Τετάρτη 1 Νοέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΕ ΚΙΛΚΙΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να καταργηθούν όλα τα διόδια

Ανακοίνωση με αφορμή την κατασκευή σταθμού διοδίων στους Ευζώνους

Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη δημιουργία σταθμού διοδίων στους Ευζώνους του δήμου Παιονίας της ΠΕ Κιλκίς. Η κατασκευή του σταθμού προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς καθώς προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος Νοέμβρη.

Η κατασκευή του σταθμού διοδίων στους Ευζώνους περιλαμβάνεται στη σύμβαση που υπογράφτηκε τον περασμένο Μάρτη, για την κατασκευή τεσσάρων νέων μετωπικών σταθμών διοδίων στο δίκτυο της «Εγνατία Οδός ΑΕ» (Παμβώτιδα Ιωαννίνων, Μέστη Ξάνθης και Ιεροπηγή Καστοριάς).

Οπως προκύπτει από έγραφα του δήμου Παιονίας, η κυβέρνηση συζητά, πέρα από τα μετωπικά διόδια των Ευζώνων, την εγκατάσταση πλευρικών διοδίων και ο δήμος εμφανίζεται να διαπραγματεύεται τη λειτουργία των διοδίων αν προχωρήσει η αναβάθμιση του απαρχαιωμένου οδικού δικτύου.

Την αντίθεσή της στην εγκατάσταση διοδίων εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΤΕ Κιλκίς του ΚΚΕ. Με ανακοίνωσή της καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πιστή στις ευρωενωσιακές οδηγίες, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, τους οποίους υποκρινόταν ότι θα καταργήσει, αλλά τους επεκτείνει.

Και σημειώνει: «Η κατάσταση αυτή συνιστά πραγματικό εμπαιγμό των εργαζομένων και του λαού της περιοχής. Η λαϊκή οικογένεια έχει χρυσοπληρώσει τους δρόμους της χώρας. Τη μια φορά με τη φορολόγηση, η οποία καταλήγει στις τσέπες των κατασκευαστικών ομίλων ως επιδοτήσεις (είτε κρατικές είτε ευρωενωσιακές). Την άλλη φορά με το δανεισμό των ομίλων που γίνεται με εγγύηση του Δημοσίου (δηλαδή με χρήματα του ελληνικού λαού). Την επόμενη με την τοποθέτηση των διοδίων, ενός "χαρατσιού" που το καρπώνονται οι ανάδοχοι όμιλοι, πριν ακόμα παραδώσουν το έργο. Ενώ, δεν είναι λίγες οι φορές που οι μεγαλοκατασκευαστές εκβιάζουν με τις προθεσμίες παράδοσης του έργου και ζητούν κι άλλα από το κράτος.

Επίσης, την ίδια ώρα που κατασκευάζονται τα κεντρικά οδικά δίκτυα, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη, ασφαλής και ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων, η χρήση αυτών των δικτύων γίνεται απαγορευτική για τους εργαζόμενους (λόγω κόστους), ενώ το υπόλοιπο οδικό δίκτυο (π.χ. το επαρχιακό) αφήνεται κυριολεκτικά στην "τύχη" του και γίνεται με τον καιρό από ακατάλληλο έως επικίνδυνο. Τέτοια παραδείγματα δεν είναι λίγα και στην ΠΕ Κιλκίς.

Υποκριτικές και μακριά από τις λαϊκές ανάγκες είναι και όσες φωνές τοπικών παραγόντων, δημάρχων, βουλευτών κ.ά. υψώνονται "αντιπολιτευτικά" ενάντια στα διόδια. Πρώτα απ' όλα τα δικά τους κόμματα (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) "γέμισαν" τη χώρα με διόδια και αύξαναν συνεχώς τις τιμές τους όλα τα προηγούμενα χρόνια. Επιπλέον, όσοι από αυτούς "διαμαρτύρονται" σήμερα για τα διόδια, αποδέχονται τη λογική της ΕΕ που λέει "ο χρήστης πληρώνει". Δηλαδή, αποδέχονται να πληρώνει ο λαός διόδια για να μετακινείται στους δρόμους που έχει χρυσοπληρώσει ήδη. Διαφωνούν, απλώς, στον τρόπο που θα γίνεται η πληρωμή και στην τοποθέτησή τους σε σχέση με την ολοκλήρωση των έργων.

Μόνη, πραγματικά φιλολαϊκή λύση είναι να καταργηθούν όλα τα διόδια, να μην ξαναπληρώσει ο λαός για δημόσια έργα για τα οποία έχει φορολογηθεί. Το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης του λαού, να είναι συντηρημένο, με σημάνσεις και επαρκή φωτισμό όπου απαιτείται. Αντίστοιχα μέτρα να παρθούν και για το αγροτικό δίκτυο. Το οδικό δίκτυο συνολικά να γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και να αποτελεί λαϊκή περιουσία».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ