Τρίτη 31 Δεκέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τεράστιες ευθύνες

Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ,ανάμεσα σε άλλα τονίζουν: Μετά το τραγικό ναυάγιο του πλοίου "ΔΥΣΤΟΣ" τηςΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ, οι ενώσεις ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καταγγέλλουν για μια ακόμα φορά την αναλγησία των ελληνικών κυβερνήσεων και των εφοπλιστών στην αντιμετώπιση των ναυτικών ατυχημάτων και ναυαγίων.

Και από αυτό το ναυάγιο αναδεικνύονται οι τεράστιες εγκληματικές ευθύνες τους, πολύ δε περισσότερο μετά τη συνέντευξη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκη, για την "επιχείρηση διάσωσης".

Ο ελληνικός λαός και οι ναυτεργάτες παρακολουθούν κάθε χρόνο τις εκατόμβες νεκρών ναυτεργατών και αναζητούν τους υπεύθυνους αυτής της τραγωδίας και τα αναγκαία μέτρα για να σέβονται στην πράξη τη ζωή των ναυτεργατών.

Το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα έχει προτείνει σειρά μέτρων για το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αλλά προσκρούει στην αδιαφορία εφοπλιστών και κυβέρνησης.

Αμεσα πρέπει:

1ο. Να τροποποιηθεί η νομοθεσία και να ισχύει για όλες τις κατηγορίες πλοίων η απαγόρευση απόπλου και όχι μόνο για τα επιβατηγά πλοία.

2ο. Να δημιουργηθούν άμεσα σταθμοί διάσωσης με τον ανάλογο εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό και να μην επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων αλιέων και ούτε να γίνεται αντικείμενο αισχρής εκμετάλλευσης από τα συναρμόδια υπουργεία, ΥΕΝ - Εθνικής Αμυνας και των ιδιωτικών εταιριών διάσωσης. Η ολιγωρία στην κινητοποίηση και αυτών των ελλιπών μέσων διάσωσης που διαθέτουμε ήταν εγκληματική και υπάρχουν ευθύνες.

3ο. Τα πιστοποιητικά ασφαλείας για την αξιοπλοϊα των πλοίων από τους Νηογνώμονες και την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων δεν μπορεί να μην ελέγχονται και να μην αποδίδονται ευθύνες σε αυτούς που τα εκδίδουν.

4ο. Το ΑΣΝΑ (Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων) δεν μπορεί να βγάζει αποφάσεις καρμπόν καθ' υπαγόρευση ΥΕΝ - εφοπλιστών για τη συγκάλυψη των υπευθύνων και τη σκύλευση των νεκρών ναυτεργατών.

Η ΠΝΟ

Σε ανακοίνωσή της επίσης η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αναφέρει: Είναι ανάγκη να διευκρινιστούν κάτω από ποιες συνθήκες απέπλευσε το πλοίο από το αγκυροβόλιο της Σκιάθου και αν η πλοιοκτήτρια εταιρία ήταν ενήμερη για την αναχώρησή του. Η ΠΝΟ θεωρεί ανεξήγητη την καθυστέρηση ενεργοποίησης των διαδικασιών και μηχανισμών διάσωσης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ