Τρίτη 23 Νοέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Διαγράφουν τους άνεργους ναυτεργάτες!

Προκλητικές και αποκαλυπτικές δηλώσεις του Στ. Σουμάκη σε ναυτιλιακό συνέδριο, για το μέλλον των ναυτεργατών

Τη σφοδρή επίθεση που έχει στα «σκαριά» η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε βάρος των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών και κυρίως των ανέργων, σκιαγράφησε ο υπουργός ΕμπορικήςΝαυτιλίας, Σταύρος Σουμάκης, μιλώντας στους εφοπλιστές και τους επιχειρηματίες που συμμετείχαν πρόσφατα στο 2ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα: «Η Διεθνής Ναυτιλία στο κατώφλι της Νέας Χιλιετίας». Στη διάρκεια της ομιλίας του έφτασε στο σημείο να βαφτίσει τον άνεργο ναυτεργάτη «περιστασιακά εργαζόμενο ναυτικό, ο οποίος δεν έχει καμία θέση στο σύστημα»!

Ειδικότερα ο υπουργός, προκαλώντας ευθέως τους ναυτεργάτες, με τα όσα ανέφερε στο συνέδριο, έκανε σαφές ότι όχι μόνο δεν πρόκειται να ληφθεί κανένα μέτρο για την ανεργία, αλλά ότι όσοι εγγράφονται στις λίστες της ανεργίας θα «τιμωρούνται» από πάνω με τη διαγραφή τους από το ναυτικό επάγγελμα επειδή δε θα... νοούνται ως πραγματικοί ναυτικοί! Οι δηλώσεις του υπουργού ήταν σαφέστατες:: «Πρέπει να φύγουμε από αγκυλώσεις του παρελθόντος και συμπτώματα που έχει διαμορφώσει το σύστημα. Εγώ δηλώνω, επειδή το θέμα της ναυτεργασίας είναι το σημείο της αντιπαράθεσης, ότι το σύνολο των δραστηριοτήτων της ναυτιλίας μπορεί να απορροφήσει τους πραγματικά (!) ναυτικούς, χωρίς να κινδυνεύει η ανταγωνιστικότητά τους»!

Τα όσα προετοιμάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ο υπουργός τα συνέδεσε με το θέμα της ποιότητας της ναυτιλίας σημειώνοντας: «Η νέα εποχή δεν απαιτεί μόνο υπερσύγχρονα πλοία και σύγχρονα διαχειριζόμενες εταιρίες. Αλλά επιβάλλει και αλλαγή στην έννοια του ναυτικού επαγγέλματος»! Παρουσίασε δε ως επίτευγμα τα αντιναυτεργατικά κυβερνητικά μέτρα του 1997, σύμφωνα με τα οποία αφαιρείται το φυλλάδιο από τους μακράς διαρκείας άνεργους ναυτεργάτες χωρίς να έχουν δικαίωμα επανέκδοσης αν είναι πάνω από 30 ετών και δεν έχουν δίπλωμα της γ` τάξης Γυμνασίου. Είναι ωστόσο σκόπιμο να σημειώσουμε ότι ανάμεσα στα μέτρα που πάρθηκαν σε βάρος των ναυτεργατών το 1997 είναι και η διάταξη που προβλέπει τη μείωση των Ελλήνων από την οργανική σύνθεση των ποντοπόρων στην καλύτερη περίπτωση κατά 50%! Αυτό είχε αποτέλεσμα από το Σεπτέμβρη του 1997 μέχρι και το καλοκαίρι του 1999, σύμφωνα με στοιχεία του ΝΑΤ, να έχουν βρεθεί στο δρόμο 7.500 Ελληνες ναυτεργάτες, οι οποίοι κατά τον υπουργό στο μέλλον « δε θα έχουν θέση στο σύστημα»!

Η τεχνητή ουσιαστικά μείωση της ανεργίας στους Ελληνες ναυτεργάτες, που προωθεί η κυβέρνηση, αποτελεί μέρος της προετοιμασίας για την ολοκληρωτική άρση του καμποτάζ - της αποκλειστικής εκμετάλλευσης των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα - όπως προβλέπει ο εκτρωματικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Με την άρση του καμποτάζ προβλέπεται να τιναχτούν στον αέρα 20.000 θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία της ακτοπλοΐας. Για την άρση του καμποτάζ ο υπουργός έκανε μία μικρή αναφορά μόνο στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, δηλαδή την αντικατάσταση της χορήγησης άδειας σκοπιμότητας που ισχύει σήμερα με την ελεύθερη επιλογή δρομολογίων και τη σύναψη συμβάσεων με το δημόσιο ώστε να μπορούν να εκτελούν δρομολόγια και πλοία με ξένη σημαία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ