ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 9 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ρυθμίσεις - φτιασιδώματα στη μεταρρύθμιση

Αναλυτικά τα μέτρα για το εξεταστικό, που εξαγγέλθηκαν

Το μαθητικό κίνημα διεκδίκησε άλλο σχολείο και αναβάθμιση της γενικής μόρφωσης και όχι επουσιώδεις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα
Το μαθητικό κίνημα διεκδίκησε άλλο σχολείο και αναβάθμιση της γενικής μόρφωσης και όχι επουσιώδεις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα
Αφήνοντας άθικτη την ουσία της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, διατηρώντας τον ταξικό επιλεκτικό χαρακτήρα του «ενιαίου» Λυκείου, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί με τεχνικού χαρακτήρα βελτιώσεις να φτιασιδώσει το αντιδραστικό πρόσωπο της «μεταρρύθμισης». Χτες, ανακοινώθηκαν μία σειρά μέτρα που κυοφορούνταν όλο το καλοκαίρι και διατηρούν το Λύκειο ως σχολείο - εξεταστικό κέντρο μόνο για εκείνους που προορίζονται για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο υπουργός Παιδείας προλογίζοντας τις αλλαγές, μόνο καλά είχε να πει για τα τρία χρόνια εφαρμογής της μεταρρύθμισης, η οποία έδιωξε χιλιάδες παιδιά από το λύκειο. «Το ενιαίο Λύκειο λειτουργεί δυναμικά σε όλες του τις εκφάνσεις, είναι ένα σχολείο που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής της κοινωνίας της γνώσης και της πληροφορίας», είπε, ενώ για τις βελτιώσεις δήλωνε ότι αποτελούν συνέχεια του ίδιου πλαισίου.

Οι ρυθμίσεις στην προαγωγή, απόλυση και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σύμφωνα λοιπόν με όσα ανακοινώθηκαν χτες, μειώνονται τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα σε 9 από 14 στη Β΄ Λυκείου και 9 από 12-13 στη Γ΄ Λυκείου.

Για την προαγωγή των μαθητών της Β΄ Λυκείου και την απόλυση των μαθητών της Γ΄ Λυκείου απαιτείται μέσος όρος τουλάχιστον 9,5που στρογγυλοποιείται σε 10. Ο μέσος όρος αυτός προκύπτει από το σύνολο των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων - είτε εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο είτε σε επίπεδο σχολικής μονάδας - συνυπολογιζόμενου και του προφορικού βαθμού.

Ο μέσος όρος του Απολυτηρίου προκύπτει από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, λαμβάνεται δηλαδή υπόψη ο βαθμός και στις δύο τάξεις (30% της Β΄ Λυκείου και 70% της Γ΄ Λυκείου). Αν ο βαθμός της Β΄ Λυκείου είναι μικρότερος από της Γ΄ τάξης, δεν υπολογίζεται για την εξαγωγή του μέσου όρου απολυτηρίου.

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα συνυπολογίζεται ο γενικός μέσος όρος μόνο των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων (και ο προφορικός βαθμός σε αυτά) και ο βαθμός των υποψηφίων στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που διατηρούνται ως έχουν. Ο γενικός μέσος όρος των μαθημάτων που θα εξετάζονται πανελλαδικά πολλαπλασιάζεται επί 8, ο βαθμός του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας επί 1,3 και του δεύτερου 0,7. Ο αριθμός των μορίων θα πολλαπλασιάζεται επί 10 και το άριστα θα είναι τα 2.000 μόρια .

Το περιβόητο «τεστ δεξιοτήτων» εντάσσεται στη διδακτική πράξη και συνεχίζει να εφαρμόζεται πιλοτικά με στόχο, σύμφωνα με τη δήλωση του υπουργείου, «τη διαρκώς ευρυνόμενη εξοικείωση καθηγητών και μαθητών, ώστε να μπορεί να ενσωματωθεί με ώριμο τρόπο στην πράξη του σχολείου και τη διαδικασία εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα».

Η επιλογή τμημάτων από δύο επιστημονικά πεδία και η δυνατότητα αντικατάστασης των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας από αντίστοιχα μαθήματα γενικής παιδείας με μείωση των συντελεστών τους (0,9 για το πρώτο και 0,4 για το δεύτερο) διατηρείται.

Χτες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι καταργείται το προσωρινό απολυτήριο και το απολυτήριο ενιαίου Λυκείου εκδίδεται μία μόνο φορά χωρίς να αλλάζει. Οι επιτυχόντες σε τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ μπορούν να διατηρήσουν την εγγραφή τους σε αυτά, ανεξάρτητα της συμμετοχής τους σε εξετάσεις προηγούμενων ετών για τη βελτίωση της βαθμολογίας ή τη συμπλήρωση μηχανογραφικού δελτίου. Οι υποψήφιοι μπορούν να επαναλάβουν τις εξετάσεις στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου όσες φορές επιθυμούν, διατηρώντας τον προφορικό τους βαθμό. Οι υποψήφιοι που θα διατηρήσουν τη βαθμολογία τους στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα εισαχθούν σε ποσοστό θέσεων 10% του συνόλου των θέσεων ανά τμήμα.

Παράλληλα χτες ανακοινώθηκε ότι η εξεταστέα και η διδακτέα ύλη ταυτίζονται και ανακοινώνονται ως το τέλος Σεπτέμβρη, τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαβαθμίζονται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας τους και οι μαθητές θα γνωρίζουν το συντελεστή βαρύτητας κάθε θέματος.

Αλλαγές και στον τρόπο αναβαθμολόγησης των γραπτών ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας μετά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά τις εξετάσεις του Ιούνη. Οπως ανακοινώθηκε, τελικός βαθμός στην περίπτωση αναβαθμολόγησης, θα είναι ο μέσος όρος που προκύπτει από το βαθμό του τρίτου βαθμολογητή και τον πλησιέστερο προς αυτό βαθμό των δύο προηγούμενων. Στην περίπτωση που ο τρίτος βαθμός είναι ακριβώς ο μέσος όρος των δύο πρώτων, ως τελικός βαθμός θα λαμβάνεται ο συγκεκριμένος μέσος όρος.

ΚΚΕ
«Μερεμέτια σε σαθρό οικοδόμημα»

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Ως «ελιγμό, προκειμένου να διαφυλάξει το βασικό στόχο της "μεταρρύθμισης", τον πειθαναγκασμό της πλειοψηφίας των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων να εγκαταλείψουν το Λύκειο», χαρακτηρίζει, σε ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τις χτεσινές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Μερεμέτια σ' ένα σαθρό από τα θεμέλιά του αντιεκπαιδευτικό οικοδόμημα είναι οι νέες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας.

Η κυβέρνηση, κάτω από την πίεση του μαζικού κινήματος και τη λαϊκή αποδοκιμασία, υποχρεώθηκε σ' έναν ακόμη ελιγμό, προκειμένου να διαφυλάξει το βασικό στόχο της "μεταρρύθμισης", τον πειθαναγκασμό της πλειοψηφίας των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων να εγκαταλείψουν το Λύκειο για μια πρόωρη και αποστεωμένη "κατάρτιση" στα ΤΕΕ, τα γυμνασιακά ΙΕΚ και ΚΕΚ.

Το ΚΚΕ προειδοποιεί ότι η αντιεκπαιδευτική επέλαση θα συνεχιστεί. Η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε ακόμη πιο αντιδραστικά μέτρα σε όλη την κλίμακα της εκπαίδευσης. Αποδείχνοντας και πάλι ότι μια μόνο γλώσσα καταλαβαίνει. Αυτή των μαζικών και συντονισμένων αγώνων.

Το Λύκειο, σχολείο αποκομμένο από τη γενική - υποχρεωτική εκπαίδευση, παραμένει φροντιστήριο - εξεταστήριο, προορισμένο μόνο για όσους μπορούν να μπουν στα πανεπιστήμια.

Η εξαίρεση τεσσάρων - πέντε μαθημάτων από την πληθώρα των εξετάσεων δε θα μειώσει τα φροντιστήρια ούτε θα ξαναφέρει στο σχολείο τους χιλιάδες μαθητές που ήδη, από το γυμνάσιο, έχουν παραιτηθεί από τον αγώνα μιας ουσιαστικής μόρφωσης.

Η μεταφορά του τεστ δεξιοτήτων στην Α' Λυκείου αποτυπώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να ξεκινήσει το "ξεσκαρτάρισμα" ακόμα νωρίτερα, αποθαρρύνοντας τη μεγάλη μάζα των μαθητών να συνεχίσει στο Λύκειο.

Η πραγματική αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια προϋποθέτει την κατάργηση των κατευθύνσεων, την αναδιάρθρωση του αναλυτικού προγράμματος, την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β' και Γ' Λυκείου και τη μετάθεση του συστήματος επιλογής για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο. Προπαντός, προϋποθέτει ένα διαφορετικό, δωδεκάχρονο και κοινό για όλους σχολείο, που θα μορφώνει χωρίς να εξοντώνει. Σχολείο απαλλαγμένο από την ποσοτική μάθηση, τις περιττές για τη γενική εκπαίδευση κι αποσπασματικές γνώσεις, επικεντρωμένο στην κατανόηση των βασικών νόμων της φυσικής και κοινωνικής πραγματικότητας. Σχολείο που θα έχει για σκοπό του την ολόπλευρη διαμόρφωση μιας ανθρώπινης και δημιουργικής προσωπικότητας και όχι την ιδιοτελή, ανταγωνιστική και υποταγμένη συνείδηση που επιζητά η "αγορά".

Η πραγματική "αναβάθμιση" της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης προϋποθέτει την οικοδόμησή της σε "μεταλυκειακό" επίπεδο με Ειδικές Επαγγελματικές Σχολές, ενταγμένες στο Δημόσιο και Δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα, που θα δίνουν εφόδια για ουσιαστική άσκηση του επαγγέλματος.

Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να αποδεχτούν την κυβερνητική παραπλάνηση. Θα διαμορφώσουν το δικό τους μέτωπο κατά της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής».

Αντιδράσεις για τα μέτρα

Από την ΟΛΜΕ και κόμματα

«Οι ακροβατισμοί που στοχεύουν στην εκτόνωση της λαϊκής δυσαρέσκειας δε θα παραπλανήσουν κανένα», τονίζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ σχολιάζοντας τις χτεσινές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας. Σε σχετική ανακοίνωση η ομοσπονδία των καθηγητών τονίζει ότι τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν αντιμετωπίζουν τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η «μεταρρύθμιση». «Η τεράστια οικονομική αιμορραγία στις οικογένειες θα συνεχιστεί. Ο μηχανισμός έξωσης από το Λύκειο παραμένει αναλλοίωτος. Η παράδοση του μαθητή στην ομηρία του φροντιστηρίου και της παραπαιδείας, η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, το ανταγωνιστικό ήθος ανάμεσα στους μαθητές, το υπέρμετρο άγχος και η ψυχοσωματική εξουθένωση των μαθητών παραμένουν και μετά τις νέες εξαγγελίες», σημειώνει η ΟΛΜΕ. «Ενώ οι κυβερνητικές εξαγγελίες μιλούν για "αποκηδεμόνευση" του Λυκείου από τις εξετάσεις για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ, η μορφωτική λειτουργία του Λυκείου εξακολουθεί να ακυρώνεται κάτω από την πίεση των εξετάσεων», σημειώνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ και εκτιμά ότι «τόσο η λεγόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση όσο και οι συνεχείς απόπειρες διορθωτικού χαρακτήρα έχουν χρεοκοπήσει πλήρως στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου και της κοινωνίας. Η συνέχιση της εφαρμογής αυτής της πολιτικής μόνο ένταση και αναστάτωση θα συνεχίσει να πυροδοτεί», καταλήγει το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Ενδεικτικός για την κατεύθυνση της αντιδραστικής μεταρρύθμισης που δε διασαλεύεται στο ελάχιστο, ήταν σε χτεσινές δηλώσεις ο πρώην υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης, που σχολιάζοντας τις αλλαγές σημείωσε ότι «δε θίγουν τον κορμό της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης όσον αφορά το Ενιαίο Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Δήλωνε ωστόσο επιφυλακτικός για τη διάκριση των μαθημάτων σε ενδοσχολικά και πανελλαδικά εξεταζόμενα, «γιατί, χωρίς να μειώνεται ο αριθμός των εξετάσεων, μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα διαφάνειας και αξιοπιστίας». Ζητά επίσης να επιταχυνθεί η εφαρμογή του τεστ δεξιοτήτων.

Η ΝΔ, διά του υπεύθυνου τομέα Μορφωτικών Υποθέσεων του κόμματος Γ. Καλού, επικεντρώνει στο διαδικαστικό πρόβλημα, στις «ατέρμονες αλλαγές» και στην έλλειψη διαλόγου και μιλά για ανυπαρξία ολοκληρωμένης και σταθερής εκπαιδευτικής πολιτικής.

Σε ανακοίνωση του γραφείου τύπου του, ο ΣΥΝ σημειώνει ότι «η κυβέρνηση εξακολουθεί να ταλαιπωρεί την ελληνική κοινωνία, αναπαράγοντας τα αδιέξοδα στο Λύκειο» και ότι κάθε προσπάθεια διατήρησης της μεταρρύθμισης, «κάθε προσπάθεια αναπαλαίωσής της είναι καταδικασμένη να αποτύχει».

Τις χτεσινές εξαγγελίες για το εξεταστικό σχολιάζει με δελτίο Τύπου και η Ανανεωτική Εκσυγχρονιστική Κίνηση της Αριστεράς, που βρίσκει ότι «οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν οδηγούν σε πιο ορθολογική λειτουργία του εξεταστικού συστήματος», και μάλιστα υποστηρίζει ότι «το εξεταστικό σύστημα πρέπει να αφεθεί να λειτουργήσει ώστε να εξαχθούν τα απαραίτητα συμπεράσματα».

ΕΣΑΚ ΔΕΕ
Δυναμικά στη δράση τα πρωτοβάθμια σωματεία

Κάλεσμα για το συλλαλητήριο για την παιδεία που διοργανώνουν φορείς της εκπαίδευσης και σωματεία εργαζομένων στις 19 του μήνα

Χωρίς κανένα πρακτικό αποτέλεσμα δράσης κατέληξε η συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, που πραγματοποιήθηκε χτες με θέμα τη δραστηριοποίηση του κλάδου το επόμενο διάστημα και τη διεκδίκηση συλλογικής σύμβασης εργασίας. Με τη στάση τους οι παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ παρέπεμψαν οποιαδήποτε πρωτοβουλία μετά από περιφερειακές συσκέψεις και τη διαμόρφωση εισήγησης.

Σχολιάζοντας τη συνεδρίαση η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, σημειώνει ότι πρότεινε συμμετοχή στο συλλαλητήριο στις 19 του μήνα που διοργανώνουν μαζικοί και συνδικαλιστικοί φορείς με πλαίσιο το ψήφισμα των φορέων (ψήφισε δε και τη συμμετοχή σε συλλαλητήριο στις 14/9 με το ίδιο πλαίσιο). Πρότεινε επίσης συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις 22 και 29/9 με τρίωρες στάσεις εργασίας και παρουσία σε όλα τα εξεταστικά κέντρα τις ημέρες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, με μοίρασμα ενημερωτικού υλικού. Τελικά δεν πλειοψήφησε καμία πρόταση για συμμετοχή στα συλλαλητήρια.

Στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, σύμφωνα με την ΕΣΑΚ ΔΕΕ, αποκαλύφθηκε για άλλη μια φορά η πολυγλωσσία και ο τυχοδιωκτισμός της «Παρέμβασης». Οπως επισημαίνει ο εκπρόσωπός της: «Στο ΔΣ της 31/8 η παράταξη αυτή, μαζί με ΠΑΣΚ ΔΑΚΕ Συνεργασία απέρριψαν πρόταση της ΕΣΑΚ ΔΕΕ για άμεσες ΓΣ των ΕΛΜΕ με ΓΣ προέδρων στις 25/9 και αποφάσισαν περιφερειακές συσκέψεις, ημερίδα για το λύκειο και συνεδρίαση του ΔΣ μετά τις περιφερειακές για εισήγηση και ΓΣ προέδρων. Χθες στο ΔΣ με απύθμενη υποκρισία η "Παρέμβαση" πρότεινε έκτακτες ΓΣ την επόμενη βδομάδα με κύριο θέμα το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (βέβαια ο διαγωνισμός δεν είναι έκτακτο θέμα και άλλωστε η παράταξη αυτή, όταν η ΕΣΑΚ ΔΕΕ πρότεινε κινητοποίηση για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, δήλωσε ότι δεν ήταν έτοιμη για σχετική κινητοποίηση). Αφού πέρασαν 10 πολύτιμες μέρες ανακάλυψε τον ΑΣΕΠ για να δημιουργήσει εντυπώσεις. Γνωρίζει πολύ καλά ότι την επόμενη βδομάδα δεν μπορούν να γίνουν ΓΣ επειδή γίνονται περιφερειακές συσκέψεις που η ίδια παράταξη ψήφισε. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ δεν ήταν αντίθετη (επανέφερε την πρόταση για ΓΣ προέδρων στις 22/9 με έκτακτες ΓΣ, αρκεί να ακυρωθούν οι περιφερειακές και να συμπεριληφθεί ως θέμα στις ΓΣ η διεκδίκηση ουσιαστικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας). Η "Παρέμβαση" απέρριψε την πρόταση της ΕΣΑΚ ΔΕΕ και για τις ΣΣΕ πρόβαλλε το "επαναστατικό" επιχείρημα ότι δεν μπορούμε να επανέλθουμε στο θέμα αυτό, γιατί το θέμα έκλεισε για την κυβέρνηση.

Ο εκπρόσωπος της "Συνεργασίας" πρόβαλε την αντίληψη της πρωτοκαθεδρίας της ΟΛΜΕ και κατηγόρησε τους μαζικούς φορείς για προσπάθεια καπελώματος. Σημειώνουμε ότι ήταν ο ίδιος που πρότεινε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, αλλά και σε σύσκεψη των φορέων τη διοργάνωση συλλαλητηρίου στις 19/9 γιατί στις 14/9 είναι πολύ νωρίς. Χθες εμφανίστηκε υπέρμαχος του συλλαλητηρίου στις 14/9 και ψήφισε και αυτό στις 19/9».

Τέλος η ΕΣΑΚ ΔΕΕ καλεί τα πρωτοβάθμια σωματεία να στηρίξουν δυναμικά το συλλαλητήριο στις 19/9 που διοργανώνεται από ΕΛΜΕ, γονείς, μαθητές, εργατικά σωματεία και με πλαίσιο που εκφράζει τα αιτήματα και την αγωνία για μια παιδεία σύμφωνη με τις λαϊκές ανάγκες.

Υποσχέσεις για τη νέα σχολική χρονιά

Εξιδανικευμένη επιχείρησε χτες να παρουσιάσει την εικόνα της εκπαίδευσης το υπουργείο Παιδείας, με αφορά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, λέγοντας ότι γίνονται προσπάθειες για να υπάρξουν τα λιγότερα δυνατά προβλήματα. Δήλωσε επίσης ότι μέσα στη διάρκεια αυτής της χρονιάς θα προωθηθεί το πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού που θα εφαρμοστεί από το Σεπτέμβρη του 2001.

Ο υφυπουργός Παιδείας Φιλ. Πετσάλνικος, δήλωσε χτες ότι το υπουργείο Παιδείας έχει μια πλήρη εικόνα των αναγκών των σχολείων. Εξήγγειλε την πρόσληψη αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από τον πίνακα των αναπληρωτών με 16μηνη προϋπηρεσία, ενώ είπε ότι έχουν εγκριθεί πιστώσεις και για την πρωτοβάθμια.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα νέα βιβλία τα οποία αναμένονται στα σχολεία. Το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο επιπλέον για 11 νέα βιβλία στα Γυμνάσια, 91 στα λύκεια και 271 στα ΤΕΕ.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έκανε χτες αναφορά και στο ζήτημα της των εκπαιδευτικών αδειών, η έγκριση των οποίων φέτος καθυστέρησε. Για το θέμα μάλιστα τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ έκαναν χτες παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με το υπουργείο, έγιναν 307 ανανεώσεις και 90 νέες χορηγήσεις εκπαιδευτικών αδειών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 450 ανανεώσεις στη δευτεροβάθμια. Το υπουργείο δήλωνε χτες ότι όσες άδειες πληρούν τις προϋποθέσεις θα εγκριθούν.

Ποια μαθήματα εξετάζονται πανελλαδικά

Στη Β' Λυκείου, τα 6 μαθήματα γενικής παιδείας που εξετάζονται πανελλαδικά είναι τα εξής: Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Αλγεβρα, Γεωμετρία, Φυσική. Επίσης τα μαθήματα κατεύθυνσης: Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά και Αρχές Φιλοσοφίας για τη Θεωρητική κατεύθυνση, Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία για τη Θετική κατεύθυνση και Μαθηματικά, Φυσική και Τεχνολογία Επικοινωνιών για την Τεχνολογική κατεύθυνση.

Σε επίπεδο σχολικής μονάδας εξετάζονται τα εξής 7 μαθήματα: Θρησκευτικά, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Εισαγωγή στο Δίκαιο και τους Πολιτικούς θεσμούς, Χημεία, Βιολογία, Ξένη Γλώσσα και ένα μάθημα επιλογής (στα μαθήματα επιλογής προστίθεται και το μάθημα: Πολιτική και Κοινωνική οργάνωση στην Αρχαία Ελλάδα).

Στη Γ' Λυκείου, σε εθνικό επίπεδο εξετάζονται τα εξής 5 μαθήματα γενικής παιδείας: Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Φυσική και Βιολογία. Επίσης, για τη Θεωρητική κατεύθυνση Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Λατινικά και Ιστορία, για τη Θετική κατεύθυνση Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Βιολογία, για τον Κύκλο τεχνολογίας και παραγωγής Τεχνολογικής κατεύθυνσης Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία - Βιοχημεία και Ηλεκτρολογία και για τον κύκλο Πληροφορικής και Υπηρεσιών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Μαθηματικά, Φυσική, Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμ/κο περιβάλλον και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ