Σάββατο 9 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ρυθμίσεις - φτιασιδώματα στη μεταρρύθμιση

Αναλυτικά τα μέτρα για το εξεταστικό, που εξαγγέλθηκαν

Το μαθητικό κίνημα διεκδίκησε άλλο σχολείο και αναβάθμιση της γενικής μόρφωσης και όχι επουσιώδεις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα
Το μαθητικό κίνημα διεκδίκησε άλλο σχολείο και αναβάθμιση της γενικής μόρφωσης και όχι επουσιώδεις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα
Αφήνοντας άθικτη την ουσία της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, διατηρώντας τον ταξικό επιλεκτικό χαρακτήρα του «ενιαίου» Λυκείου, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί με τεχνικού χαρακτήρα βελτιώσεις να φτιασιδώσει το αντιδραστικό πρόσωπο της «μεταρρύθμισης». Χτες, ανακοινώθηκαν μία σειρά μέτρα που κυοφορούνταν όλο το καλοκαίρι και διατηρούν το Λύκειο ως σχολείο - εξεταστικό κέντρο μόνο για εκείνους που προορίζονται για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο υπουργός Παιδείας προλογίζοντας τις αλλαγές, μόνο καλά είχε να πει για τα τρία χρόνια εφαρμογής της μεταρρύθμισης, η οποία έδιωξε χιλιάδες παιδιά από το λύκειο. «Το ενιαίο Λύκειο λειτουργεί δυναμικά σε όλες του τις εκφάνσεις, είναι ένα σχολείο που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής της κοινωνίας της γνώσης και της πληροφορίας», είπε, ενώ για τις βελτιώσεις δήλωνε ότι αποτελούν συνέχεια του ίδιου πλαισίου.

Οι ρυθμίσεις στην προαγωγή, απόλυση και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σύμφωνα λοιπόν με όσα ανακοινώθηκαν χτες, μειώνονται τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα σε 9 από 14 στη Β΄ Λυκείου και 9 από 12-13 στη Γ΄ Λυκείου.

Για την προαγωγή των μαθητών της Β΄ Λυκείου και την απόλυση των μαθητών της Γ΄ Λυκείου απαιτείται μέσος όρος τουλάχιστον 9,5που στρογγυλοποιείται σε 10. Ο μέσος όρος αυτός προκύπτει από το σύνολο των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων - είτε εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο είτε σε επίπεδο σχολικής μονάδας - συνυπολογιζόμενου και του προφορικού βαθμού.

Ο μέσος όρος του Απολυτηρίου προκύπτει από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, λαμβάνεται δηλαδή υπόψη ο βαθμός και στις δύο τάξεις (30% της Β΄ Λυκείου και 70% της Γ΄ Λυκείου). Αν ο βαθμός της Β΄ Λυκείου είναι μικρότερος από της Γ΄ τάξης, δεν υπολογίζεται για την εξαγωγή του μέσου όρου απολυτηρίου.

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα συνυπολογίζεται ο γενικός μέσος όρος μόνο των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων (και ο προφορικός βαθμός σε αυτά) και ο βαθμός των υποψηφίων στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που διατηρούνται ως έχουν. Ο γενικός μέσος όρος των μαθημάτων που θα εξετάζονται πανελλαδικά πολλαπλασιάζεται επί 8, ο βαθμός του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας επί 1,3 και του δεύτερου 0,7. Ο αριθμός των μορίων θα πολλαπλασιάζεται επί 10 και το άριστα θα είναι τα 2.000 μόρια .

Το περιβόητο «τεστ δεξιοτήτων» εντάσσεται στη διδακτική πράξη και συνεχίζει να εφαρμόζεται πιλοτικά με στόχο, σύμφωνα με τη δήλωση του υπουργείου, «τη διαρκώς ευρυνόμενη εξοικείωση καθηγητών και μαθητών, ώστε να μπορεί να ενσωματωθεί με ώριμο τρόπο στην πράξη του σχολείου και τη διαδικασία εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα».

Η επιλογή τμημάτων από δύο επιστημονικά πεδία και η δυνατότητα αντικατάστασης των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας από αντίστοιχα μαθήματα γενικής παιδείας με μείωση των συντελεστών τους (0,9 για το πρώτο και 0,4 για το δεύτερο) διατηρείται.

Χτες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι καταργείται το προσωρινό απολυτήριο και το απολυτήριο ενιαίου Λυκείου εκδίδεται μία μόνο φορά χωρίς να αλλάζει. Οι επιτυχόντες σε τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ μπορούν να διατηρήσουν την εγγραφή τους σε αυτά, ανεξάρτητα της συμμετοχής τους σε εξετάσεις προηγούμενων ετών για τη βελτίωση της βαθμολογίας ή τη συμπλήρωση μηχανογραφικού δελτίου. Οι υποψήφιοι μπορούν να επαναλάβουν τις εξετάσεις στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου όσες φορές επιθυμούν, διατηρώντας τον προφορικό τους βαθμό. Οι υποψήφιοι που θα διατηρήσουν τη βαθμολογία τους στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα εισαχθούν σε ποσοστό θέσεων 10% του συνόλου των θέσεων ανά τμήμα.

Παράλληλα χτες ανακοινώθηκε ότι η εξεταστέα και η διδακτέα ύλη ταυτίζονται και ανακοινώνονται ως το τέλος Σεπτέμβρη, τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαβαθμίζονται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας τους και οι μαθητές θα γνωρίζουν το συντελεστή βαρύτητας κάθε θέματος.

Αλλαγές και στον τρόπο αναβαθμολόγησης των γραπτών ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας μετά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά τις εξετάσεις του Ιούνη. Οπως ανακοινώθηκε, τελικός βαθμός στην περίπτωση αναβαθμολόγησης, θα είναι ο μέσος όρος που προκύπτει από το βαθμό του τρίτου βαθμολογητή και τον πλησιέστερο προς αυτό βαθμό των δύο προηγούμενων. Στην περίπτωση που ο τρίτος βαθμός είναι ακριβώς ο μέσος όρος των δύο πρώτων, ως τελικός βαθμός θα λαμβάνεται ο συγκεκριμένος μέσος όρος.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις(2015-12-12 00:00:00.0)
Το νέο σύστημα πρόσβασης(2013-08-18 00:00:00.0)
Απολυτήριο Λυκείου και χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις(2011-04-05 00:00:00.0)
Μέχρι τη Δευτέρα οι βαθμολογίες στα σχολεία(2003-06-28 00:00:00.0)
Ξεκίνησε η αποστολή των μηχανογραφικών(2002-03-08 00:00:00.0)
Διαρκείς εξετάσεις - ένταση των ταξικών φραγμών(1998-05-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ