Πέμπτη 28 Ιούνη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ «ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ»
Ψηφίστηκε στη Βουλή άλλη μια μορφή επιδότησης των εφοπλιστών

Καταψήφισε το ΚΚΕ καλώντας το λαό των νησιών σε πάλη για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες του

Ψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής, με τη διαδικασία του επείγοντος, το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για την εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου» στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, το οποίο η κυβέρνηση, καλύπτοντας ότι πρόκειται για μορφή επιδότησης στους εφοπλιστές, το «σερβίρει» ως ...αντίμετρο στην κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά, αλλά και ως μείωση των πανάκριβων ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και ναύλων.

Πιο συγκεκριμένα, «μεταφορικό ισοδύναμο», σύμφωνα με το άρθρο 1 του νομοσχεδίου, νοείται η ισοδυναμία του κόστους μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων που έχει «μία διαδρομή με τα μέσα θαλάσσιας μεταφοράς, με το κόστος της διαδρομής για την ίδια απόσταση» με τα μέσα χερσαίας μεταφοράς. «Δικαιούχοι» αναφέρονται μόνο όσοι δηλώνουν στην εφορία μόνιμη κατοικία σε νησί, «νοικοκυριά» και όχι ατομικά επιβάτες, ενώ στα δικαιολογητικά συμπεριλαμβάνονται και εισοδηματικά κριτήρια.

Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με το άρθρο 11, θα καθοριστούν με υπουργικές αποφάσεις «το πραγματικό μεταφορικό κόστος, ο αριθμός των εισιτηρίων για τα οποία θα καλύπτεται το μεταφορικό κόστος, η διαδικασία, ο χρόνος και ο τρόπος» για το ποσό που προκύπτει από τη διαφορά του «μεταφορικού ισοδύναμου».

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, εμφάνισε το «μεταφορικό ισοδύναμο» ως κοινωνικό μέτρο ανακούφισης των νησιωτών και προσπαθώντας να απαντήσει στην κριτική του ΚΚΕ ότι ουσιαστικά πρόκειται για επιδότηση των εφοπλιστών είπε ότι με το νομοσχέδιο «τολμήσαμε να συγκρουστούμε με συμφέροντα, και έρχεται το ΚΚΕ να μας λέει ότι τρέμουμε τους εφοπλιστές». Βέβαια, την ίδια στιγμή κατέθεσε τροπολογία στο νομοσχέδιο, η οποία προβλέπει ότι τα εκατομμύρια ευρώ επιδότησης που παίρνουν οι εφοπλιστές κάθε χρόνο για τις «άγονες γραμμές» «δεν εκχωρούνται, δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται σε τυχόν οφειλές αυτών (σ.σ. των εταιρειών) προς το Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία»!

Η ΝΔ καταψήφισε το νομοσχέδιο όχι γιατί διαφωνεί με την ουσία του, όπως ανέφερε ο εισηγητής της, Χ. Αθανασίου, αλλά με τον τρόπο που το εφαρμόζει. ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι ψήφισαν υπέρ, η ναζιστική Χρυσή Αυγή ψήφισε παρών ζητώντας να μειωθούν και οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, δηλαδή οι εφοπλιστές όχι μόνο να παίρνουν αφορολόγητο πετρέλαιο αλλά και σε χαμηλές τιμές, ενώ η Ενωση Κεντρώων καταψήφισε.

Οι νησιώτες να απαντήσουν με την οργάνωση της πάλης τους

«Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα στα νησιά υποφέρουν από την αντιλαϊκή πολιτική και η κυβέρνηση προσπαθεί να παρουσιάσει μια εικονική πραγματικότητα, όπως κάνουν με τα λεγόμενα "αναπτυξιακά συνέδρια" ή με τούτο εδώ το νομοσχέδιο για το "μεταφορικό ισοδύναμο" που επιχειρεί να κάνει το μαύρο άσπρο», ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Σταύρος Τάσσος, τονίζοντας ότι τα διάφορα «αντίμετρα» και «ισοδύναμα» στην πράξη μεταφέρουν πόρους, από τους πολλούς φτωχούς στους λίγους πλούσιους και δίνουν κάποια ψίχουλα στους φτωχότερους. «Αυτό, βέβαια, συνδυάζεται με προσπάθεια εξαπάτησης και χειραγώγησης του λαού (...) Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το "μεταφορικό ισοδύναμο" το οποίο θα πληρώνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τη φοροληστεία, τα χαράτσια, την εκμετάλλευση των εργαζομένων», τόνισε.

Η Διαμάντω Μανωλάκου, με χρέη κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ, επισήμανε, απευθυνόμενη στην κυβέρνηση, ότι με το «μεταφορικό ισοδύναμο» «προωθείτε καμουφλαρισμένα την ενίσχυση του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Δεν φτάνει το αφορολόγητο πετρέλαιο που τους έχετε εξασφαλίσει όλες οι κυβερνήσεις, οι πάμπολλες φοροαπαλλαγές, οι τσακισμένοι μισθοί των ναυτεργατών που έχετε περάσει και ψηφίσει με αντιλαϊκά νομοθετήματα», αλλά έρχεται και αυτό το νομοσχέδιο. «Εξάλλου, η ταξική σας πολιτική φαίνεται παντού. Από τη φοροεπιδρομή και επίθεση στα δικαιώματα και εισοδήματα των εργαζομένων, τις κατασχέσεις στους πλειστηριασμούς μέχρι τις χθεσινές πλημμύρες στη Μάνδρα Αττικής», πρόσθεσε.

Επισήμανε ότι «η αύξηση του ΦΠΑ διαμορφώνει μία τραγική κατάσταση για τους εργαζόμενους, τους φτωχούς αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους στα νησιά. Με όχημα την επιλογή του "μικρότερου κακού"», όπως το νομοσχέδιο αυτό, «επιδιώκετε να συμβιβαστούν οι εργαζόμενοι με την ακρίβεια που φουντώνει, με τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με τον αποκλεισμό, που για μέρες αντιμετωπίζουν - ειδικά τη χειμερινή περίοδο - τα μικρά νησιά, με τα εξοντωτικά φορολογικά χαράτσια, μειώσεις μισθών, συντάξεων».

Κάλεσε τα εργατικά - λαϊκά στρώματα των νησιών «να απαντήσουν στην αντιλαϊκή πολιτική και στον εμπαιγμό της κυβέρνησης δυναμώνοντας τώρα την πάλη τους», διεκδικώντας μείωση κατά 50% των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και ναύλων, απρόσκοπτες σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα, που να ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ