Κυριακή 17 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κυβερνητικά «μαγειρέματα» για τον προϋπολογισμό

Τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα ο «Ρ», αποδεικνύουν ότι το 1,5 τρισ. δρχ. για την Ολυμπιάδα, μάλλον είναι προϋπολογισμός - «φάντασμα»!

Μια μόνο γεύση από τα «μαγειρέματα» του προϋπολογισμού των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 που επιχειρεί η κυβέρνηση, φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα ο «Ρ», δύο μέρες πριν η διυπουργική επιτροπή εξετάσει και αποφασίσει για το κόστος της διοργάνωσης.

Η κυβέρνηση φαίνεται πως αποφάνθηκε οριστικώς και αμετακλήτως, την προηγούμενη βδομάδα ότι ο προϋπολογισμός Ολυμπιακών έργων για το 2004 δε θα ξεπεράσει το 1,5 τρισ. δραχμές. Στην ουσία πρόκειται για ομολογία ότι αυτά που έλεγε περί 1,15 τρισ. δραχμές ακριβώς πριν ένα χρόνο, ήταν λόγια του αέρα. Και είμαστε ακόμα στο 2001...

Είναι αμφίβολο αν το ύψος του προϋπολογισμού μείνει μόνο στο συγκεκριμένο ποσό. Οχι μόνο για το γεγονός ότι οι υπερβάσεις έργων, αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση για τη χώρα μας (πώς αλλιώς θα γιγαντώνονταν το κατασκευαστικό κύκλωμα). Υπάρχει ακόμα ένα επιπρόσθετο στοιχείο.

Προϋπολογισμός - «φάντασμα»

Παρά τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, τα στοιχεία που παρουσιάζει αποκλειστικά σήμερα ο «Ρ», αποδεικνύουν ότι το 1,5 τρισ. δρχ. μάλλον είναι προϋπολογισμός - «φάντασμα»!

Πώς αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός δύο μόνο υπουργείων - του ΥΠΕΧΩΔΕ και του Μεταφορών -, ανέρχεται σε κάτι παραπάνω από 1 τρισ. δραχμές, σε 1,01 τρισ. δραχμές! Ποσό το οποίο είναι αυξημένο κατά 35,4% σε σχέση με την αρχικές εκτιμήσεις. Και όλα αυτά πριν αρχίσει ακόμα η εκτέλεση των προγραμματισμένων επενδύσεων...


«Αθήνα 2004»

Τι σημαίνει αυτό; `Η ότι τα υπόλοιπα δέκα υπουργεία που εμπλέκονται στην υπόθεση θα «βολευτούν» με 500 δισ. δρχ. ή ότι κάποιος μας κοροϊδεύει. Κι αυτό γιατί αν λάβουμε υπόψη ότι μόνο για την Ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων, προβλέπεται να διατεθούν 120 δισ. δραχμές, ενώ σημαντικές θα είναι οι δαπάνες των υπουργείων Ναυτιλίας, Παιδείας, Πολιτισμού.

Επίσης, ο προϋπολογισμός της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004» που φτάνει - σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία - τα 620 δισ. δρχ., ενώ το κόστος κατασκευής του Ολυμπιακού Χωριού που αναμένεται να φτάσει τα 125 δισ. δρχ.

Αν αθροίσουμε όλα τα παραπάνω ποσά τότε το τελικό κόστος της Ολυμπιάδας θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 2 τρισ δρχ.

Δημιουργούνται, λοιπόν, σοβαρότατα ερωτηματικά αν ο προϋπολογισμός 1,5 τρισ. δραχμές έχει κάποια σχέση με την πραγματικότητα, η χρησιμοποιείται καιροσκοπικά και προπαγανδιστικά για τη συγκυρία της στιγμής. Δημιουργούνται σοβαρά ερωτηματικά μήπως η κυβέρνηση κρύβει την πραγματικότητα για τον προϋπολογισμό της Ολυμπιάδας, για να εφησυχάσει τον ελληνικό λαό. Γιατί ας μην ξεχνάμε. Ο ελληνικός λαός θα πληρώσει, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, την άκρως εμπορευματοποιημένη Ολυμπιάδα του 2004.

Οι πολυεθνικές απλώς περιμένουν στη γωνία να κάνουν λογαριασμό...


Με δεδομένο δε ότι η κυβέρνηση θέλει μέχρι το 2010 να μειώσει το δημόσιο χρέος στο 60% του ΑΕΠ κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να εξοικονομήσει πολλά τρισ. δραχμές. Θα πρέπει να χρηματοδοτήσει επίσης και το νέο πανάκριβο εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων, όσο και αν το μεταθέτει χρονικά, ενώ θα πρέπει να διεξαχθούν και οι πανάκριβοι - απ' ό,τι δείχνουν τα στοιχεία- ολυμπιακοί αγώνες. Σαν πολλά τρισ. δε μαζεύονται; Ποιος θα τα πληρώσει; Ποιος άλλος εκτός από τον ελληνικό λαό;

Οι πίνακες

Οι πίνακες που δημοσιεύει σήμερα ο «Ρ» παρουσιάζουν όλα τα προς εκτέλεση έργα των υπουργείων ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών. Τα έργα του ΥΠΕΧΩΔΕ διακρίνονται σε συγκοινωνιακά και σε αθλητικά.

Οι δύο στήλες παρουσιάζουν επίσης: η πρώτη την αρχική εκτίμηση για τον προϋπολογισμό του έργου και η δεύτερη αυτή που διαμορφώθηκε μετά από περισσότερο... ώριμη σκέψη. Ετσι ο προϋπολογισμός των Συγκοινωνιακών Εργων στην Αττική αυξήθηκε από 403 δισ. δραχμές σε 552 δισ. δραχμές.

Στα δε αθλητικά έργα ο προϋπολογισμός αυξήθηκε από 110 σε 139 δισ. δραχμές.

Συνολικά, δηλαδή, ο Κ. Λαλιώτης θα διαχειριστεί επενδύσεις σχεδόν 700 δισ. δραχμές και είναι αυξημένος κατά 34,7% σε σχέση με τις αρχικές προτάσεις.


Αντίστοιχα, ο προϋπολογισμός του υπουργείου Μεταφορών είναι αυξημένος κατά 36,9% από 233 δισ. δραχμές σε 319 δισ. δραχμές.

Συνολικά τα δύο υπουργεία θα χειριστούν προϋπολογισμό 1,01 τρισ δραχμές και το ξαναεπισημαίνουμε. Ολα αυτά πριν ξεκινήσουν τα έργα. Γιατί το τελικό κόστος μπορεί να μας δημιουργήσει ισχυρούς πονοκεφάλους...



Μ. Λ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ