Σάββατο 1 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Δουλιά πέρα από τα όρια αντοχής

Οξυμένη η υπερεντατικοποίηση των ναυτεργατών, θέτει σε κίνδυνο τη ζωή πληρωμάτων και επιβατών

Για τις άθλιες συνθήκες εργασίας που βιώνουν οι ναυτεργάτες στην πορθμειακή γραμμή Ρίου - Αντιρρίου, αλλά και τους τρόπους διεξόδου από αυτή την κατάσταση, συζήτησαν αντιπροσωπεία της Νομαρχιακής Επιτροπής Αχαΐας του ΚΚΕ με τον πρόεδρο του σωματείου των ναυτεργατών Γιώργο Ασημακόπουλο, χτες το πρωί στα γραφεία του σωματείου στο Ρίο.

Ανάμεσα στα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες, αφού όπως τόνισε ο Γ. Ασημακόπουλος η νομοθεσία παραβιάζεται καθημερινά, είναι και η υπερεντατικοποίηση της δουλιάς, η οποία για τον μήνα Αύγουστο έφτασε τις 310 ώρες το μήνα, δηλαδή 28 μέρες δουλιάς με 11-12 ώρες συνεχή εργασία για κάθε εργαζόμενο.

«Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι. Δε μας κρατάνε τα πόδια μας από την κούραση, δεν αντέχουμε άλλο. Εχουμε ξεπεράσει τα όρια αντοχής και καλούμαστε κάθε μέρα να δουλεύουμε δώδεκα ώρες και πολλές φορές μέσα στον ήλιο χωρίς διάλειμμα», λέει ο Γ. Ασημακόπουλος και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια των ναυτεργατών και των επιβατών αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Πριν λίγες μέρες ένας πλοίαρχος ζήτησε για τη νυχτερινή βάρδια στη γέφυρα έναν άνθρωπο δίπλα του για να μην αποκοιμηθεί εξαιτίας της εντατικοποίησης της δουλιάς».

Οι ναυτεργάτες ζητούν ανάμεσα στα άλλα να καταργηθεί το σπαστό ωράριο που τους υποχρεώνει να δουλεύουν 12ωρα τις ώρες αιχμής, να έχουν κατά τη βάρδιά τους στη διάθεσή τους τουλάχιστον ένα ωριαίο διάλειμμα για φαγητό και λίγη ξεκούραση, να μην δουλεύουν τόσες πολλές μέρες το μήνα και με τέτοια εξαντλητικά ωράρια.

Από την πλευρά της η αντιπροσωπεία της ΝΕ Αχαΐας του ΚΚΕ δήλωσε πως θα σταθεί στο πλευρό των ναυτεργατών σε όποιες αγωνιστικές πρωτοβουλίες αυτοί πάρουν και επανέλαβε την πρόταση του ΚΚΕ για τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα πρέπει να έχει δημόσιο χαρακτήρα.

Αναφερόμενη στην πρόταση του ΚΚΕ η Κατερίνα Γεροπαναγιώτη σημείωσε πως η πηγή του κακού είναι το εφοπλιστικό κέρδος. «Είναι ανάγκη να πούμε ΟΧΙ στην εφοπλιστική ασυδοσία και να εντείνουμε τον αγώνα για δημόσιο Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, όπου με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο θα εξασφαλίζονται σύγχρονα και ασφαλή πλοία, εξυπηρέτηση των επιβατών, φτηνά εισιτήρια, δουλιά και διεύρυνση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών», τόνισε το στέλεχος του Κόμματος για να καταλήξει: «Θεωρούμε ότι η πρότασή μας είναι ρεαλιστική και απαντάει στις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Για να γίνει όμως αυτό, χρειάζεται μια άλλη εξουσία, η λαϊκή εξουσία, που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα του λαού και όχι τα μονοπώλια».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ