Σάββατο 23 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Πήγαινε για παλιοσίδερα

Οι πλοιοκτήτες αδελφοί Ηλιόπουλοι και ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» έστειλαν στο θάνατο 24 ναυτεργάτες, όπως αποκαλύπτεται από τα στοιχεία της δίκης για το ναυάγιο!

Τα ναυτεργατικά σωματεία από την πρώτη στιγμή κατήγγειλαν και αυτό το ναυτικό έγκλημα
Τα ναυτεργατικά σωματεία από την πρώτη στιγμή κατήγγειλαν και αυτό το ναυτικό έγκλημα
Αναλώσιμο υλικό αποτελούν για το εφοπλιστικό κεφάλαιο οι ναυτεργάτες! Πρόκειται για μια αλήθεια που σκιαγραφήθηκε ανάγλυφα από τα στοιχεία - φωτιά που ήρθαν στο φως χτες στο Εφετείο Πειραιά, όπου διεξάγεται η δίκη για το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ». Το πλοίο αυτό βούλιαξε στις 3 Σεπτέμβρη 1994 στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού αύτανδρο, με 24 ναυτεργάτες πλήρωμα, επειδή δεν άντεξαν οι φαγωμένες από τη σαπίλα λαμαρίνες του. Οπως αποκαλύφθηκε χτες, οι πλοιοκτήτες αδελφοί Ηλιόπουλοι και ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» μπάρκαραν τους 24 αυτούς ανθρώπους στο «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», ενώ όχι μόνο γνώριζαν ότι το πλοίο ήταν γεμάτο τρύπες, αλλά είχαν προγραμματίσει το πλοίο αυτό στο τέλος του Σεπτέμβρη 1994 να το στείλουν στα διαλυτήρια της Απω Ανατολής!

Τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι εφοπλιστές και «Νηογνώμονας» «μπάρκαραν» στο θάνατο τους 24 ναυτεργάτες κατέθεσαν οι δικηγόροι των οικογενειών των πνιγμένων Γ. Τρανταλίδης και Χρ. Βρούστης στη διάρκεια της κατάθεσης του μάρτυρα κ. Παυλίδη διευθυντή του ναυτιλιακού τμήματος του «Γαλλικού Νηογνώμονα» (ΓΝ) την εποχή του ναυαγίου. Σημειώνεται ότι ο «Γαλλικός Νηογνώμονας» έδιωξε από τους καταλόγους του (κλάση) το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» ως επικίνδυνο επειδή οι πλοιοκτήτες του δεν είχαν εκτελέσει τις επισκευαστικές εργασίες που τους είχε συστήσει για να καταστεί το πλοίο αξιόπλοο. Οι πλοιοκτήτες βέβαια βρήκαν... στέγη στον «Ελληνικό Νηογνώμονα». Ειδικότερα, σε έγγραφο του «Γαλλικού Νηογνώμονα» με ημερομηνία 18 Μάη 1994 (τρεις περίπου μήνες πριν το ναυάγιο) αναφέρεται: «Οι πλοιοκτήτες ζήτησαν μία συνάντηση με τον Πενό (σ.σ. γενικός διευθυντής του ΓΝ στην Ελλάδα) για να συζητήσουν την αίτησή τους για μία τελική παράταση 4 μηνών μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη 1994, για να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους στους ναυλωτές τους, οι οποίες αποτελούνται από ένα ταξίδι Μπιλμπάο - Βενεζουέλα ξεφόρτωτο υπό έρμα, 3 κυκλικά ταξίδια Βενεζουέλα - Μομπίλ και ένα τελικό ταξίδι Μομπίλ - Απω Ανατολή για "σκραπ" (σ.σ. παλιοσίδερα)»!

Οσον αφορά την κατάσταση του πλοίου, έγγραφο του Πενό με ημερομηνία 27 Μάη 1994 προς τους πλοιοκτήτες είναι άκρως αποκαλυπτικό: «Ολες οι ρωγμές που βρέθηκαν στις δεξαμενές έρματος, φρακτές, ενισχυτικά, πλατφόρμες, διασυνδέσεις κλπ. πρέπει να επισκευαστούν. Επίσης, βαριά διαβρωμένες και παραμορφωμένες περιοχές των ενισχυμένων νομέων, φρακτών θα παχυμετρηθούν, θα αποκοπούν και θα αντικατασταθούν»! Οι εργασίες αυτές δεν εκτελέστηκαν από τους πλοιοκτήτες, αφού το πήγαιναν για παλιοσίδερα και ο ΓΝ αρνήθηκε να εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.

Οσον αφορά τον κ. Παυλίδη, στην κατάθεσή του ήταν σαφέστατος. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ανέφερε ότι ο ΓΝ ουδέποτε θα κάλυπτε με πιστοποιητικά πλοίο με τέτοιου είδους παρατηρήσεις αν αυτές δεν είχαν αποκατασταθεί. Ανέφερε δε τη φθορά κατά 55% που είχε εντοπιστεί σε ορισμένα σημεία των λαμαρινών του πλοίου, όταν αυτό ήταν υπό τον ΓΝ. Η κατάθεση του μάρτυρα θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Δευτέρα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πούλησαν το σαπάκι πριν το στείλουν να βουλιάξει (2001-06-30 00:00:00.0)
Γνώριζαν ότι ήταν σάπιες οι λαμαρίνες (2001-06-26 00:00:00.0)
Το λόγο τώρα έχει η Δικαιοσύνη (2001-02-02 00:00:00.0)
«Δεν έχω ξαναδεί βαπόρι σε τέτοιο χάλι»! (2000-12-23 00:00:00.0)
Το πήγαιναν για παλιοσίδερα! (2000-12-12 00:00:00.0)
Αγνοήθηκαν σοβαρές παρατηρήσεις (2000-12-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ