Ηδη έχει αρχίσει η διερεύνηση αυτού του πολύ σοβαρού δυστυχήματος και τα λεγόμενα μαύρα κουτιά (δηλαδή οι καταγραφείς των δεδομένων της πορείας των τρένων) αναμένεται να «ρίξουν φως» στις αιτίες της σύγκρουσης. Τα δύο τρένα ήταν της εταιρείας «Meridian», τμήμα της γαλλικής εταιρείας μεταφοράς «Transdev», η οποία ανήκει από κοινού στην κρατική τράπεζα CDC και την εταιρεία υδάτων και αποβλήτων «Veolia». Η εταιρεία διαχειρίζεται δίκτυα σιδηροδρόμων, τραμ και λεωφορείων σε 19 χώρες και το 2014 είχε έσοδα 6,6 δισ. ευρώ. Η κρατική γερμανική εταιρεία «Deutsche Bahn» είναι υπεύθυνη για τις σιδηρογραμμές.
Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι η σιδηρογραμμή ήταν εξοπλισμένη μ' ένα σύστημα πρόληψης αυτού του είδους των ατυχημάτων. Ο υπουργός Μεταφορών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, δήλωσε: «Εχουμε να κάνουμε με μια σιδηρογραμμή που διαθέτει το σύστημα PZB 90, αυτό το σύστημα εξασφαλίζει αυτόματα ότι τα τρένα δε συγκρούονται μεταξύ τους, καθώς τα υποχρεώνει να φρενάρουν» και πρόσθεσε: «Τα δύο τρένα πρέπει να συγκρούστηκαν με αυξημένη ταχύτητα. Σ' αυτό το τμήμα των σιδηροδρομικών γραμμών είναι δυνατή μια ταχύτητα 100 χλμ/ώρα. Το τμήμα αυτό βρίσκεται σε μια στροφή, με αποτέλεσμα οι δύο μηχανοδηγοί να μην είχαν οπτική επαφή».