Σάββατο 8 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
ΟΧΙ στην τσιμεντοποίηση του Ελληνικού

Με εισήγηση της ΝΑΣ αποφάσισε ομόφωνα ότι ο χώρος αυτός πρέπει να γίνει αποκλειστικά πάρκο πράσινου

Τη βούλησή του να συμβάλει ώστε ολόκληρη η έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού να γίνει αποκλειστικά Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου, με ήπιες χρήσεις πολιτισμού και αναψυχής, εξέφρασε ομόφωνα, στην προχτεσινή του συνεδρίαση, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας.

Το θέμα εισηγήθηκαν στο σώμα οι σύμβουλοι της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΝΑΣ), Σπύρος Χαλβατζής και Χάρης Παπαμάργαρης, εστιάζοντας στην ανάγκη να μην τσιμεντοποιηθεί ο συγκεκριμένος χώρος και να μην επιτραπούν σε αυτόν επιχειρηματικές δραστηριότητες ή άλλες χρήσεις που μεθοδεύονται από την κυβέρνηση. «Πρέπει να αντισταθούμε ώστε ο χώρος του Ελληνικού να αποτελέσει πνεύμονα πρασίνου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Σπ. Χαλβατζής, σημειώνοντας πως χρειάζεται επίσης να επιμείνουν στο μη κατακερματισμό του.

Τις θέσεις της ΝΑΣ συμμερίστηκε το σύνολο των νομαρχιακών συμβούλων, υπογραμμίζοντας πως η Νομαρχία Αθηνών θα πρέπει να παίξει ενεργό ρόλο στην υπόθεση της διάσωσης του χώρου και στην κατεύθυνση αυτή να συνεργαστεί με τους όμορους δήμους και τους κατοίκους της, οι φορείς των οποίων έχουν εκφραστεί αρνητικά στα σχέδια τσιμεντοποίησης της έκτασης.

Συγκεκριμένα, το Νομαρχιακό Συμβούλιο αποφάσισε να συμβάλει ώστε ολόκληρη η έκταση να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο, με ήπιες χρήσεις πολιτισμού και αναψυχής. Δηλώνει κατηγορηματικά αντίθετο σε οποιεσδήποτε άλλες χρήσεις, «επιχειρηματικές δραστηριότητες» ή «εναλλακτικές λύσεις», καθώς και στην αυτοχρηματοδότηση ή την ανταποδοτικότητα. Αποφάσισε να διεκδικήσει κοινοτικούς και εθνικούς πόρους για την κατασκευή και λειτουργία του πάρκου. Ζητά να σταματήσει κάθε διαδικασία που οδηγεί σε αποσπασματικές λύσεις. Επίσης να δημοσιοποιηθούν άμεσα τα σχέδια της κυβέρνησης για το σύνολο του χώρου και τέλος ο φορέας διαχείρισης να είναι δημόσιος και να συμμετέχουν σε αυτόν η Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση, επιστημονικοί και συνδικαλιστικοί φορείς.

Εισηγούμενος το θέμα ο Σπ. Χαλβατζής υπογράμμισε: «Από τη μέρα που ανακοινώθηκε η μεταφορά του αεροδρομίου, παρουσιάστηκαν και τα πρώτα προβλήματα που έχουν να κάνουν με παραμέτρους πολιτικές και οικονομικές, διαπλοκή με μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, με την επιδίωξη κερδοφορίας διαφόρων επιχειρηματικών κύκλων, αλλά και κατασκευαστικών εταιριών».

Στη συνέχεια ο επικεφαλής της ΝΑΣ αναφέρθηκε στον αγώνα που δίνουν χρόνια οι κάτοικοι των όμορων δήμων και οι φορείς τους για τη διάσωση και τη διαμόρφωση συνολικά του χώρου σε Μητροπολιτικό Πάρκο. «Οι θέσεις τους αυτές βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την κυβερνητική πρακτική της οικοπεδοποίησης - τσιμεντοποίησης, εν γένει καταστροφής κάθε ελεύθερου χώρου, προκειμένου να εξυπηρετηθούν ιδιοτελή συμφέροντα», σημείωσε ο Σπ. Χαλβατζής. Ο ίδιος τόνισε πως ήδη η κυβέρνηση προχωρά στην καταστροφή (τσιμεντοποίηση) του χώρου, καθώς με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή χωροθετεί Συνεδριακό Κέντρο, Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις για εννέα αθλήματα και τη σήραγγα Υμηττού (δρόμος ταχείας κυκλοφορίας) που διασχίζει το αεροδρόμιο, ενώ σχεδιάζονται άλλες χρήσεις, όπως γήπεδο μπάσκετ, 15.000 θέσεων, γήπεδο της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, ξενοδοχειακή μονάδα, Business Park και άλλα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ