Τετάρτη 19 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Το «μακρύ χέρι» των εφοπλιστών

Σε εκκρεμότητα νέες παροχές προς τους εφοπλιστές, ενώ αποκαλυπτικές είναι οι δηλώσεις Παπουτσή για την επιρροή του εφοπλιστικού κεφαλαίου στην κυβερνητική πολιτική

Την καταλυτική επιρροή που ασκούν οι εφοπλιστικές αξιώσεις πάνω στην πολιτική της κυβέρνησης, επιβεβαίωσε πανηγυρικά προχθές ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, με τις δηλώσεις που έκανε μετά τη συνάντησή του με αντιπροσωπεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, γνωστότερης ως «Κόμιτι». Οι δηλώσεις αυτές έδωσαν το «πράσινο φως» στους εφοπλιστές, ώστε χτες συντονισμένα «Κόμιτι» και Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, μετά από κοινή συνεδρίασή τους, να διεκδικούν από την κυβέρνηση την εφαρμογή των εκτρωματικών οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, γνωστών ως οδηγίες «Κίνοκ», οι οποίες προβλέπουν την πλήρη «ελευθεριότητα» στη σύνθεση των πληρωμάτων των πλοίων! Με άλλα λόγια, τη ναυτολόγηση ναυτεργατών «τριτοκοσμικού τύπου» με μισθό ισάξιο με ένα κομμάτι ψωμί χωρίς εργασιακά δικαιώματα!

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και η ενίσχυση της ελληνικής σημαίας, στην πραγματικότητα, ενισχύει και τον πολιτικό λόγο της Ελλάδος στην ΕΕ, στα θεσμικά της όργανα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο», συνδέοντας - ούτε λίγο, ούτε πολύ - τα συμφέροντα της χώρας με αυτά των Ελλήνων εφοπλιστών!

Βεβαίως, είναι γνωστό σε όλους ότι πρώτο μέλημα της κυβέρνησης είναι η στήριξη του εφοπλιστικού κεφαλαίου, κάτι που πράττει με υπευθυνότητα το ΥΕΝ στο εσωτερικό και στο εξωτερικό της χώρας. Οι συνέπειες αυτής της πολιτικής έχουν εκφραστεί ποικιλοτρόπως σε βάρος της εθνικής κυριαρχίας, των Ελλήνων ναυτεργατών και, γενικότερα, εναντίον των λαϊκών δικαιωμάτων και αναγκών. Απλώς, σε ορισμένες περιπτώσεις, η κυβέρνηση προσπαθούσε, φραστικά, να διατηρήσει τα προσχήματα.

Με τις ίδιες δηλώσεις του, ο Χρ. Παπουτσής ξεκαθάρισε επίσης ότι θα υπάρξει μια νέα δέσμη παροχών προς τους εφοπλιστές, πέρα από αυτήν που εξαγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ. «Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εργάζεται για τη διευκόλυνση του ελληνικού πλοίου (σ.σ., των εφοπλιστών δηλαδή), την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας και στην κατεύθυνση αυτή ελήφθησαν τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν και όσα πρόκειται να ληφθούν στο μέλλον»!

Είναι χαρακτηριστικό ότι, στη συνάντηση που προηγήθηκε, οι εφοπλιστές έθεσαν, μεταξύ άλλων, και το ζήτημα των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων των πλοίων. Με μια σειρά από νόμους, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει περιορίσει σε σημαντικό βαθμό, τόσο το συνολικό αριθμό του πληρώματος στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, όσο και τον αριθμό των Ελλήνων ναυτεργατών, που πρέπει υποχρεωτικά να απασχολούνται. Οι μειώσεις αυτές έγιναν κάτω από τους εκβιασμούς των εφοπλιστών για αλλαγή της ελληνικής σημαίας από τα πλοία τους. Οι απαιτήσεις τους, αυτή τη φορά, αφορούν τη μείωση των Ελλήνων αξιωματικών από 6 σε 3 και του κατώτερου πληρώματος από 9 σε 6 Ελληνες.

Η παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αξιοπλοΐα των πλοίων και θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Ωστόσο, οι διευκολύνσεις που αξιώνουν οι εφοπλιστές και τις οποίες απλόχερα είναι έτοιμη να ικανοποιήσει η κυβέρνηση δεν περιορίζονται μόνο σε αυτόν το τομέα. Ηδη, έχει ανακοινωθεί μείωση της φορολογίας των πλοίων και των ναυτικών από την 1η Ιανουαρίου 2002, όπως επισήμανε και ο Χρ. Παπουτσής.

Στην τελευταία συνέντευξη Τύπου του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, υπήρξε, όμως, ακόμη μια αποκαλυπτική δήλωσή του: «Στο σύνολο των διευκολύνσεων, τις οποίες παρέχει το ελληνικό κράτος προς την ποντοπόρο ναυτιλία και στα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία, εδώ πλέον το περιβάλλον είναι εντελώς ανταγωνιστικό, διότι παρέχουμε πάρα πολλές άλλες διευκολύνσεις με συνταγματική κατοχύρωση, η οποία δεν υπάρχει πουθενά σε κανένα άλλο κράτος».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ