ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Μάη 2000
Σελ. /48
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ
Κήρυγμα σκοταδιστικού χαρακτήρα

Γρηγοριάδης Κώστας

Ως αφορμή για μια, σκοταδιστικού χαραχτήρα, επίθεση εφ' όλης της ύλης χρησιμοποιεί, πλέον, ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος - αξιοποιώντας και την άρνηση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε ουσιαστικά μέτρα για το χωρισμό της Εκκλησίας από το κράτος - την υπόθεση που έχει προκύψει με την αναγραφή ή μη του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες των Ελλήνων πολιτών.

Από άμβωνος του Αγ. Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, ο Αρχιεπίσκοπος κήρυξε την Κυριακή εκστρατεία κατά πάντων που αμφισβητούν το ρόλο του, παίρνοντας αφορμή από το θέμα των ταυτοτήτων. «Η πίστη μας, είπε, είναι το δομικό στοιχείο της ταυτότητάς μας, γι' αυτό γίνεται λυσσαλέος πόλεμος τις τελευταίες ημέρες για να πάψει να υπάρχει αυτό το στοιχείο που συνθέτει την αυτοσυνειδησία μας. Είμαστε Ευρωπαίοι και δεν το αρνείται κανείς, αλλά δε θα ξεπουλήσουμε τα πάντα για να μας αναγνωρίζουν οι σύγχρονοι προοδευτικάριοι».

Οσον αφορά το θέμα των ταυτοτήτων, ζήτησε την προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος και πρότεινε τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος. «Δεν θα γίνουμε, είπε, νεκροθάφτες του έθνους. Είμαστε περισσότεροι από αυτούς που θέλουν να καταστρέψουν τον τόπο. Ο λαός προσυπογράφει αυτά που λέω. Ας γίνει δημοψήφισμα αν θέλουν». Σε δηλώσεις του στο ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας ανέφερε: «Αν κάποιος δε θέλει να δηλώσει το θρήσκευμά του στις νέες ταυτότητες, η Εκκλησία λέει ότι πρέπει ασφαλώς να έχει το καθήκον και το δικαίωμα να το κάνει, δηλαδή να μη δηλώσει αν δε θέλει να δηλώσει. Αλλά όποιος θέλει να το δηλώσει να το κάνει». Δεν παρέλειψε δε, να στραφεί ενάντια στους αόρατους εχθρούς της Εκκλησίας, των οποίων «ενδόμυχη επιθυμία τους είναι να γίνει η Ελλάδα ένα λαϊκό κράτος που δε θα έχει θρήσκευμα, δε θα έχει θρησκεία, δε θα ενδιαφέρεται για ποια θρησκεία έχουν οι πολίτες του, σιγά σιγά να προσέλθει μια άμβλυνσις του θρησκευτικού συναισθήματος και αποδέσμευσις και απομάκρυνσις του λαού από την Εκκλησία και της Εκκλησίας από το λαό».

Σχετικά με τις αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που ανακοινώθηκαν χτες, η Εκκλησία επίσημα τηρεί στάση αναμονής, δηλώνοντας αρμοδίως ότι αναμένει για να τοποθετηθεί στις θέσεις της κυβέρνησης. Στο μεταξύ, χτες ο υπουργός Τύπου Δ. Ρέππαςδήλωσε ότι η Πολιτεία δεν αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο διεξαγωγής δημοψηφίσματος για τις ταυτότητας και απέφυγε να σχολιάσει τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου. Ωστόσο, κάλυψε τον υπουργό Δικαιοσύνης, ο οποίος, είπε, «είναι μέλος της κυβέρνησης, δε λειτουργεί αυτόνομα». Και ζήτησε «να καταστεί και πάλι σαφές ότι οι ρόλοι είναι διακριτοί», εννοώντας Εκκλησίας και κράτους. «Η οριοθέτησή τους είναι τόσο σαφής, ώστε να μην επιτρέπεται οποιαδήποτε σύγχυση. Η πολιτεία, η κυβέρνηση, με την εντολή του λαού, ασκεί τα καθήκοντά της για θέματα που αφορούν τη χώρα και τους πολίτες. Η Εκκλησία, βεβαίως, ασχολείται με τα του Οίκου της και έχει τη δυνατότητα να σχολιάζει θέματα της επικαιρότητας, γενικότερου ενδιαφέροντος».

ΑΡΧΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Τέλος στην αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες

Δε θα αναγράφεται στις αστυνομικές ταυτότητες το θρήσκευμα, το δακτυλικό αποτύπωμα, το ονοματεπώνυμο του/της συζύγου, το επάγγελμα και η υπηκοότητα.

Η απόφαση αυτή ελήφθη χτες ομόφωνα σε έκτακτη συνεδρίαση του συμβουλίου διοίκησης της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής Κ. Δαφέρμο, είναι δεσμευτική για τη διοίκηση. Η απόφαση τής Αρχής θα κοινοποιηθεί στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης και η ισχύς της θα πρέπει να αρχίσει μετά από δύο μέχρι τρεις μήνες.

Ανάλογη θέση είχε εκφράσει και ο υπουργός Δικαιοσύνης Μ. Σταθόπουλος, ο οποίος πρόσφατα είχε δηλώσει ότι σε περίπτωση που οι αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν εφαρμοστούν, προβλέπονται κυρώσεις.

Το μπαλάκι πλέον πέφτει στην κυβέρνηση, η οποία θα πρέπει να εφαρμόσει αυτά που ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Η Αρχή Δεδομένων σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι εξετάζοντας το σκοπό της επεξεργασίας και της αρχειοθέτησης των προσωπικών δεδομένων, έκρινε ότι η αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες δεν είναι νόμιμη.

Ουσιαστικά, η Αρχή Δεδομένων προχώρησε ακόμη πιο μπροστά από τις απόψεις του υπουργού Δικαιοσύνης Μ. Σταθόπουλου, ο οποίος στο θέμα των αστυνομικών ταυτοτήτων είχε κάνει λόγο μόνο για την αναγραφή του θρησκεύματος.

Ο πρόεδρος της Αρχής Κ. Δαφέρμος, σχολιάζοντας τις απόψεις που εκφέρονται από διάφορους φορείς για προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος, ήταν κατηγορηματικός και σημείωσε ότι κάτι τέτοιο «συνιστά άνιση μεταχείριση και διάκριση», προσθέτοντας πως αν ο καθένας θα μπορούσε να αναγράφει ό,τι θέλει στην ταυτότητά του, τότε ενδεχομένως κάποιοι ψηφοφόροι του κυβερνώντος κόμματος θα μπορούσαν να ζητήσουν να αναγράφεται αυτό στην αστυνομική ταυτότητα, προσδοκώντας ευνοϊκότερη μεταχείριση.

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων για τις πιθανές αντιδράσεις της Εκκλησίας, αλλά και την επιδίωξη κάποιων σωματείων να εκδώσουν ειδικές ταυτότητες για τα μέλη τους, ο Κ. Δαφέρμος απάντησε με νόημα: «Δεν είμαι πολιτικός. Είναι μέσα στα καθήκοντα της Αρχής να έρχεται σε συγκρούσεις. Αυτός είναι ο νόμος».

Τέλος, απαντώντας ο πρόεδρος της Αρχής σε ερώτηση για την απάλειψη του δακτυλικού αποτυπώματος και της υπηκοότητας, είπε ότι το πρώτο κατά την κοινή αντίληψη εκφράζει εγκληματική δραστηριότητα που δεν ταιριάζει στον ελληνικό λαό, ενώ για το δεύτερο σημείωσε ότι είναι αυτονόητο πως δε χρειάζεται, καθώς το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας εκδίδεται μοναχά για τους Ελληνες πολίτες.

Στη χτεσινή συνεδρίαση του συμβουλίου διοίκησης της Αρχής, πήραν μέρος οι καθηγητές Ε. Κιουντουζής και Αθ. Παπαχρίστου, το μέλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου Βλ. Παπαπετρόπουλος, η Ε. Μήτρου, διδάκτορας Νομικής και ο ειδικός εμπειρογνώμονας των δικτύων της Ευρωπαϊκής Ενωσης των αντιρατσιστικών ρευμάτων Π. Πάγκαλος.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΗΒΩΝ ΚΑΙ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ
«Τη χειραγώγηση της Εκκλησίας θέλουν οι καναλάρχες»

Για την ωφελιμότητα και την επικινδυνότητα των μέσων ενημέρωσης μίλησε ο μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας, κ. Ιερώνυμος, κατά τη διάρκεια του διεθνούς συνεδρίου με θέμα «Εκκλησία και ΜΜΕ», που έγινε κατά το χρονικό διάστημα από τις 12 μέχρι τις 14 του Μάη. Το διεθνές συνέδριο συνδιοργάνωσαν η Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας και το περιοδικό «Θεός και θρησκεία».

Ο κ. Ιερώνυμος έκανε λόγο για «εκδοτικό και επικοινωνιακό κατεστημένο», που προσπαθεί να «επιβάλει ένα καθεστώς προστασίας και διαμεσολάβησης», το οποίου «οι επιλογές και ο ρόλος δεν έχουν καμιά σχέση με την αλήθεια και την ηθική».

Αναφερόμενος στο ρόλο των εκδοτών και χρησιμοποιώντας μια έκφραση του καθηγητή Γ. Κοντογιώργη, με την οποία συμφωνεί, είπε ότι οι ιδιοκτήτες και οι εκδότες «έχουν ιππεύσει» επί των μέσων επικοινωνίας «με ομολογούμενη επιδίωξη τη χειραγώγηση της εξουσίας και διά μέσου αυτής την ιδιοποίηση σημαντικής περιοχής του δημοσίου χώρου, της πολιτικής, ακόμη και της εκκλησιαστικής ζωής».

Ο μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην προσωπική του εμπειρία και την αντιμετώπιση που είχε από τα μέσα ενημέρωσης, όταν διεκδίκησε τον αρχιεπισκοπικό θρόνο. Ο κ. Ιερώνυμος μίλησε για σκοπιμότητες διάφορων παραγόντων και τα επιβαρυντικά στοιχεία που διοχέτευσαν στον Τύπο σχετικά με την εκκλησιαστική περιουσία και άφησε να εννοηθεί ότι όλα αυτά είχαν ως συνέπεια να μην εκλεγεί στη θέση του αρχιεπισκόπου.

Σχετικά με την κριτική που δέχτηκε από τον μητροπολίτη Πειραιά, κ. Καλλίνικο, επειδή ανέλαβε τη συνδιοργάνωση του συνεδρίου, ο κ. Ιερώνυμος είπε ότι «θα πρέπει να δείξουμε κατανόηση και σ' αυτούς που είπαν ότι στο συνέδριο θα γίνουν σημεία και τέρατα».

Τέλος, σε ερώτηση αν θα πρέπει η Εκκλησία της Ελλάδος να δημιουργήσει δικό της τηλεοπτικό κανάλι, ο κ. Ιερώνυμος απάντησε: «Προσωπική μου γνώμη είναι πως είναι δύσκολο να στηθεί μια ανεξάρτητη εκκλησιαστική τηλεόραση, γιατί λείπει το μπαρούτι (δηλαδή οι οικονομικοί πόροι) και μέχρι τώρα δε γνώρισα κανένα ισχυρό παράγοντα που να χρηματοδότησε τέτοιου είδους προσπάθειες, χωρίς να περιμένει κάτι».

Στο σημείο αυτό έκανε μια δήλωση με ιδιαίτερο νόημα: «Επ' ευκαιρία, είπε, ερευνήστε το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας»! Οταν ρωτήθηκε να διευκρινίσει τι εννοεί, αρνήθηκε να συμπληρώσει οτιδήποτε άλλο.

Στο συνέδριο μίλησαν και δημοσιογράφοι τηλεοπτικών σταθμών και εφημερίδων, οι οποίοι εξέφρασαν σκεπτικισμό στο κατά πόσο ωφελεί την Εκκλησία η συχνή παρουσία εκπροσώπων της και κυρίως του Αρχιεπισκόπου, κ. Χριστόδουλου, στα τηλεοπτικά κανάλια.

Στο διεθνές συνέδριο για την «Εκκλησία και τα ΜΜΕ» έστειλε μήνυμα ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, ο Πατριάρχης Μόσχας κ. Αλέξιος και ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ. Θεόκτιστος. Παραβρέθηκε ο μητροπολίτης Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, εκπρόσωποι από τις μητροπόλεις Λέρου και Καλύμνου, Κορίνθου, Νικόπολης και Πρεβέζης, Ιερισσού, Αγίου Ορους και Αρδαμερίου, Μυτιλήνης, Ναυπάκτου και εκπρόσωπος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδας.

«Βιομηχανία» δικών Γιαννόπουλου

Mία ακόμα από τις γνωστές αγωγές εκδικάζεται μεθαύριο, κατά της Λ. Κανέλλη  και του Γ. Μανδίκου για δημοσίευμα στο περιοδικό «ΝΕΜΕΣΙΣ»

Μία ακόμα αγωγή του Ε. Γιαννόπουλου, αυτή τη φορά σε βάρος της βουλευτή του ΚΚΕ Λιάνας Κανέλλη, εκδικάζεται μεθαύριο Πέμπτη 18.5.2000 και ώρα 5 το απόγευμα στο Πρωτοδικείο Αθηνών. Με την αγωγή αυτή - που κατέθεσε στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών ως υπουργός Δικαιοσύνης - ο βουλευτής, πλέον, του ΠΑΣΟΚ Ε. Γιαννόπουλος απαιτεί να του πληρωθεί το ποσό των... 490 εκατομμυρίων δραχμών για συκοφαντική δήθεν δυσφήμισή του με δημοσίευμα του περιοδικού «ΝΕΜΕΣΙΣ» που εκδίδει η Λ. Κανέλλη.

Συγκεκριμένα, ο Ε. Γιαννόπουλος επικαλείται δημοσίευμα τού Νοεμβρίου 1999, στο οποίο η γνωστή δημοσιογράφος παρέθεσε όσα αποκαλυπτικά στοιχεία προέκυψαν για την κατοχική και μετακατοχική δράση του τότε υπουργού του ΠΑΣΟΚ όπως προβάλλονται και μέσα από το βιβλίο Γιώργου Μανδίκου - σε βάρος του οποίου επίσης, έχει καταθέσει αγωγή ο Ε. Γιαννόπουλος η οποία και συνεκδικάζεται - με τον τίτλο: «ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ». Ως γνωστόν, προσφυγή του Ε. Γιαννόπουλου για την απαγόρευση της κυκλοφορίας του συγκεκριμένου βιβλίου απορρίφθηκε ως νομικά αβάσιμη και το βιβλίο κυκλοφορεί κανονικά.

Υπενθυμίζεται ακόμα ότι ο Ε. Γιαννόπουλος, εκτός της αγωγής, έχει καταθέσει και μήνυση κατά της Λ. Κανέλλη για το ίδιο δημοσίευμα. Ενώ δύο ακόμα αγωγές και μηνύσεις έχει υποβάλει ο ίδιος κατά του «Ριζοσπάστη» για δημοσιεύματα - ρεπορτάζ που παρουσίασε η εφημερίδα μας με τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν με τη γνωστή δίκη Κατριβάνου και τις ερωτήσεις και καταθέσεις εγγράφων από τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Β. Κεδίκογλου για την κατοχική και μετακατοχική δράση του Β. Γιαννόπουλου. Με τον ισχυρισμό ότι, τάχα, όσα δημοσιεύτηκαν, σχετικά, είναι συκοφαντικά για τον ίδιο, ο Ε. Γιαννόπουλος διεκδικεί από το την εφημερίδα μας ποσά πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων δραχμών σαν αποζημίωση για ηθική βλάβη!

Ολη αυτή η «βιομηχανία» αγωγών και μηνύσεων του Γιαννόπουλου, η οποία συνάντησε και συναντά τη γενική κατακραυγή, ουσιαστικά, δεν έχει άλλο σκοπό παρά να φιμώσει την πολιτική κριτική και κάθε ενοχλητική φωνή για την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική του ΠΑΣΟΚ.

Α. ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στρατιωτικοποίηση των διεθνών σχέσεων

Η στρατιωτικοποίηση των διεθνών σχέσεων και ο «συντονισμός» των ευρωπαϊκών πολεμικών μονοπωλίων, ήταν το αντικείμενο της χτεσινής πρώτης μέρες της συνόδου των υπουργών Αμυνας του WEAG - του κοινού ευρωπαϊκού οργανισμού εξοπλισμών που λειτουργεί στα πλαίσια της Δυτικοευρωπαϊκής Ενωσης και στον οποίο προεδρεύει η Ελλάδα - που πραγματοποιείται στο Πόρτο της Πορτογαλίας.

Ο Ελληνας υπουργός Εθνικής Αμυνας Α. Τσοχατζόπουλος, κατά τη χτεσινή ομιλία του, έμμεσα προανήγγειλε νέα κούρσα εξοπλισμών και εξαφάνιση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στο όνομα της μείωσης του κόστους σε ευρωπαϊκό επίπεδο και τυποποίησης των εξοπλισμών. Επικαλέστηκε τις αποφάσεις των τελευταίων Συνόδων Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ενωσης περί κοινής εξωτερικής πολιτικής και κοινής πολιτικής Αμυνας, για να επισημάνει ότι «μια κοινή εξωτερική πολιτική για να είναι αξιόπιστη χρειάζεται την υποστήριξη στρατιωτικής ισχύος». Αυτό, όπως είπε, προϋποθέτει την απόκτηση συγχρόνων οπλικών συστημάτων που συνεπάγεται αύξηση των στρατιωτικών δαπανών. Κάτι τέτοιο όμως, όπως διαπίστωσε, θα έθετε σε κίνδυνο την οικονομική ανάπτυξη, για αυτό πρότεινε την υιοθέτηση μιας κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής εξοπλισμών.

Σε σχετικές δηλώσεις του ο Α. Τσοχατζόπουλος ανέφερε ότι «οι εξοπλισμοί είναι βασική προϋπόθεση για την ικανότητα της Ευρώπης να προωθήσει τη δική της αμυντική ικανότητα». Αντικείμενο της συζήτησης στη σύνοδο των υπουργών του WEAG, είπε, ήταν η «δυνατότητα μείωσης του κόστους των εξοπλισμών, μέσα από μια τυποποίησή τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δηλαδή, κοινοί εξοπλισμοί για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, για να ελέγξουμε, σε τελική ανάλυση, και τη διάσταση του κόστους, η οποία είναι πολύ βασική παράμετρος για την επιτυχία της ευρωπαϊκής ασφάλειας και άμυνας».

Οσον αφορά το μέλλον της ΔΕΕ, υποστήριξε ότι «στην Ευρωπαϊκή Ενωση ωριμάζουν ολοένα και περισσότερο οι σκέψεις να δημιουργηθούν αυτοτελώς, εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης, φορείς που θα αναλάβουν το ρόλο που είχε μέχρι σήμερα η Δυτικοευρωπαϊκή Ενωση για την ασφάλεια των χωρών μας».

Γνωστή η «ταυτότητα» του κ. Χριστόδουλου

Μήπως θα ήθελε ο κ. Χριστόδουλος να γράφουμε στις ταυτότητες και τον αριθμό των αμαρτημάτων, στα οποία υποπέσαμε πριν ακούσουμε κάποιο από τα ανέκδοτά του και (κατά τη δική του έκφραση) ...«ξεστραβωθήκαμε»; Μήπως θα ήθελε στο σημείο της ταυτότητας που γίνεται λόγος για την Αρχή από την οποία εκδίδεται το εν λόγω έγγραφο, αντί του «Ελληνική Δημοκρατία» να αναγράφεται «Ελληνο-Ορθόδοξη Δεσποτεία»; Το καθ' υπερβολήν σχήμα, με το οποίο τίθενται τα παραπάνω ρητορικά ερωτήματα, επιλέχτηκε συνειδητά, διότι ο δρόμος που πορεύεται το εκκλησιαστικό κατεστημένο για να κατοχυρώσει τις εξουσίες του, οδηγούν σε υπερβολικά (αν μπορούμε να το πούμε έτσι) αντιδραστικά πισωγυρίσματα.

***

Το δημόσιο έγγραφο που λέγεται ταυτότητα, με το οποίο ο πολίτης εμφανίζεται ενώπιον του στρατολογικού γραφείου, ή ενώπιον της Αστυνομίας, ή ενώπιον του εισαγγελέα, ή ενώπιον του σχολείου για να εγγράψει το παιδί του, δεν μπορεί πλέον να αποτελεί «κοριό» διά του οποίου θα ελέγχεται το πολιτικό, φιλοσοφικό, ή θρησκευτικό του φρόνημα (άσε που το αστικό κράτος κατά τη μετά - Σένγκεν εποχή έχει φτιάξει τόσους άλλους «κοριούς» που εκείνος της ταυτότητας έχει πια καταχωρηθεί στους «παλιάς τεχνολογίας»). Οσο για τα περί «δημοψηφίσματος» που λέει ο αρχιεπίσκοπος, μήπως θα ήθελε να κάνουμε δημοψήφισμα και για το αν θα σεβόμαστε τα δικαιώματα των μαύρων, ή των εχόντων προγαμιαίες σχέσεις, ή των ...απίστων; Μήπως θα ήθελε να αποφανθούμε μέσω δημοψηφίσματος για το αν θα ...παραχωρήσουμε το δικαίωμα της ύπαρξης (!), σε οιονδήποτε είναι διαφορετικός από τα «στάνταρ» που έχουν θέσει για να βαθμολογούν τους ανθρώπους τα παραθρησκευτικά σωματεία;

***

Το ιερατείο του ορθόδοξου φονταμενταλισμού, για μια ακόμα φορά, «εκτροχιάζεται». Απειλεί θεούς και δαίμονες! Την ίδια ώρα που υποδύεται τον «διωκόμενο»! Και υποδύεται τον «διωκόμενο», αξιοποιώντας ένα ρόλο δήθεν «μάρτυρα». Ρόλος, που έχει παραχωρηθεί στην Εκκλησία από την ίδια την κυβέρνηση και το κράτος. Αν η κυβέρνηση ήθελε πραγματικά να απαλλάξει την κοινωνία από το «θεόσταλτο φραγγέλιο», τότε θα έθετε σε αχρηστία το βασικό όπλο των υπέρμαχων του σκοταδισμού: Θα καταργούσε τη σύμφυση Κράτους - Εκκλησίας. Αντίθετα, η κυβέρνηση, όχι μόνο έχει εξασφαλίσει, διά του Συντάγματος, αυτή την απαράδεκτη σύμφυση, αλλά πρωτοστατεί σε ένα «σικέ» παιχνίδι, με το οποίο αναπαράγεται το καθεστώς λειτουργίας της Εκκλησίας ως κρατικοδίαιτου μηχανισμού της κυρίαρχης τάξης, με στόχο τη συνειδησιακή παθητικοποίηση και συντηρητικοποίηση των μαζών, διά της ένεσης με το «όπιο» της μεταφυσικής.

***

Αυτό είναι το κύριο. Και το κύριο η κυβέρνηση δεν το θίγει κατ' ελάχιστο. Αντίθετα, μέσω μιας προπαγάνδας που δεν αφορά παρά μέτρα, απαραίτητα μεν, αλλά ταυτόχρονα στοιχειώδους «εκσυγχρονισμού» (ταυτότητες, κοσμική κηδεία κλπ.), προσπαθεί να συσκοτίσει την εξής αλήθεια: Οτι διατηρεί, συντηρεί και ενισχύει τα θεμέλια ενός συστήματος, που τα θεοκρατικά του χαρακτηριστικά (απαραίτητα για την - και δι' αυτού του τρόπου - παραχάραξη της ιστορίας και τη διαμόρφωση των πολιτικών πραγμάτων του τόπου), υπηρετούν την «ελέω Θεού» εφαρμογή και επιβολή εκείνων των «δογμάτων», που εξυπηρετούν τα συμφέροντα της τάξης των εξουσιαστών.


Ν. Μπ.

Κ. ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εμπλοκή στο ταξίδι στην Παλαιστίνη

ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ.-

Εμπλοκή σημειώθηκε στο πρόγραμμα της επίσκεψης του Προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλου όσον αφορά στα εδάφη που ελέγχονται από την Παλαιστινιακή Αρχή και οδήγησε σε ματαίωση του τμήματος του ταξιδιού που περιλάμβανε μετάβαση της ελληνικής αποστολής στη Ραμάλα. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα έχει συνάντηση την Τετάρτη στη Βηθλεέμ με τον Παλαιστίνιο ηγέτη Γ. Αραφάτ και όπως έγινε γνωστό από ενημερωμένες πηγές, η επίσκεψή του στα εδάφη που ελέγχονται από την παλαιστινιακή αρχή, επί της ουσίας παύει να έχει επίσημο χαρακτήρα και ως εκ τούτου κάποια χρονική στιγμή μελλοντικώς θα προετοιμαστεί μια νέα αυτοτελής επίσημη επίσκεψη. Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι η εμπλοκή εντοπίζεται στο αίτημα των Παλαιστινίων να συναντηθεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας με τον εκπρόσωπό τους Φάιζαλ Χουσέινι στην ανατολική Ιερουσαλήμ.

Στο μεταξύ, χτες το πρωί ο Πρόεδρος του Ισραήλ Εζερ Βάισμαν, επιφύλαξε θερμή υποδοχή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι η επίσκεψη Στεφανόπουλου στην Ιερουσαλήμ και το Τελ Αβίβ θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων. Ο Κωστής Στεφανόπουλος τόνισε ότι η επίσκεψή του στο Ισραήλ αποτελεί επιστέγασμα της θετικής πορείας των σχέσεων των δυο χωρών και παράλληλα επισήμανε το ελληνικό ενδιαφέρον για την εν εξελίξει ευρισκόμενη ειρηνευτική διαδικασία στη Μ. Ανατολή, εκφράζοντας την ελπίδα να αποδώσει ευνοϊκά αποτελέσματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ