Τετάρτη 20 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΤΑΚΤΟΙ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Αθλιες συνθήκες εργασίας

Τριήμερη κατάληψη έχουν ξεκινήσει από χτες

Οι έκτακτοι παραδίδουν κανονικά μαθήματα, αλλά δεν πληρώνονται
Οι έκτακτοι παραδίδουν κανονικά μαθήματα, αλλά δεν πληρώνονται
Δε φτάνει που για δεκαετίες δουλεύουν σε «συνθήκες γαλέρας», τώρα απειλούνται και με οριστική απώλεια της δουλιάς τους, ενώ θα έπρεπε να αποκτήσουν μόνιμη και σταθερή δουλιά με πλήρη δικαιώματα. Ο λόγος για τους έκτακτους εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ, που έχουν προχωρήσει από χτες σε τριήμερη κατάληψη στο ίδρυμα της Αθήνας και συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις στο ΤΕΙ της Κρήτης.

Στο ΤΕΙ Αθήνας οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν πληρωθεί ούτε ένα ευρώ για τις ώρες που έχουν δουλέψει από το Σεπτέμβρη μέχρι σήμερα, οι συμβάσεις τους για το χειμερινό εξάμηνο υπογράφτηκαν πριν ένα μήνα (δηλαδή αφού είχε τελειώσει το χειμερινό εξάμηνο!), ενώ για το εαρινό εξάμηνο δε γνωρίζουν ακόμα τι μέλλει γενέσθαι, αν και δουλεύουν κανονικότατα.

Και σα να μην έφταναν αυτές οι άθλιες συνθήκες, ο Σύλλογος Εκτακτων Εκπαιδευτικών του ΤΕΙ Αθήνας πληροφορήθηκε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει έτοιμο ένα νομοσχέδιο που μειώνει τον αριθμό των εκτάκτων στα ιδρύματα και ορίζει ότι οι ανάγκες που θα προκύπτουν, θα καλύπτονται από υπερωρίες των μονίμων εκπαιδευτικών και από το προσωπικό συντήρησης των εργαστηρίων (!), που μέχρι τώρα δεν έχει δικαιώματα διδασκαλίας.

Το γεγονός ότι το 70% του συνόλου των εκπαιδευτικών στα ΤΕΙ είναι έκτακτοι αποτελεί φυσικά ένα σοβαρό πρόβλημα για τα ιδρύματα και τις σχέσεις εργασίας αυτών των ανθρώπων, οι συμβάσεις των οποίων ανανεώνονται συνεχώς για 10, 15 και 20 χρόνια. Ωστόσο, η αναγκαία κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων (ή ακόμα και η μείωσή του) δεν μπορεί παρά να συνοδεύεται από δημιουργία του αντίστοιχου κι ακόμα μεγαλύτερου αριθμού μόνιμων και σταθερών θέσεων εργασίας. Οτιδήποτε άλλο, θα υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τα ΤΕΙ, τα οποία παραμένουν ιδρύματα β΄ κατηγορίας.

Οι έκτακτοι του ΤΕΙ Αθήνας ζητούν να κριθούν από εκλεκτορικά σώματα και να αναχαρακτηριστούν οι συμβάσεις τους σε αορίστου χρόνου ή να προκηρυχτούν θέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών και να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία τους.

Ψήφισμα συμπαράστασης στον αγώνα των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών εξέδωσε το ΔΣ του Συλλόγου Μονίμων Εκπαιδευτικών του ΤΕΙ, στο οποίο μεταξύ άλλων τονίζει ότι θα εναντιωθεί σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και θα σταθεί αρωγός σε όλες τις δράσεις που θα στοχεύουν στην ουσιαστική ανωτατοποίηση των ιδρυμάτων.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ενισχυμένη η «Δημοκρατική Ενότητα»

Παρά την επιχείρηση νοθείας και αλλοίωσης του συσχετισμού δυνάμεων από την παράταξη της ΚΙΣΥΠ (ΠΑΣΟΚ) και την πλειοψηφία της «Αδέσμευτης Κίνησης Γονέων» (ΝΔ), ενισχυμένη βγήκε η «Δημοκρατική Ενότητα» στις αρχαιρεσίες για την εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Γονέων νομού Θεσσαλονίκης και στους αντιπροσώπους στην Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών.

Η «Δημοκρατική Ενότητα» πήρε 40 ψήφους και 3 έδρες στο ΔΣ (είχε 26 ψήφους και 3 έδρες) ενώ εξέλεξε 11 αντιπροσώπους στη Συνομοσπονδία Γονέων. Ευνοημένη από το παιχνίδι νοθείας η ΚΙΣΥΠ βγήκε πρώτη δύναμη με 101 ψήφους και 8 έδρες στο ΔΣ (είχε 56 ψήφους και 6 έδρες) ενώ εξέλεξε 25 αντιπροσώπους στη Συνομοσπονδία. Η παράταξη της Αδ. Κιν. Γονέων πήρε 55 ψήφους και 4 έδρες στο ΔΣ (είχε 54 ψήφους και 6 έδρες) ενώ έβγαλε 15 αντιπροσώπους στη Συνομοσπονδία.

Υπενθυμίζεται ότι οι εκλογές έγιναν με βάση το σύνολο των μαθητών στα σχολεία και όχι με βάση τον αριθμό των μαθητών των οποίων οι γονείς ψήφισαν στις εκλογές όπως ορίζει ο νόμος, το καταστατικό και η σχετική οδηγία της Συνομοσπονδίας Γονέων που μάλιστα είχε σταλεί έγκαιρα στην Ομοσπονδία νομού Θεσσαλονίκης.

ΧΑΛΚΙΔΑ
Αποπροσανατολιστικός «καυγάς» για το ΤΕΙ

Αποπροσανατολιστικός «καυγάς» άνοιξε μεταξύ δημάρχων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στην Εύβοια, με αφορμή την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας - μετά από πρόταση του Συμβουλίου του ΤΕΙ Χαλκίδας - να μεταφέρει δυο Τμήματα του Ιδρύματος από τα Ψαχνά, σε νέες εγκαταστάσεις στη Νέα Λάμψακο του Δήμου Ληλαντίων. Εκεί έχουν παραχωρηθεί 100 στρέμματα για ανέγερση κτιρίου για τα Τμήματα Αυτοματισμού και Τεχνολογίας Αεροσκαφών και τη σχετική απόφαση είχε υπογράψει στις 3/3/05 η υπουργός Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου. Με άλλη απόφασή της, όμως, μετά από 28 μέρες (31/3/05) και κάτω από πιέσεις «φίλιων δυνάμεων» που χρησιμοποίησε ο Νεοδημοκράτης δήμαρχος Μεσσαπίων (εκεί βρίσκεται σήμερα το ΤΕΙ) ανακάλεσε τη δημοπράτηση του έργου, προϋπολογισμού 2.934.672 ευρώ.

Εκτοτε ο «πράσινος» δήμαρχος Ληλαντίων σήκωσε «μπαϊράκι» με ενημερώσεις, λαϊκές συνελεύσεις μέχρι και κινητοποιήσεις εξάγγειλε «αν μας κόψουν αυτό το αναπτυξιακό έργο», όπως λέει.

Η διαμάχη για το μοίρασμα των κτιριακών εγκαταστάσεων του ΤΕΙ Χαλκίδας, ενός υποβαθμισμένου ιδρύματος, αποπροσανατολίζει αντικειμενικά το λαό από τη διεκδίκηση των πραγματικών του αναγκών, τονίζει σε σχετική ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Εύβοιας του ΚΚΕ, επισημαίνοντας ότι ο λαός χρειάζεται Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, πραγματικά Δημόσια και Δωρεάν, υψηλού επιπέδου, χωρίς ίχνος επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, χορηγιών, διδάκτρων.

«Το ποιες σχολές απαιτούνται, με ποιο επιστημονικό αντικείμενο, με πόσους φοιτητές και σε ποιο τόπο θα λειτουργούν, απαιτεί κεντρικό σχεδιασμό, με τη συμμετοχή ειδικών αλλά και του λαού, με στόχο την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, την αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας μας, την εξέλιξη των επιστημονικών κλάδων», τονίζει στην ανακοίνωση προσθέτοντας ότι σ' αυτό το σχεδιασμό «δεν έχουν θέση τοπικισμοί, μικροκομματικές σκοπιμότητες και φιλοδοξίες κάθε "τοπάρχη". Ούτε κριτήριο μπορεί να είναι το νοίκιασμα κάποιων σπιτιών, πελατεία στις καφετέριες κ.τ.λ. Πάγιο λαϊκό αίτημα, άλλωστε, είναι η στήριξη των φοιτητών - σπουδαστών από λαϊκά στρώματα, με δωρεάν σίτιση - στέγαση, σε σύγχρονες λέσχες, με υποδομή για αθλητικές και άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες».

«Ενα Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ», συνεχίζει η ανακοίνωση, «δεν μπορεί να είναι κατακερματισμένο "στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα"». Αντίθετα, επιβάλλεται η συγκέντρωση των διδακτικών, μελετητικών και ερευνητικών του εγκαταστάσεων, η συγκέντρωση του διδακτικού - ερευνητικού προσωπικού και των φοιτητών, ώστε να συγκροτηθεί μια δυναμική και δημιουργική ακαδημαϊκή κοινότητα.

Σ' αυτή τη βάση η ΝΕ Εύβοιας του ΚΚΕ καλεί την εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα, τη νεολαία, τους πανεπιστημιακούς να γυρίσουν την «πλάτη» στην επιχείρηση αποπροσανατολισμού των «μπλε και πράσινων» παραγόντων, να καταδικάσουν την πολιτική της ΕΕ - κυβέρνησης - ΠΑΣΟΚ που έχουν συμφωνήσει στην επίθεση απέναντι στην εκπαίδευση και την επιστήμη, αλλά και το ΣΥΝ που παριστάνει τον διαφωνούντα, ενώ είναι φανατικός οπαδός του «Ευρωμονόδρομου».

ΤΡΙΑΝΔΡΙΑ
Διαφήμιση σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο

Καταγγελία της Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Για συνεργασία με τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη στη Θεσσαλονίκη, καταγγέλλει τη διευθύντρια του Λυκείου Τριανδρίας, το ΔΣ της Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Με ανακοίνωσή του το ΔΣ τονίζει ότι η Δ΄ ΕΛΜΕΘ και το συνδικαλιστικό κίνημα των καθηγητών, από τη φύση και το ρόλο τους, υπερασπίζονται τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε αντίθεση με τις τάσεις ιδιωτικοποίησης, γιατί θεωρούν ότι η Παιδεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό, και διεκδικούν ουσιαστική αύξηση των δαπανών από τον προϋπολογισμό για τη δημόσια εκπαίδευση, ενώ αντιτίθενται στη χορήγηση άμεσα ή έμμεσα κονδυλίων από τον προϋπολογισμό προς την ιδιωτική εκπαίδευση.

Σύμφωνα με καταγγελίες που έχει στα χέρια της η Δ΄ ΕΛΜΕ, η συνεργασία του Λυκείου με το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο αφορά σε συγκεκριμένες ενέργειες και αποτελεί από τα πράγματα διαφήμιση των συγκεκριμένων εκπαιδευτηρίων στους μαθητές του Λυκείου και στους γονείς τους. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι χρησιμοποιούνται χώροι του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου για δραστηριότητες του Λυκείου Τριανδρίας, όπως για άθληση, θεατρικές παραστάσεις. Φωτογραφία του ιδιοκτήτη των εκπαιδευτηρίων κοσμείται στο χώρο του σχολείου κ.ά.

Το ΔΣ στην ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι η διευθύντρια του Λυκείου Τριανδρίας, αγνοώντας την κείμενη νομοθεσία, στα πλαίσια της συνεργασίας της, προσκάλεσε τον ιδιοκτήτη των εκπαιδευτηρίων του Β. Μαντουλίδη, σε εκδήλωση του Λυκείου για την Παιδεία με θέμα «Ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου μας»(!). Στην εκδήλωση αυτή ο Β. Μαντουλίδης στο χαιρετισμό του ανάμεσα σε άλλα ομολόγησε ότι «Η συνεργασία με το Λύκειο Τριανδρίας αποδεικνύεται αμοιβαία επωφελής» και με την ανοχή της διευθύντριας είπε ότι «Στο απαξιωμένο δημόσιο σχολείο εξαιτίας της δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας των εκπαιδευτικών, απάντηση μπορεί και πρέπει να είναι η προμήθεια κουπονιών από την Πολιτεία στους γονείς, ώστε να μπορούν να επιλέγουν» προβάλλοντας ουσιαστικά αίτημα για οικονομική ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε βάρος της δημόσιας.

Το ΔΣ της Δ΄ ΕΛΜΕΘ σημειώνει σχετικά ότι «για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο δεν ευθύνεται η "δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία των καθηγητών", όπως ισχυρίζεται ο ιδιοκτήτης των εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδης, αλλά η Πολιτεία που δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες που της αναλογούν απέναντι στη δημόσια Παιδεία αγνοώντας τα αιτήματα και τις θέσεις του σκ των καθηγητών αλλά και των άλλων φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας». Τέλος, καλεί τη διευθύντρια να διακόψει τη συνεργασία με τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, να προστατεύει το κύρος της δημόσιας Παιδείας και των καθηγητών και να αφαιρέσει από το σχολείο της, οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί ως διαφήμιση ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου.

Σύσκεψη σήμερα στα Χανιά

Σύσκεψη - συζήτηση οργανώνει για σήμερα στις 7.30 το απόγευμα η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, στα γραφεία της ΕΛΜΕ (1ο Λύκειο). Στη σύσκεψη θα συζητηθούν ζητήματα που αφορούν τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, το θέμα των εκλογών για αντιπροσώπους στην ΟΛΜΕ και τη συγκρότηση ψηφοδελτίου.

ΝΟΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Απλήρωτοι καθηγητές και γυμναστές

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Απλήρωτοι από την έναρξη του σχολικού έτους 2004 - 2005 είναι οι καθηγητές που διδάσκουν στην πρόσθετη διδακτική στήριξη στα σχολεία του νομού Λάρισας και το ίδιο συμβαίνει με τους ωρομίσθιους καθηγητές. Την παραπάνω σοβαρή καταγγελία κάνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας, Γιάννης Πατσιλινάκος, Παναγιώτης Κοσιώνης και Γιώργος Χουρμουζιάδης, σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών.

Οι βουλευτές προσθέτουν ότι απλήρωτοι είναι και οι γυμναστές που εργάζονται στα προγράμματα Μαζικού Αθλητισμού των δήμων του νομού Λάρισας, σημειώνοντας ότι τα ίδια συμβαίνουν και σε άλλους νομούς της χώρας με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε άσχημη οικονομική κατάσταση. Ρωτούν λοιπόν, τους υπουργούς τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για την άμεση πληρωμή όλων των απλήρωτων εκπαιδευτικών και γυμναστών.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Δε θα ανεχτούμε «συγκατοίκηση» μόρφωσης - κέρδους

Πρώτη δύναμη αναδείχτηκε η «Δημοκρατική Παιδεία» στο Συνέδριο της Ομοσπονδίας

Σε ένα ολοκληρωμένο διεκδικητικό πλαίσιο αιτημάτων για όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, κατέληξε το Συνέδριο της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Πειραιά, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή και ανέδειξε τη «Δημοκρατική Παιδεία» σε πρώτη δύναμη, με 6 από τις 9 έδρες του ΔΣ και 7 στους 10 αντιπροσώπους για τη Συνομοσπονδία Γονέων (ΑΣΓΜΕ).

Το πλαίσιο πάλης που αποφάσισε το Συνέδριο, και οι γονείς είναι αποφασισμένοι να το παλέψουν από κοινού με μαθητές, εκπαιδευτικούς, φοιτητές κι όλους τους εργαζόμενους, προτάσσει τα αιτήματα για:

- Ενα σχολείο κοινό για όλους τους νέους έως τα 18, ενιαίο, βασικό και υποχρεωτικό.

- Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή, που θα σέβεται τον παιδικό ψυχισμό μέσα από κρατικό σύστημα παιδικών κέντρων και ενιαία δημόσια και δωρεάν.

- Ενιαία δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, που θα υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνικής και επιστημονικής εξέλιξης και θα διαμορφώνει επιστήμονες με υψηλό επίπεδο ειδίκευσης και επαγγελματικής ικανότητας.

Παράλληλα, περιλαμβάνει στα αιτήματά του την ανάγκη αύξησης της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία με προοπτική το 15% του προϋπολογισμού, την ακύρωση κάθε μέτρου που οδηγεί σε ανταποδοτική - επιχειρηματική λειτουργία του σχολείου, την κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου (Λύκειο - ΤΕΕ) με ταυτόχρονη αναμόρφωση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που θα πρέπει να παρέχεται από δημόσιες και δωρεάν «μεταλυκειακές» επαγγελματικές σχολές.

«Τη "συγκατοίκηση" μόρφωσης - κέρδους δε θα την ανεχτούμε», δηλώνουν κατηγορηματικά οι γονείς που συμμετείχαν στο συνέδριο της Ομοσπονδίας.

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Η πραγματικότητα διαψεύδει τις μεγαλόστομες διακηρύξεις

Μόνο το 3,10% από το σύνολο των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαθέτουν σχολική βιβλιοθήκη και, παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις υπουργών και πρωθυπουργών τόσο της προηγούμενης όσο και της παρούσας κυβέρνησης, το ποσοστό αυτό έχει παραμείνει στάσιμο τα τελευταία έξι χρόνια.

Μόλις 499 σχολικές βιβλιοθήκες λειτούργησαν από το 1999, με συγχρηματοδότηση κατά το 75% από κοινοτικά κονδύλια, κι αυτές με πολλά προβλήματα στελέχωσης κι επιλογής βιβλίων. Στήθηκαν από βιβλιοθηκονόμους αλλά (υπο)λειτούργησαν από εκπαιδευτικούς, που παρακολούθησαν γι' αυτό το σκοπό ταχύρυθμα σεμινάρια 40 ωρών. Δυο χρόνια μετά, ξεκίνησε η διαδικασία διαγωνισμού για δημιουργία άλλων 1.000 βιβλιοθηκών και οι εκδοτικοί οίκοι έστειλαν τότε 30.000 τίτλους βιβλίων (σε δυο αντίτυπα το καθένα, δηλαδή 60.000 βιβλία) ως δείγματα για τον εμπλουτισμό των υπαρχόντων βιβλιοθηκών και τη δημιουργία των καινούριων. Ωστόσο ο διαγωνισμός για τις νέες βιβλιοθήκες δεν ολοκληρώθηκε στις προβλεπόμενες ημερομηνίες και τα 60.000 βιβλία παραμένουν σε αποθήκες! Συνολικά, από τα 70.431.000 ευρώ που κατανεμήθηκαν για δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών, τα 35.738.478 ευρώ πήγαν για την κάλυψη άλλων αναγκών.

Τα παραπάνω στοιχεία έδωσαν χτες στη δημοσιότητα σε εκδήλωση που πραγματοποίησαν στην Αθήνα, ενώσεις λογοτεχνών, εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), η Ενωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών Βιβλιοπωλών, που είχε και την αρχική πρωτοβουλία για την ανάδειξη του θέματος. Για τους εκδότες, η δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών αποτελεί βέβαια εξασφάλιση μιας σίγουρης αγοράς και, όπως ομολόγησαν, αποτελεί γι' αυτούς θέμα «επιβίωσης», τη στιγμή που το 43,8% του συνολικού πληθυσμού της χώρας δε διαβάζει κανένα απολύτως βιβλίο. Μία από τις αιτίες αυτής της κακής σχέσης του πληθυσμού με το βιβλίο πρέπει να αναζητείται σε μεγάλο βαθμό και στο περιεχόμενο και τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Πρόταση των φορέων, είναι κάθε σχολείο να έχει τη βιβλιοθήκη του κι αυτή να εντάσσεται οργανικά στο αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας, να διοριστούν άμεσα βιβλιοθηκονόμοι, να ενταχθούν οι σχολικές βιβλιοθήκες στον κρατικό προϋπολογισμό και να «ανοίξουν» όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στην τοπική κοινωνία.

Βασική προϋπόθεση γι' αυτά όμως, όπως είπε στη χτεσινή εκδήλωση η πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ, Βάνα Τζιατζή, είναι το σχολείο να στοχεύει στην ουσιαστική κι ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών, να τους παρέχει τα μέσα και το χρόνο να αγαπήσουν το διάβασμα, όχι για να αποκτήσουν υλικά αγαθά, αλλά για να ανακαλύψουν την περιπέτεια της ανθρώπινης και κοινωνικής εξέλιξης. Αυτός ο στόχος όμως είναι αντίθετος με την κυρίαρχη πολιτική, που «ρυθμίζει» το σχολείο για να βγάζει αμόρφωτους ανθρώπους και υποταγμένους εργαζόμενους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ