Μεγάλα τα ποσοστά επιδόσεων κάτω από τη βάση σε Γ΄ και Β΄ Λυκείου. «Κινήθηκαν σε συνήθη και αναμενόμενα επίπεδα», δηλώνει το υπουργείο. Πτώση των βάσεων προμηνύουν τα αποτελέσματα
Το υπουργείο Παιδείας για μια ακόμα φορά δε φαίνεται διατεθειμένο να δώσει στη δημοσιότητα τα πλήρη στοιχεία για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών. Και η πλήρης εικόνα για το έγκλημα που διαπράχθηκε με τη «μεταρρύθμιση» σχηματίζεται αν λάβει κανείς υπόψη ότι αν προσθέσουμε τους μόλις 63.200 μαθητές της φετινής Γ΄ τάξης του Λυκείου και τους 26.675 τελειόφοιτους του Β΄ κύκλου των ΤΕΕ, διαπιστώνουμε ότι 30.525 μαθητές από τους 120.430 αποφοίτους Γυμνασίου της ίδιας τάξης (σχολική χρονιά 1997-'98) σταμάτησαν στο μεταξύ κάθε μορφής εκπαίδευση. Το αντίστοιχο ποσοστό ήταν πριν από την εφαρμογή του νόμου 2525 μόλις 2%. Και όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου, ο αριθμός αυτών που θα φτάσουν μέχρι το απολυτήριο θα μειωθεί ακόμα περισσότερο.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, επιδόσεις κάτω από τη βάση πέτυχαν σχεδόν οι μισοί περίπου μαθητές της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, κάτι που θεωρεί ότι «κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα», ενώ σημειώνει ότι «υπήρξε κλιμάκωση της βαθμολογίας»!
Αντίστοιχα στη Β΄ Λυκείου το ποσοστό μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση έφτασε το 45%. Πρόκειται για το 49% των μαθητών Θεωρητικής Κατεύθυνσης, το 8,6% της Θετικής και το 57% της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Πάντως είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Παιδείας σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την αποτυχία του συστήματος, την οποία δηλώνουν σαφώς και οι επιδόσεις των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις, έδωσε χτες στη δημοσιότητα τα ποσοστά μαθητών που απορρίπτονται σε ένα δείγμα 9% του συνόλου των μαθητών, που αντιστοιχεί σε 7.000 περίπου μαθητές. Και από αυτό προκύπτει ότι στη Β΄ τάξη απορρίπτεται το 6,75% ενώ στη Γ΄ τάξη το 2,2% περίπου, ενώ και από την περσινή εμπειρία φαίνεται ότι το ποσοστό αυτό θα κυμανθεί και αυτή τη χρονιά στο 10%. Αυτό επαναφέρει για μια ακόμα φορά την αναγκαιότητα του θεσμού των μετεξεταστέων, ο οποίος, υπενθυμίζεται, φέτος δε θα ισχύσει.
Από τα στοιχεία που έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας και αφορούν στην επίδοση των μαθητών ανά μάθημα προκύπτουν εντυπωσιακά ποσοστά επιδόσεων κάτω από τη βάση αλλά και μεγάλες αποκλίσεις στις επιδόσεις των μαθητών από μάθημα σε μάθημα, κάτι που μαρτυρά και την αποσπασματικότητα των γνώσεων που προσφέρει το «ενιαίο» λύκειο. Ετσι, στη Γ΄ Λυκείου παρατηρούνται ποσοστά επιδόσεων κάτω από τη βάση που φτάνουν ακόμα και στο 70,48% στα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Στη Β΄ Λυκείου, τα μεγαλύτερα ποσοστά επιδόσεων κάτω από τη βάση εμφανίζονται στην Αλγεβρα Γενικής Παιδείας (64,24%), στα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (75,38%) κλπ.
Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα των εξετάσεων, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Θ. Τσουροπλής, δήλωνε ότι «κινήθηκαν στα συνήθη και αναμενόμενα επίπεδα». Πρόκειται για τη συνήθη λαθροχειρία του υπουργείου, να επιδιώκει σύγκριση με τις πανελλαδικές εξετάσεις με το σύστημα των δεσμών και όχι με τις ενδοσχολικές εξετάσεις για προαγωγή και απόλυση που γίνονταν πριν τη «μεταρρύθμιση». Και προδίδει και το πώς βλέπει συνολικά το λύκειο, ως μηχανισμό επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι ως σχολείο γενικής παιδείας. Μέσα και από τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν χτες προβάλλει το δίκιο του αιτήματος για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, για ένα λύκειο που καμία σχέση δε θα έχει με το σχολείο της εφήμερης αποσπασματικής γνώσης και επιβεβαιώνεται η αρνητική πορεία της εκπαίδευσης εξαιτίας της «μεταρρύθμισης».