Παρασκευή 2 Δεκέμβρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΕΣΦΑ
Αναστολή της ιδιωτικοποίησης, αποτέλεσμα αντιθέσεων

Ως αποτέλεσμα έντονων ενδοκαπιταλιστικών ανταγωνισμών θα πρέπει να ιδωθεί η λύση των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με την αζέρικη εταιρεία «Socar» και την ιταλική «Snam» για την ιδιωτικοποίηση του 66% της ΔΕΣΦΑ. Βεβαίως, η κυβέρνηση κρατά ανοιχτό τον υφιστάμενο διαγωνισμό για να κατατεθούν εκ νέου προσφορές, μετά από αποτίμηση που θα κάνουν ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ, ώστε να μην προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό και να καθυστερήσει χρονικά την ιδιωτικοποίηση. Εξάλλου, όπως γράφαμε και χτες, αρμόδιοι των «θεσμών» δεν έδειχναν και ιδιαίτερα ενοχλημένοι από το ναυάγιο της ιδιωτικοποίησης, παρά το γεγονός ότι εντάσσεται στα «προαπαιτούμενα» της δεύτερης «αξιολόγησης», αν και το τίμημα των 400 εκατομμυρίων ήταν σημαντικό. Η ιδιωτικοποίηση που είχε ξεκινήσει από το 2013, αρχικά καθυστέρησε λόγω των ενστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ζητώντας την μείωση του ποσοστού της αζέρικης εταιρείας κάτω του 50% και την αναγκαστική αναζήτηση κι άλλου επενδυτή. Ετσι μπήκε στο «παιχνίδι» η ιταλική «Snam». Φαίνεται όμως ότι υπήρχαν και άλλοι «μνηστήρες» για τον ΔΕΣΦΑ, όπως η βελγική «Fluxys», που είχε εμφανιστεί και για την εξαγορά του 17% από το μερίδιο που θα μεταβιβαζόταν στη «Socar», ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα φαίνεται ότι έχει κάνει πρόταση εξαγοράς του 51% του ΔΕΣΦΑ. Επίσης, χτες δημοσιεύτηκε στον αστικό Τύπο ότι «την "πόρτα" του ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να έχουν χτυπήσει επίσης επενδυτές από το Κατάρ και τις ΗΠΑ, το ενδιαφέρον των οποίων συνδέεται με τη στρατηγική θέση του σταθμού LNG στη Ρεβυθούσα» και αυτό, ιδιαίτερα με τις ΗΠΑ, φαίνεται να είναι ένας παράγοντας του ναυαγίου.

Θυμίζουμε ακόμη ότι μόλις την περασμένη Κυριακή ο Αμερικανός πρέσβης σε συνέντευξή του έλεγε ότι «η πολιτική των ΗΠΑ είναι ξεκάθαρη. Υποστηρίζουμε την ενεργειακή διαφοροποίηση. Είναι ένα θέμα στο οποίο θα επικεντρωθώ κατά τη θητεία μου στην Ελλάδα. Εχετε τη δυνατότητα να εξελιχθείτε σε καθοριστικό ενεργειακό κόμβο στην περιοχή, λόγω της εύκολης πρόσβασης LNG και της μεταφοράς αερίου προς τα Βαλκάνια και άλλες χώρες που αυτή τη στιγμή εξαρτώνται 100% από την "Γκάζπρομ"».

Κινητικότητα και για τον αγωγό στην Ανατολική Μεσόγειο

Στο μεταξύ χτες, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γ. Σταθάκης, είχε συνάντηση στη Ρώμη με τους ομολόγους του από την Ιταλία, την Κύπρο, το Ισραήλ, αλλά και τον Ευρωπαίο Επίτροπο «Κλιματικής Δράσης και Ενέργειας», Μ. Κανιέτε, στο περιθώριο της Υπουργικής Διάσκεψης για την Ενέργεια, της Ενωσης για τη Μεσόγειο. Στη συνάντηση συζητήθηκε το σχέδιο κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο και εξετάστηκαν οι σχετικές μελέτες που έχει πραγματοποιήσει η εταιρεία «IGI Poseidon» - κοινοπραξία της ελληνικής ΔΕΠΑ και της ιταλικής «Edison» - οι οποίες, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, δείχνουν ότι ο προτεινόμενος αγωγός «είναι τεχνικά εφικτός και εμπορικά βιώσιμος». Στην ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος επισημαίνεται ότι οι υπουργοί των τεσσάρων χωρών αποφάσισαν να δημιουργήσουν ομάδα εργασίας για την από κοινού υποστήριξη του σχεδίου και την εξεύρεση χρηματοδότησης από κοινοτικά κονδύλια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ