόνι του, έδειξαν να νοιάστηκαν πρωτίστως για τη «βελτίωση» των αποδοχών τους, με όποιο μέσο και όποιο τρόπο τους βόλευε, σαν να επρόκειτο για το «τσιφλίκι» τους. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο πόρισμα, όσον αφορά τις απολαβές του προέδρου του ΕΘΙΑΓΕ, «στις 12/7/1994 το ΔΣ αποφάσισε, χωρίς να υπάρχει εξουσιοδότηση του νόμου, την καταβολή εξόδων παράστασης σ' αυτόν ύψους διακοσίων χιλιάδων (200.000) δρχ. κατά μήνα από 1/7/1997». Στη συνέχεια, με άλλη απόφαση του ΔΣ της 16/5/96, «το ποσό αναπροσαρμόστηκε σε διακόσιες πενήντα χιλιάδες (250.000) δρχ. κατά μήνα» και στις 9/12/1999 «αποφασίστηκε η αναπροσαρμογή των εξόδων παράστασης του προέδρου σε επτακόσιες πενήντα χιλιάδες (750.000) δρχ. κατά μήνα (καθαρά) από 1/10/1999 (μεικτά 909.000 δρχ.)». Οπως επίσης αναφέρεται, «στον πρόεδρο καταβάλλονται επιπλέον έξοδα παράστασης συμμετοχής στις συνεδριάσεις του ΔΣ (χωρίς να υπάρχει εξουσιοδοτική διάταξη), που σήμερα έχουν αναπροσαρμοστεί σε 50.000 δρχ. για κάθε συνεδρίαση».

Οσον αφορά τις απολαβές του γενικού διευθυντή, στο πόρισμα αναφέρεται ότι με βάση το νόμο 1845/1989 καθορίστηκε νομίμως μηνιαίος μισθός 220.000 δρχ. και στη συνέχεια 1.100.000 δρχ. Ομως, χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση, τα έξοδα παράστασης του γενικού διευθυντή, από 60.000 δρχ. καθαρά το 1991, έφτασαν τις 500.000 δραχμές με απόφαση του ΔΣ της 9/12/1999. Στην ίδια συνεδρίαση επίσης αποφασίστηκε: Τα έξοδα παράστασης του γενικού διευθυντή στις συνεδριάσεις του ΔΣ να γίνουν 50.000 για κάθε συνεδρίαση (από 15.000 δρχ. το 1996) στην Επιστημονική Επιτροπή στις 30.000 δρχ. (από 10.000 δρχ. το 1996). Επιπλέον, μη σύννομα χαρακτηρίζονται και τα έξοδα παράστασης του γενικού διευθυντή στις συνεδριάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου από 1/7/98, καθώς και «η αποζημίωση λόγω υπερωριακής απασχόλησης περίπου 220.000 δρχ. κατά μήνα μεικτά (καθαρά 165.000 δρχ.) και μάλιστα για 12 μήνες κατ' έτος, χωρίς να προβλέπεται από σχετική διάταξη νόμου και χωρίς να έχουν εκδοθεί αντίστοιχες εγκριτικές αποφάσεις από την οικεία Επιθεώρηση Εργασίας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ