Μετά και τις ακόμα πιο προκλητικές εμφανίσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, που επιμένει να προκαλεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα αλλά και τη στοιχειώδη νοημοσύνη, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με χτεσινή ανακοίνωσή του σημειώνει:
"Το ναυτικό ναυάγιο αποκαλύπτει με τον πιο τραγικό τρόπο, ότι στη χώρα μας υπάρχει μια κυβέρνηση των εφοπλιστών, των βιομηχάνων και των τραπεζιτών, με επικεφαλής τον Κ. Σημίτη και εντεταλμένο τον Στ. Σουμάκη στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Ας μη νομίζει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ότι θα εξιλεωθεί ρίχνοντας τις ευθύνες στον νεκρό πλοίαρχο και σε κάποιους υφισταμένους του του υπουργείου. Οι ευθύνες ανήκουν εξ ολοκλήρου στην εταιρία ΑΓΕΤ, την οποία ο Στ. Σουμάκης καλύπτει πλήρως, καθώς και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Το γεγονός ότι το ΔΥΣΤΟΣ ήταν ένα πλοίο - νεκροφόρα είναι πλέον αναμφισβήτητο, ενώ είναι γνωστό ότι τέτοια πλοία υπάρχουν πολλά, δίχως να ελέγχεται από το ΥΕΝ η κατάστασή τους, επειδή έτσι απαιτούν οι εφοπλιστές. Αναμφισβήτητο επίσης είναι η εξαίρεση των φορτηγών πλοίων από τις διατάξεις απαγορευτικού απόπλου, που ισχύουν για τα επιβατηγά πλοία σε περίπτωση μεγάλης κακοκαιρίας. Το ίδιο και η πολύωρη καθυστέρηση των υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αμυνας να σπεύσουν στο χώρο του ναυαγίου.
Ας αφήσει, λοιπόν, τις ψεύτικες δικαιολογίες ο κ. Σουμάκης. Ο ίδιος κρίνεται και γι' αυτές. Η στάση του, πέρα από τις πολιτικές ευθύνες, αποτελεί πρόκληση για το λαό και για το ναυτεργατικό κόσμο ιδιαίτερα. Το μόνο που του απομένει είναι να παραιτηθεί, αν του έχει απομείνει κάποιο ίχνος ευθιξίας".
Σε ανακοίνωσή της η ΝΕ, αφού εκφράζει τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες των αδικοχαμένων ναυτεργατών - οι περισσότεροι ήταν από το Νομό Μαγνησίας - τονίζει πως θεωρεί επιτακτική ανάγκη και υποχρέωση να φέρει στην επιφάνεια και να σταθεί σε μερικά βασικά ζητήματα που σχετίζονται με την πρόσφατη ναυτική τραγωδία. Καταλογίζει, αρχικά, τεράστιες ευθύνες στη ναυτιλιακή εταιρία της ΑΓΕΤ γιατί είχε σε λειτουργία το συγκεκριμένο πλοίο, που σύμφωνα με καταγγελίες, εδώ και δύο χρόνια ταξίδευε με τη μία μηχανή και ποτέ με την άλλη εξαιτίας μπλακ - άουτ. Υπογραμμίζει πως σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και αρκετά ερωτηματικά σχετικά με τις απαντήσεις που έδωσε ο εκπρόσωπος της εταιρίας, που, ενώ αρχικά εμφανίστηκε να μη γνωρίζει ότι το πλοίο είχε αποπλεύσει από τη Σκιάθο, αναίρεσε στη συνέχεια την προηγούμενη δήλωσή του.