ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 31 Δεκέμβρη 1996
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το ναυάγιο δεν ήρθε μόνο του

ΧΑΛΚΙΔΑ (ανταπόκριση).-

Ναυάγιο, με πολλά "μυστήρια" και πολλά αναπάντητα ερωτήματα, πρέπει να θεωρείται αυτό που συνέβη το Σάββατο το βράδυ, με αποτέλεσμα η ναυτεργατική οικογένεια να χάσει 20 ακόμα εργάτες μέλη της, θυσία στο μολώχ του αδηφάγου αφοπλιστικού κεφαλαίου και των πολιτικών υπηρέτησής του.

Στην ασυδοσία και το αποικιοκρατικού τύπου καθεστώς διευκολύνσεων που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές, έρχονται να προστεθούν επιπλέον προνόμια που παραχωρούν συνέχεια οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, εδώ και μια 20ετία. Οι συνεχείς μειώσεις στην οργανική σύνθεση των πλοίων που μέσα σε μια 10ετία έχουν μειώσει στο μισό τον αριθμό των ναυτεργατών, η αύξηση της ανεργίας, η ανεξέλεγκτη είσοδος αλλοδαπών πληρωμάτων, η "απογραφειοκρατικοποίηση" των ελέγχων, η ανάγκη εκδημοκρατισμού του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος (ισχύει ακόμα ο ν.330), οι "μπλακ λιστ" στα εφοπλιστικά γραφεία, είναι μερικές από τις αιτίες που ανάγκασαν τον πλοίαρχο του φορτηγού τσιμεντάδικου της "ΑΓΕΤ Ηρακλής" "ΔΥΣΤΟΣ" να δεχτεί - με βαριά καρδιά - τις σαφείς οδηγίες της "εταιρίας" για όσο το δυνατόν γρηγορότερη άφιξη στον προορισμό του, να σηκώσει την άγκυρα και... να προκαλέσει τη μοίρα του, μαζί με αυτή των άλλων 19 συναδέλφων του, πάνω σε ένα 25χρονο "σαπάκι" με πολλά μηχανικά προβλήματα.

Τι προηγήθηκε

Το τι προηγήθηκε του ναυαγίου, λοιπόν, έχει σημασία πρώτιστα και φυσικά σαν συστατικό στοιχείο ακολουθεί... η ολιγωρία, η καθυστέρηση, η έλλειψη σχεδιασμού διάσωσης, η αδιαφορία για τους συγγενείς. Συγκλονιστικές, γι' αυτό, είναι τρεις μαρτυρίες στο "Ρ" συγγενών των αδικοχαμένων ναυτικών: ΤηςΕιρήνης Πάτρα,συζύγου του υποπλοιάρχου Μηνά Πάτρα.Σε τηλεφωνική (κινητό) επικοινωνία που είχαν στις 10 το πρωί του Σαββάτου της είπε: "Μετά τις 12 το μεσημέρι μάς είπαν (από την εταιρία) να φύγουμε".Ενδεχομένως, έτσι, εξέφραζε και τους μύχιους φόβους του για το ταξίδι με 9άρι στη θάλασσα και όντας γνώστης του βαποριού που επέβαινε και του φορτίου που είχε στ' αμπάρια του. Σε δέκα ημέρες θα ξεμπάρκαρε, όπως μας είπε ο πατέρας του.

Ακόμα πιο συγκλονιστική η μαρτυρία του Νίκου Σαρακατσάνου, συγγενή του αδικοχαμένου ναύτη Λάμπρου Τσιργή,όταν μας είπε ότι "στο πλοίο είχε ξανασυμβεί άλλες δύο φορές, όταν ήταν ο "μπατζανάκης του" μέσα να ρυμουλκηθεί, γιατί είχε μπατάρει. Μια πέρσι κοντά στην Κάρυστο και παλιότερα στην Ιταλία", λέει ο Ν. Σαρακατσάνος. Και αφού το ήξερε το βαπόρι γιατί ξαναπήγε; "Τι να έκανε είχε 8-9 μήνες χωρίς δουλιά...", η απάντηση.

Εβγαλαν πόρισμα!

Μέσα στον πόνο και την αγωνία του να μάθει κάτι από τους "αρμόδιους" του Λιμεναρχείου Κύμης και τον εκπρόσωπο του ΥΕΝ, "θυμήθηκε" τον αδελφό του Νίκο, Γ Μηχανικό στο "ΔΥΣΤΟΣ", ο Απ. Χαλέβας, όταν του έλεγε ότι "η μια μηχανή είναι χαλασμένη" κι αυτός του έλεγε και του ξανάλεγε να μην μπαρκάρει. Και τώρα;... Τώρα που βρίσκονται εδώ; Στο Λιμεναρχείο της Κύμης, στην προβλήτα όπου θα έφερναν τα "κουφάρια" των αδικοχαμένων αγαπημένων τους, στο νοσοκομείο, για να τους αναγνωρίσουν, παντού... κανείς "αρμόδιος" δεν τους έδινε σημασία, κανείς δεν τους ενημέρωνε από μας ρωτούσαν να μάθουν. Καμιά "εταιρία" δεν τους ήξερε. Ασχολούνταν όλοι με το μακάβριο έργο τους. Να αποδείξουν και να ρίξουν στον πλοίαρχο το ανάθεμα. Το γνωστό "ανθρώπινο λάθος" από "ανθρώπινο παράγοντα". Το ΥΕΝ μάλιστα όπως και η εταιρία ΑΓΕΤ πριν, είχαν βγάλει το πόρισμα: "Φταίει ο πλοίαρχος". Αλήθεια, πόσο γρήγορα βγήκε το πόρισμα; Ούτε πέντε ώρες δε χρειάστηκαν (διάστημα από τη μια συνέντευξη στην άλλη) για να υιοθετήσει ο "εκσυγχρονιστής" του ΥΕΝ το συμπέρασμα της εταιρίας για το ποιος φταίει. Μακάρι να ήταν τόσο γρήγορη η κυβέρνηση και ο κρατικός μηχανισμός της στις ενέργειες έναρξης της διάσωσης των ναυαγών. Δικαιολογημένα προκύπτουν τα ερωτήματα των δεκάδων συγγενών που είχαν μαζευτεί, για να μάθουν για τον άνθρωπό τους. Γιατί καθυστέρησαν να λάβουν το σήμα; Γιατί όταν το πήραν ολιγώρησαν; Γιατί δεν υπήρχε σχεδιασμός διάσωσης; Υπάρχουν σκοπιμότητες;

Μια πιθαμή απ' τη στεριά

"Ηταν δουλιά ρουτίνας για μας", μας είπε ο Βαγγ. Σωτηρίου, επικεφαλής ομάδας εθελοντών αυτοδυτών που έφτασε στις 2 το μεσημέρι του Σαββάτου και δεν τους επέτρεψε το λιμεναρχείο να βουτήξουν, αλλά περίμεναν τους δύτες της"εταιρίας".

Εύλογο το ερώτημα του πατέρα του χαμένου υποπλοίαρχου Μηνά Πάτρα "γιατί δε δουλεύουν τα συνεργεία; Μια πιθαμή από τη στεριά και δεν κάνουν τίποτα. Τι περιμένουν;". Οι καταγγελίες και οι προτάσεις του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος ποτέ δε λήφθηκαν υπόψη. "Επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες μας" επισήμανε ο γγ της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου,που, μαζί με τον πρόεδρο του σωματείου "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" Γ. Μανουσογιαννάκη,επισκέφτηκαν προχτές το απόγευμα την περιοχή του ναυαγίου, "ότι δεν υπάρχει η υλικοτεχνική υποδομή για τη διάσωση της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Με καθυστέρηση πολλών ωρών απ' τη στιγμή που έγινε το ναυάγιο, η κρατική μηχανή κινήθηκε πολύ αργά. Ενώ, συνεχίζει, από στοιχεία που συγκεντρώσαμε από την περιοχή δείχνουν την εγκληματική αμέλεια αντιμετώπισης των ναυαγών λες και ήταν προδιαγραμμένοι". Οπως μας είπε ο Σ. Τσιμπόγλου η ΠΕΜΕΝ βρίσκεται στο στάδιο συγκέντρωσης στοιχείων για την αξιοπλοϊα ή όχι του συγκεκριμένου πλοίου.

Απαράδεκτη καθυστέρηση

Τέλος με δήλωσή του στο "Ρ" το μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Κ. Παρασκευάς,που επισκέφτηκε την περιοχή και ενημερώθηκε απ' τον εκπρόσωπο του ΥΕΝ συνομίλησε με συγγενείς των ναυαγών, καταγγέλλει την πλήρη αδιαφορία του κράτους, την έλλειψη συντονισμού και σχεδιασμού για την αντιμετώπιση ενός τόσο σοβαρού ζητήματος. Το μέλος του ΠΓ καταγγέλλει την εφοπλιστική αδιαφορία και την εγκληματική δραστηριότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Το ΚΚΕ, συνεχίζει, θεωρεί απαράδεκτο το γεγονός ότι 20 άνθρωποι χάθηκαν και υπήρχε τέτοια καθυστέρηση και αδιαφορία ως προς τη γρήγορη λήψη μέτρων διάσωσής τους, ενώ καμιά μέριμνα δεν υπήρχε από τους αρμόδιους για υπεύθυνη ενημέρωση των συγγενών των αγνοουμένων που βρέθηκαν στην Κύμη.

Μπροστά σ' αυτή την αδιαφορία της κυβέρνησης, του κράτους, συνεχίζει ο Κ. Παρασκευάς, οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες και τις μεταφορές, όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιτάξουν την ενωμένη πάλη τους και να υπερασπιστούν τη ζωή τους, την τύχη των οικογενειών τους, την ασφάλεια της εργασίας τους και να θέσουν τέρμα στην εφοπλιστική ασυδοσία και στην αδιαφορία των κυβερνήσεων.

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ

"Ενα δολοφονικό δίδυμο"

Αντιδράσεις συνδικάτων, φορέων, παραγόντων και κομμάτων

Η ΓΣΕΕ με ανακοίνωσή της καλεί την κυβέρνηση να πάρει δραστικά μέτρα για τη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής με σεβασμό γι' αυτούς που εργάζονται στη θάλασσα. Προτείνει:

1) Να δημιουργηθούν άμεσα σταθμοί διάσωσης σε περιφερειακό πανελλαδικό επίπεδο με τον ανάλογο εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό για να μην επαφίεται η διάσωση στον πατριωτισμό των αλιέων ούτε να γίνεται αυτή αντικείμενο αισχροκέρδειας από ιδιωτικές εταιρίες.

2) Να ισχύει η απαγόρευση του απόπλου για όλες τις κατηγορίες πλοίων.

3) Να εκσυγχρονιστούν και να εξοπλιστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες με τα αναγκαία μηχανήματα προκειμένου να εξασφαλίζεται η έγκαιρη λήψη κάθε σήματος κινδύνου.

4) Να αυστηροποιηθούν και να ελέγχονται οι διαδικασίες έκδοσης πιστοποιητικών ασφάλειας της αξιοπλοϊας των πλοίων και να τιμωρούνται παραδειγματικά οι παρανομούντες.

5) Να εκδημοκρατιστεί το ΑΣΝΑ (Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων) όπως και το ίδιο το Λιμενικό Σώμα και να πάψουν οι παρεμβάσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

"Κυβέρνηση και εργοδοσία συμπληρώνουν ένα δολοφονικό δίδυμο,που κάθε χρόνο βυθίζει στο πένθος δεκάδες οικογένειες εργαζομένων", τονίζει στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Οικοδόμων.

"Το μόνο που μένει στην κυβέρνηση, είναι να πάψει να δικαιολογεί τα αδικαιολόγητα και να κάνει πράξεις τις προτάσεις του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, σε διαφορετική περίπτωση ο τίτλος "κυβέρνηση - δολοφόνος" της ανήκει", καταλήγει η ανακοίνωση.

Το Εργατικό Κέντρο Πειραιά εκφράζει τον αποτροπιασμό και την αγανάκτησή του για την πολύνεκρη ναυτική τραγωδία, καταγγέλλοντας την ΑΓΕΤ -ΗΡΑΚΛΗΣ που "έδωσε εντολή στο πλοίο να ταξιδέψει", αλλά και την κυβέρνηση που "έχει σοβαρότατες ευθύνες για το γεγονός ότι χρόνια τώρα συνεχίζεται η ασύδοτη δράση των εφοπλιστών".

Το Εργατικό Κέντρο Αγρινίου σε ανακοίνωσή του επισημαίνει τις τεράστιες ευθύνες του κράτους και του εφοπλιστικού κεφαλαίου για το ατύχημα, ενώ καταγγέλλει την καθυστέρηση στην κινητοποίηση διάσωσης, τονίζοντας ότι η πολιτική της κυβέρνησης είναι τέτοια που "αγνοεί ακόμα και τις ανθρώπινες ζωές".

Κατάπληκτοι από την "εγκληματική ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου", αλλά και "την αναισθησία και αδράνεια του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που ολιγώρησε στην αποστολή βοήθειας προς τους ναυαγούς", έμειναν οι εργαζόμενοι της Λέσβου, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου του νησιού.

Την "εγκληματική ολιγωρία και καθυστέρηση" από την πλευρά του κράτους, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της και η Ομοσπονδία Φάρμακου.Επίσης, το Συμβούλιο Περιοχής 5ης Εδαφικής Περιφέρειας Νομού Χίου σε ψήφισμά του, διαμαρτύρεται προς την κυβέρνηση για τη στάση της απέναντι στα προβλήματα των ναυτικών, για την πολιτική της που στοχεύει στη μείωση του αριθμού των ναυτεργατών και ζητάει μέτρα για την προστασία των ναυτεργατών.

  • Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κ. Στεφανόπουλος,δήλωσε: "Συμμετέχω στη γενική συγκίνηση που προκάλεσε σε όλους το ναυάγιο. Προς τις οικογένειες των θυμάτων, εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια".

Να αναζητηθούν και να καταλογισθούν ευθύνες, ζητάει η ΝΔ,καθώς και να παρθούν μέτρα τα οποία θα αποτρέψουν στο μέλλον ανάλογη τραγωδία.

Την οδύνη του για τη ναυτική τραγωδία εξέφρασε και ο ΣΥΝ.

Η ΠΟΛ. ΑΝ. σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει την ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού. Τέλος, το ΔΗΚΚΙ σε ανακοίνωσή του, εκφράζει τη λύπη του για το ναυάγιο και ζητάει άμεση διερεύνηση για την ανεύρεση των υπευθύνων.

Τεράστιες ευθύνες

Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ,ανάμεσα σε άλλα τονίζουν: Μετά το τραγικό ναυάγιο του πλοίου "ΔΥΣΤΟΣ" τηςΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ, οι ενώσεις ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καταγγέλλουν για μια ακόμα φορά την αναλγησία των ελληνικών κυβερνήσεων και των εφοπλιστών στην αντιμετώπιση των ναυτικών ατυχημάτων και ναυαγίων.

Και από αυτό το ναυάγιο αναδεικνύονται οι τεράστιες εγκληματικές ευθύνες τους, πολύ δε περισσότερο μετά τη συνέντευξη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκη, για την "επιχείρηση διάσωσης".

Ο ελληνικός λαός και οι ναυτεργάτες παρακολουθούν κάθε χρόνο τις εκατόμβες νεκρών ναυτεργατών και αναζητούν τους υπεύθυνους αυτής της τραγωδίας και τα αναγκαία μέτρα για να σέβονται στην πράξη τη ζωή των ναυτεργατών.

Το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα έχει προτείνει σειρά μέτρων για το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αλλά προσκρούει στην αδιαφορία εφοπλιστών και κυβέρνησης.

Αμεσα πρέπει:

1ο. Να τροποποιηθεί η νομοθεσία και να ισχύει για όλες τις κατηγορίες πλοίων η απαγόρευση απόπλου και όχι μόνο για τα επιβατηγά πλοία.

2ο. Να δημιουργηθούν άμεσα σταθμοί διάσωσης με τον ανάλογο εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό και να μην επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων αλιέων και ούτε να γίνεται αντικείμενο αισχρής εκμετάλλευσης από τα συναρμόδια υπουργεία, ΥΕΝ - Εθνικής Αμυνας και των ιδιωτικών εταιριών διάσωσης. Η ολιγωρία στην κινητοποίηση και αυτών των ελλιπών μέσων διάσωσης που διαθέτουμε ήταν εγκληματική και υπάρχουν ευθύνες.

3ο. Τα πιστοποιητικά ασφαλείας για την αξιοπλοϊα των πλοίων από τους Νηογνώμονες και την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων δεν μπορεί να μην ελέγχονται και να μην αποδίδονται ευθύνες σε αυτούς που τα εκδίδουν.

4ο. Το ΑΣΝΑ (Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων) δεν μπορεί να βγάζει αποφάσεις καρμπόν καθ' υπαγόρευση ΥΕΝ - εφοπλιστών για τη συγκάλυψη των υπευθύνων και τη σκύλευση των νεκρών ναυτεργατών.

Η ΠΝΟ

Σε ανακοίνωσή της επίσης η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αναφέρει: Είναι ανάγκη να διευκρινιστούν κάτω από ποιες συνθήκες απέπλευσε το πλοίο από το αγκυροβόλιο της Σκιάθου και αν η πλοιοκτήτρια εταιρία ήταν ενήμερη για την αναχώρησή του. Η ΠΝΟ θεωρεί ανεξήγητη την καθυστέρηση ενεργοποίησης των διαδικασιών και μηχανισμών διάσωσης.

ΚΚΕ
Κυβέρνηση των εφοπλιστών

Μετά και τις ακόμα πιο προκλητικές εμφανίσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, που επιμένει να προκαλεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα αλλά και τη στοιχειώδη νοημοσύνη, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με χτεσινή ανακοίνωσή του σημειώνει:

"Το ναυτικό ναυάγιο αποκαλύπτει με τον πιο τραγικό τρόπο, ότι στη χώρα μας υπάρχει μια κυβέρνηση των εφοπλιστών, των βιομηχάνων και των τραπεζιτών, με επικεφαλής τον Κ. Σημίτη και εντεταλμένο τον Στ. Σουμάκη στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ας μη νομίζει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ότι θα εξιλεωθεί ρίχνοντας τις ευθύνες στον νεκρό πλοίαρχο και σε κάποιους υφισταμένους του του υπουργείου. Οι ευθύνες ανήκουν εξ ολοκλήρου στην εταιρία ΑΓΕΤ, την οποία ο Στ. Σουμάκης καλύπτει πλήρως, καθώς και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Το γεγονός ότι το ΔΥΣΤΟΣ ήταν ένα πλοίο - νεκροφόρα είναι πλέον αναμφισβήτητο, ενώ είναι γνωστό ότι τέτοια πλοία υπάρχουν πολλά, δίχως να ελέγχεται από το ΥΕΝ η κατάστασή τους, επειδή έτσι απαιτούν οι εφοπλιστές. Αναμφισβήτητο επίσης είναι η εξαίρεση των φορτηγών πλοίων από τις διατάξεις απαγορευτικού απόπλου, που ισχύουν για τα επιβατηγά πλοία σε περίπτωση μεγάλης κακοκαιρίας. Το ίδιο και η πολύωρη καθυστέρηση των υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αμυνας να σπεύσουν στο χώρο του ναυαγίου.

Ας αφήσει, λοιπόν, τις ψεύτικες δικαιολογίες ο κ. Σουμάκης. Ο ίδιος κρίνεται και γι' αυτές. Η στάση του, πέρα από τις πολιτικές ευθύνες, αποτελεί πρόκληση για το λαό και για το ναυτεργατικό κόσμο ιδιαίτερα. Το μόνο που του απομένει είναι να παραιτηθεί, αν του έχει απομείνει κάποιο ίχνος ευθιξίας".

  • Με διάβημα, που πραγματοποίησε στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκη, ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας διαμαρτυρήθηκε για την απαράδεκτη στάση, τόσο του υπουργείου, όσο και των λιμενικών αρχών, που κρατούν κυριολεκτικά στο σκοτάδι τους συγγενείς αγνοουμένων, οι οποίοι ζητούν ενημέρωση για την πορεία της επιχείρησης απεγκλωβισμού των συγγενών τους από το πλοίο ΔΥΣΤΟΣ.
  • Τη δέσμευση πως θα παρακολουθήσει από κοντά όλες τις διαδικασίες εξέτασης και την εξέλιξη της διενέργειας προανάκρισης για την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών του ναυαγίου του ΔΥΣΤΟΣ, καθώς και την υπόσχεση πως θα πάρει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε να φανεί η αλήθεια, δίνει η ΝΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ.

Σε ανακοίνωσή της η ΝΕ, αφού εκφράζει τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες των αδικοχαμένων ναυτεργατών - οι περισσότεροι ήταν από το Νομό Μαγνησίας - τονίζει πως θεωρεί επιτακτική ανάγκη και υποχρέωση να φέρει στην επιφάνεια και να σταθεί σε μερικά βασικά ζητήματα που σχετίζονται με την πρόσφατη ναυτική τραγωδία. Καταλογίζει, αρχικά, τεράστιες ευθύνες στη ναυτιλιακή εταιρία της ΑΓΕΤ γιατί είχε σε λειτουργία το συγκεκριμένο πλοίο, που σύμφωνα με καταγγελίες, εδώ και δύο χρόνια ταξίδευε με τη μία μηχανή και ποτέ με την άλλη εξαιτίας μπλακ - άουτ. Υπογραμμίζει πως σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και αρκετά ερωτηματικά σχετικά με τις απαντήσεις που έδωσε ο εκπρόσωπος της εταιρίας, που, ενώ αρχικά εμφανίστηκε να μη γνωρίζει ότι το πλοίο είχε αποπλεύσει από τη Σκιάθο, αναίρεσε στη συνέχεια την προηγούμενη δήλωσή του.

λεζαντες

Η αγωνία στο κατακόρυφο στο λιμάνι της Κύμης

Οργή...

ΕΣΑΚ
Αντιπαλέψτε αυτή την πολιτική

"Το νέο τραγικό πολύνεκρο δυστύχημα του πλοίου ΔΥΣΤΟΣ φέρνει στην επιφάνεια για μια ακόμα φορά τις τεράστιες εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης και των εφοπλιστών", αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΕ της ΕΣΑΚ.

"Οι εγκληματικές ευθύνες των αρμόδιων υπευθύνων της εταιρίας ΑΓΕΤ, συνεχίζει, βρίσκονται στο ότι έδωσαν εντολή ή συγκατάθεση για τον απόπλου του πλοίου τη στιγμή που στην περιοχή φυσούσαν άνεμοι 8 - 9 μποφόρ.

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά η κυβέρνηση έχουν παρόμοιες ευθύνες για: Την έλλειψη στοιχειωδών σύγχρονων συστημάτων επικοινωνίας κινδύνου. Την έλλειψη σύγχρονων σωστικών μέσων.

Την έλλειψη συντονισμού των συναρμόδιων υπουργείων για τη διάσωση, για τη μεγάλη καθυστέρηση παροχής βοήθειας, καθώς και για τη νομική δυνατότητα απόπλου στα εμπορικά πλοία στις περιπτώσεις απαγορευτικών σημάτων.

Μετά από όλα αυτά, δεν μπορεί ο κ. Σουμάκης να κάθεται στη θέση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η ΕΕ της ΕΣΑΚ καταγγέλλει στους εργαζόμενους τη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική, πολιτική υποταγής στα εφοπλιστικά κεφαλαιοκρατικά συμφέροντα.

Καταγγέλλει την εφοπλιστική ασυδοσία που στο όνομα του κέρδους δε διστάζει να θυσιάσει ανθρώπινες ζωές.

Καλεί τους ναυτεργάτες και όλους τους εργαζόμενους, μαζικά, αγωνιστικά και αλληλέγγυα να παλέψουν ενάντια στις πολιτικές και την ασυδοσία του μεγάλου κεφαλαίου, ενάντια στην εκμετάλλευση, για μέτρα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής".

Τώρα τους θυμήθηκαν;

Οταν οι ναυτεργάτες, πριν μερικές μέρες, απεργούσαν διεκδικώντας την ικανοποίηση μιας σειράς δίκαιων αιτημάτων, η συντριπτική πλειοψηφία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης μιλούσε για τους "δύστυχους" φορτηγατζήδες, που δεν μπορούν να παραδώσουν τα φορτία τους. Για τους "ταλαίπωρους" επιβάτες των πλοίων. Για τις αγορές, στις οποίες εγκυμονούσε "κίνδυνος" να μείνουν κενές προϊόντων.

Και ξαφνικά είδαμε ένα κουφάρι στα κύματα. Ενα πλωτό φέρετρο να γεμίζει τις οθόνες. Δύτες να ανασύρουν από τα σπλάχνα του αδικοχαμένες ψυχές. Και τα ΜΜΕ θυμήθηκαν τους εργάτες της θάλασσας. Αυτούς που ταλαιπωρούσαν την "κοινωνική ειρήνη" πριν μερικές μέρες. Εθεσαν "αμείλικτα" ερωτήματα. Ξεκίνησαν και δημοσιογραφικές "έρευνες" για το "τραγικό συμβάν".

Τους έπιασε, ξαφνικά, ο πόνος για όσους δίνουν και τη ζωή τους, προκειμένου με τα σαπιοκάραβα των εφοπλιστάδων να συνεχίζει την πορεία του το ελληνικό "ναυτιλιακό θαύμα"; Ο πόνος γι' αυτούς που έφτυναν, λίγες μέρες πρωτύτερα; Η απλά βρήκαν θέαμα για να γεμίσουν το πρόγραμμά τους, αυτές τις κενές από ειδησεογραφία "άγιες μέρες"; Τόση υποκρισία; Τόσος φαρισαϊσμός;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ