ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Ιούνη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ
Περιουσία του λαού η «Ολυμπιακή »

Στην Τεχνική Διεύθυνση περιόδευσε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ και κάλεσε τους εργαζόμενους σε αγώνα ενάντια στο ξεπούλημα της εταιρίας και λαϊκό μέτωπο για την προάσπιση του εθνικού πλούτου

Οι εργαζόμενοι της «Ολυμπιακής» έχουν χρέος να αντισταθούν στις επιλογές της κυβέρνησης για παράδοση του κρατικού αερομεταφορέα στο ιδιωτικό κεφάλαιο, και μέσα από ένα ενιαίο μέτωπο οι εργαζόμενοι και όλος ο λαός να αντισταθούν για την προάσπιση του συνόλου του εθνικού πλούτου.

Αυτό ήταν το μήνυμα που έδωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, κατά τη διάρκεια της χτεσινής επίσκεψής του, επικεφαλής κλιμακίου του Κόμματος, στην Τεχνική Διεύθυνση της «Ολυμπιακής», στο δυτικό αερολιμένα.

Οι εργαζόμενοι παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ομιλία του βουλευτή του ΚΚΕ, έδειξαν τη συμφωνία τους, πέρα από ατομικές πολιτικές απόψεις, με τις θέσεις των κομμουνιστών μέσα από το ζεστό τους χειροκρότημα που διέκοψε δύο φορές τον Αντ. Σκυλλάκο, ενώ στη συνέχεια αρκετοί ήταν αυτοί που έθεσαν ερωτήσεις ή συνομιλούσαν με τους κομμουνιστές μετά το τέλος της ομιλίας, στα διάφορα «πηγαδάκια» που σχηματίστηκαν. Κοινός παρονομαστής στο σύνολο των ερωτήσεών τους ήταν η εργασιακή ανασφάλεια, που δημιουργούν τα σχέδια της κυβέρνησης για τη μετοχοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα. Η ξεκάθαρη απάντηση που πήραν από τον βουλευτή του ΚΚΕ ήταν: Αγώνας ενάντια στο ξεπούλημα της «Ολυμπιακής» - Λαϊκό μέτωπο για την προάσπιση του συνόλου του εθνικού πλούτου. «Το Κομμουνιστικό Κόμμα, με όσες δυνάμεις διαθέτει, θα στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων», είπε ο Αντ. Σκυλλάκος και τόνισε: «Το ΚΚΕ έχει ξεκάθαρη άποψη για το θέμα της "Ολυμπιακής". Λέμε εθνικός ενιαίος φορέας αερομεταφορών. Λέμε κρατικά και όχι ιδιωτικά αεροδρόμια. Το ΚΚΕ λέει ξεκάθαρα και αγωνίζεται, ώστε όλες εκείνες οι βιομηχανίες και επιχειρήσεις που παίζουν σημαντικό ρόλο στην εθνική ασφάλεια, στο κοινωνικό σύνολο και στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου να παραμείνουν πλήρως σε κρατικά χέρια».

Με έντονο ενδιαφέρον άκουσαν την ομιλία του βουλευτή του ΚΚΕ οι εργαζόμενοι στην Τεχνική Βάση της «Ολυμπιακής»
Με έντονο ενδιαφέρον άκουσαν την ομιλία του βουλευτή του ΚΚΕ οι εργαζόμενοι στην Τεχνική Βάση της «Ολυμπιακής»
Ο Αντ. Σκυλλάκος επισήμανε ότι τα σχέδια για την παράδοση της «Ολυμπιακής» στο ιδιωτικό κεφάλαιο δουλεύονται μέρα με τη μέρα βάσει σχεδίου, ενώ η κάθε διοίκηση έβαζε το δικό της λιθαράκι για να επιτευχθεί το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα. Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι οι εργασιακές σχέσεις χειροτερεύουν ολοένα και οι πρώτοι που νιώθουν άμεσα τις συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι σε αυτές τις επιχειρήσεις.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο Αντώνης Σκυλλάκος, απαντώντας στον ισχυρισμό που προβάλλει συνεχώς η κυβέρνηση, ότι οι επιλογές της είναι επιλογές του ελληνικού λαού, τόνισε ότι οι συσχετισμοί στο Κοινοβούλιο είναι σε βάρος του λαϊκού κινήματος. Την ίδια στιγμή, συνέχισε, που η κυβέρνηση κάνει το παν για να κάμψει την αντίσταση των εργαζομένων, δε θέλει να αγωνίζεται ενάντια στα συμφέροντα της πλουτοκρατίας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. «Με πρόσχημα την καταπολέμηση και πάταξη της τρομοκρατίας, με αφορμή τη δράση της δήθεν επαναστατικής οργάνωσης "17 Νοέμβρη", παίρνουν διαρκώς μέτρα καταστολής του λαϊκού κινήματος. Αλλοτε πάλι ξεπετούν από το πουθενά θέματα που γεμίζουν την καθημερινή ειδησεογραφία, όπως αυτό των νέων ταυτοτήτων και της αναγραφής του θρησκεύματος ή όχι».

Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, κατέληξε ο Αντώνης Σκυλλάκος, οι εργαζόμενοι έχουν χρέος και μπορούν να ορθώσουν το ανάστημά τους, να αντισταθούν μαζικά, μέσα από ένα ενιαίο μέτωπο για την προάσπιση του συνόλου του εθνικού πλούτου της χώρας μας.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΣΙΩΝΗΣ
Οι εργαζόμενοι είναι η πραγματική δύναμη του ΟΤΕ

Στο διοικητικό μέγαρο του Οργανισμού στο Μαρούσι περιόδευσε ο βουλευτής του ΚΚΕ

Για τα σοβαρά προβλήματα υγιεινής και των άσχημων συνθηκών εργασίας ενημέρωσαν τον βουλευτή του ΚΚΕ οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου
Για τα σοβαρά προβλήματα υγιεινής και των άσχημων συνθηκών εργασίας ενημέρωσαν τον βουλευτή του ΚΚΕ οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου
Οι εκλογές πέρασαν, αλλά τα προβλήματα στον ΟΤΕ παραμένουν και οξύνονται. Γι' αυτά τα προβλήματα συζήτησε χτες με εργαζόμενους ο Παναγιώτης Κοσιώνης, βουλευτής του ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια περιοδείας στο διοικητικό μέγαρο στο Μαρούσι. Περιοδεία που αποδεικνύει ότι οι κομμουνιστές είναι συνεπείς με την προεκλογική δέσμευση να είναι και μετά τις εκλογές κοντά στους εργαζόμενους, στα μικρά και μεγάλα προβλήματά τους, αλλά και το αδιάλειπτο ενδιαφέρον του ΚΚΕ για τον ΟΤΕ, που παραδίνεται στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Στο Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου, οι εργαζόμενοι ενημέρωσαν το βουλευτή του ΚΚΕ για τις εφαρμογές και το ρόλο της συγκεκριμένης υπηρεσίας και του μετέφεραν τα σοβαρά προβλήματα υγιεινής και των άσχημων συνθηκών που εργάζονται. (Σημειώνεται ότι για το θέμα το ΚΚΕ έχει καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή). «Να μην πάμε αδιάβαστοι και διαπιστώσουμε μετά από 10-15 χρόνια ασθένειες που σχετίζονται με τη χρήση των νέων τεχνολογιών», ήταν η ανησυχία των εργαζομένων, οι οποίοι έδωσαν έμφαση στο γεγονός, ότι μεγάλο μέρος των εργαζομένων τα επόμενα χρόνια θα εργάζονται μπροστά στις οθόνες των κομπιούτερ.

Ο Παναγιώτης Κοσιώνης στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός της «επιστημονικής δυσφήμισης» - όπως είπε χαρακτηριστικά - που έχει εξαπολυθεί ενάντια στους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα, προκειμένου να ξεπουληθούν τα κερδοφόρα κομμάτια του, να περάσουν χωρίς αντιστάσεις οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, αλλά και στο ασφαλιστικό, σε βάρος της εργατικής τάξης. Θέλουν να σπείρουν την απογοήτευση, υπογράμμισε ο βουλευτής του ΚΚΕ και κάλεσε τους εργαζόμενους να μην αποδεχτούν το σύγχρονο Καιάδα που ετοιμάζουν με το ασφαλιστικό, «να νιώσουν τη δύναμή τους» και ν' αντισταθούν. Μια δύναμη που πηγάζει από το γεγονός, ότι είναι ακριβώς η εργασία και το μυαλό των εργαζομένων, που δημιούργησε τον σημερινό ΟΤΕ, για τα οποία όμως δεν ακούγεται λέξη στα Μαζικά Μέσα Ενημέρωσης.

Απαντώντας σε ερώτηση για το ρόλο της απελευθέρωσης, ο βουλευτής υπογράμμισε ότι η εμπειρία έχει αποδείξει πως αυτή δε γίνεται ούτε προς όφελος των εργαζομένων, ούτε των δημόσιων Οργανισμών. Γι' αυτό δεν πρέπει να κάνουμε πίσω, γιατί τότε δε θα σταματήσουμε. Αλλά βέβαια - τόνισε - εννοούμε έναν άλλο δημόσιο τομέα, που θα βάζει τους Οργανισμούς πραγματικά στην υπηρεσία των πολιτών.

Στο τμήμα διεκπεραίωσης της αλληλογραφίας του ΟΤΕ - εσωτερικό ταχυδρομείο - ο βουλευτής ήρθε αντιμέτωπος με τα νέα εκσυγχρονιστικά ήθη που εφαρμόζονται όσον αφορά τις σχέσεις εργασίας. Εδώ, όπως και σε δεκάδες άλλες υπηρεσίες του Οργανισμού, οι εργολαβίες δίνουν και παίρνουν. Μόνιμες θέσεις εργασίας έχουν περάσει στην κατοχή των εργολάβων, οι οποίοι προσλαμβάνουν προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με αμοιβές που είναι στο μισό από αυτές των μονίμων υπαλλήλων, κερδοσκοπώντας ασύστολα. Απολύουν και προσλαμβάνουν καινούριους όποτε θέλουν, κρατώντας σε ομηρία εκατοντάδες εργαζόμενους. Ομηρία που δεν είναι άσχετη με ένα ολόκληρο κύκλωμα πιέσεων και εκβιασμών, που φτάνει μέχρι την κάλπη. Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν ότι οι εργολαβίες έχουν πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και μαζί με τους πάσης φύσεως προμηθευτές και «συμβούλους» έχουν μετατραπεί σε μια μεγάλη γάγγραινα για την επιχείρηση.

Πρόσχημα για ένταση της αστυνομοκρατίας οι Ολυμπιακοί Αγώνες

Τον κίνδυνο να «ολισθήσουν» τα μέτρα ασφάλειας και η δημιουργία μηχανισμού εθελοντών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε μέτρα ενίσχυσης του κρατικού αυταρχισμού και του κράτους - «ασφαλίτη» έθεσε η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, στη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή των άρθρων του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην Οργανωτική Επιτροπή «Αθήνα 2004».

Για το θέμα των εθελοντών η Λιάνα Κανέλλη έθεσε το ερώτημα: «με τι κριτήρια μια Διεύθυνση Ασφάλειας Ολυμπιακών Αγώνων, που έχει τον επιτελικό σχεδιασμό και το συντονισμό των εμπλεκομένων, θα επιλέξει μέσα από έναν κατάλογο 50.000 εθελοντών; Αν υποθέσουμε ότι ισχύει ο κατάλογος και δεν προκηρύξουμε την ανάγκη ενός καινούριου καταλόγου γιατί μπορεί και οι άνθρωποι, οι οποίοι υπέβαλαν τότε το αίτημα να γίνουν εθελοντές και να λειτουργήσουν ως εθελοντές να ήταν πολλοί νέοι, να μεγάλωσαν και να έχουν πιάσει δουλιά. Με τι κριτήρια ασφάλειας θα γίνει αυτό; Θα περάσουμε σε κάποιου είδους φακέλωμα;». Παράλληλα, αναφερόμενη στο θέμα των όρων ασφάλειας που προβλέπονται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες αναρωτήθηκε: «Ο ειδικός εξοπλισμός σε ζητήματα ασφάλειας, είτε αυτός που θα χορηγηθεί σε αστυνομικούς σε οπλίτες, είτε σε μέλη ιδιωτικών εταιριών που θα επιστρατευτούν γι' αυτή την ιστορία αν θα περιλαμβάνει μηχανισμούς, όπως για παράδειγμα κάμερες, ειδική πρόσβαση στο Ιντερνετ παντός συμμετέχοντος, ενδεχομένως έλεγχο λίγο παραπανίσιας ασφάλειας σε ό,τι αφορά θέματα του curiculum vitae, τα βιογραφικά ακόμα και των εθελοντών. Μηχανισμούς δηλαδή για τους οποίους ρητά να διαβεβαιωθούμε ότι θα καταργηθούν μετά και δε θα απομείνουν στις περιοχές, για να χρησιμοποιηθούν στην παρακολούθηση πολιτών».

Οι τοποθετήσεις αυτές, προκάλεσαν την αντίδραση του Θ. Πάγκαλου, που ανταπάντησε, λέγοντας ότι «η αστυνομία για να κάνει αυτά τα πράγματα πρέπει να έχει ένα θεσμικό πλαίσιο, πρέπει να υπάρχει ένας νόμος. Είμαστε κράτος του νόμου και της δημοκρατίας», ενώ επισήμανε ότι οι κάμερες που υπάρχουν σήμερα στο κέντρο της Αθήνας «βοηθούν την καθημερινή ζωή στην Αθήνα και δεν μπορούν να μετατραπούν σε όργανα παρακολούθησης». Οταν η Λιάνα Κανέλλη επισήμανε στον υπουργό φαινόμενα και καταγγελίες παρακολούθησης διαδηλώσεων ο Θ.Πάγκαλος τόνισε ότι «το πώς παρακολουθούνται οι διαδηλώσεις από την αστυνομία είναι πλήρως νομοθετημένο και βεβαίως στη διάρκεια των διαδηλώσεων υπάρχουν πράξεις βιας περί των οποίων πρέπει να υπάρχει μαρτυρία». «Οχι όμως και στις συνεδριάσεις των συνδικάτων, αυτό δεν είναι θεσμοθετημένο» ανταπάντησε η Λιάνα Κανέλλη.

Στη συζήτηση των άρθρων παρενέβη χτες και ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Χουρμουζιάδης αναφερόμενος στο θέμα της πρόσληψης αρχαιολόγων που ορίζεται με το συζητούμενο νομοσχέδιο. Ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε: «θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σε μια άμεση προκήρυξη αυτού του διαγωνισμού με έναν πολύ ταχύ τρόπο, ώστε να έχουμε εγκαίρως το νέο προσωπικό των αρχαιολόγων». Παράλληλα, επισήμανε ότι ένα μεγάλο μέρος των επισκεπτών στη χώρα λόγω Ολυμπιακών Αγώνων θα ενδιαφερθεί για τους αρχαιολογικούς χώρους, σημειώνοντας ότι «δεν προβλέπονται σαφείς παρεμβάσεις από εδώ και πέρα για τη βελτίωση των αρχαιολογικών χώρων».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΘΕΛ
Κανένα δρομολόγιο, αν δεν πληρούνται οι όροι ασφαλείας

Την άμεση λήψη μέτρων για την ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνηση του επιβατικού κοινού της Αθήνας με τις αστικές συγκοινωνίας, ζητούν οι οδηγοί της ΕΘΕΛ, που αποφάσισαν στο εξής να ακινητοποιούν απροειδοποίητα τα λεωφορεία, αν δεν πληρούνται οι όροι ασφαλείας για τον επιβάτη και τον οδηγό.

Αυτό ανακοίνωσαν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Παρουσίασαν με συγκεκριμένα παραδείγματα τα καθημερινά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί και προσκόμισαν σειρά επιστολών προς τα συναρμόδια υπουργεία και στις διοικήσεις ΟΑΣΑ και ΕΘΕΛ, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν βρει ανταπόκριση.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χρ.Σταμούλος κατήγγειλε «το έλλειμμα ευθύνης των αρμοδίων για συγκοινωνιακή πολιτική με γνώμονα τον πολίτη», επισημαίνοντας ότι θύματα αυτής της πολιτικής είναι το επιβατικό κοινό, αλλά και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες. Αναφερόμενος στις αντίξοες συνθήκες που εργάζονται οι οδηγοί, τόνισε ότι καθημερινά αντιμετωπίζουν σωρεία εμποδίων, με επακόλουθο τα λεωφορεία να ακινητοποιούνται, να προκαλούνται κυκλοφοριακά προβλήματα και μαζί με την ταλαιπωρία των επιβατών και των οδηγών των ΙΧ να «ανάβουν και τα αίματα». Ετσι, οι οδηγοί της ΕΘΕΛ δέχονται αδικαιολόγητες επιθέσεις από επιβάτες και οδηγούς ΙΧ, ενώ υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις χειροδικίας σε βάρος οδηγών λεωφορείων! Και δεν είναι μόνο αυτό: Αν ο οδηγός στην προσπάθειά του να απεγκλωβίσει το λεωφορείο προκαλέσει ζημιά, τιμωρείται αυστηρά από την εταιρία, με στέρηση ημερομισθίων ή με ποινή αργίας! Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρόεδρος του Συνδικάτου στην έλλειψη των χώρων υγιεινής, υπογραμμίζοντας ότι οι οδηγοί υποχρεώνονται να είναι, τουλάχιστον, οκτώ ώρες στο τιμόνι, χωρίς να μπορούν να ικανοποιήσουν ακόμα και τις στοιχειώδεις φυσικές τους ανάγκες, αφού στα τέρματα και στις αφετηρίες δεν υπάρχουν τουαλέτες!

Σύμφωνα με επίσημα συμπεράσματα Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου που παρέθεσε ο Χρ.Χατζής , διευθυντής της Υπηρεσίας Ιατρικής της ΕΘΕΛ, οι οδηγοί των λεωφορείων μετά από 20ετή υπηρεσία θα πρέπει να μη θεωρούνται ικανοί να συνεχίσουν την ίδια εργασία, λόγω σωματικών βλαβών και επιβάρυνσης της υγείας τους. Οπως επισήμανε, ο κλάδος παρουσιάζει αυξημένα ποσοστά σε καρδιαγγειακά, μυοσκελετικά, γαστρεντερικά, αναπνευστικά και άλλα νοσήματα, με προεξάρχοντα τα καρδιαγγειακά (70%), ενώ σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου αμερικανικού οργανισμού ΝΤΟF αναφορικά με το δείκτη θνησιμότητας κατά επαγγελματικές κατηγορίες, οι απασχολούμενοι στις μεταφορές είναι ο τρίτος περισσότερο βεβαρυμένος κλάδος, μετά την εξόρυξη και τις κατασκευές, με συχνότητα 23,44 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους το χρόνο. Και να σημειωθεί ότι τα διεθνή στάνταρ υπολογίζονται με βάση την 8ωρη, συνεχή ημερησια απασχόληση.

Στη συνέντευξη εκ μέρους του ΚΚΕ παραβρέθηκε ο βουλευτής Αντ.Σκυλλάκος. Ελαμψαν διά της απουσίας τους οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ και της ΠΑΣΚΕ ΕΘΕΛ, της ΝΔ και του ΣΥΝ, ενώ το ΔΗΚΚΙ εκπροσώπησε ο Δημ. Σούλης. Επίσης, παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας, της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ και της Ομοσπονδίας Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΥΠΑΕ), καθώς και ο διευθυντής κίνησης της ΕΘΕΛ Παντ.Σταύρου.

«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» ΕΛΤΑ
Προσκλητήριο συμμετοχής στην απεργία

Να πάρουν μαζικά μέρος στην απεργία στις 21 Ιούνη, καλεί τους ταχυδρομικούς η παράταξη της «Δημοκρατικής Συνεργασίας», δίνοντάς της γνήσιο, αγωνιστικό περιεχόμενο και προβάλλοντας τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο ταχυδρομείο. Η παράταξη καλεί τους εργαζόμενους να ξεπεράσουν τη συμβιβασμένη ηγεσία της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ, που κήρυξε μια 24ωρη απεργία «στημένη και χωρίς προοπτική» και με τον αγώνα τους να βάλουν τη δική τους σφραγίδα.

Οπως υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Συνεργασία», στο ΔΣ της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ, καταψήφισε την πρόταση της πλειοψηφίας, αφού στο απεργιακό πλαίσιο δε θέτει τα πραγματικά προβλήματα των εργαζομένων, ενώ χαρακτηριστικό της στάσης της και των πραγματικών της επιδιώξεων, είναι και η άρνησή της για πραγματοποίηση απεργιακής συγκέντρωσης, όπως πρότεινε η παράταξη.

Απέναντι στη μεθοδευμένη διάλυση και αποδιοργάνωση, που προωθούν κυβέρνηση και διοίκηση και στην οποία η συμβιβασμένη ηγεσία της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ έβαλε πλάτη, οι ταχυδρομικοί πρέπει να απεργήσουν και να απαιτήσουν την ανάπτυξη του δημόσιου ταχυδρομείου, τη διατήρηση και διεύρυνση των εργατικών δικαιωμάτων, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, την αναστροφή της απαράδεκτης κατάστασης που έχει επιβληθεί στους εργασιακούς χώρους.

Η «Δημοκρατική Συνεργασία», με το σύνθημα «Ολοι στην Απεργία», καλεί στη δημιουργία μετώπου αντίστασης, που θα αποκρούει την ιδιωτικοποίηση του ΕΛΤΑ, θα βάζει φρένο στην εκχώρηση δραστηριοτήτων και την απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων.

Σε χτεσινή της συνέντευξη Τύπου, η πλειοψηφία της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ δήλωσε εξαπατημένη, γιατί η διοίκηση δεν τήρησε τις δεσμεύσεις της για προσλήψεις, ενώ ζήτησε να μη δοθούν οι συντάξεις του ΙΚΑ στις τράπεζες, στερώντας έσοδα από τα ΕΛΤΑ.

ΚΟΥΡΟΥΠΗΤΟΣ
Αγώνας δρόμου για το πρόστιμο!

Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που εγκρίθηκε χτες από το Υπουργικό Συμβούλιο και προβλέπει τη χωροθέτηση Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) και Εργοστασίου Μηχανικής Ανακύκλωσης, η κυβέρνηση προσπαθεί με χαρακτηριστική καθυστέρηση να επιλύσει το πρόβλημα της παράνομης χωματερής του Κουρουπητού Χανίων, που λειτουργεί εδώ και 15 χρόνια.

Η κυβέρνηση, ουσιαστικά, με τον τρόπο αυτό, τρέχει ασθμαίνοντας πίσω από τις καταδικαστικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που έχουν εκδοθεί από το 1992. Είναι, άλλωστε, γεγονός ότι η ανακοίνωση των κυβερνητικών αυτών μέτρων έρχεται λίγα μόλις εικοσιτετράωρα πριν τη δημοσίευση της οριστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με το οποίο θα καταδικάζεται η χώρα μας με πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δραχμών την ημέρα (και μάλιστα αναδρομικά από το 1992) για παράβαση των νόμων περί οικολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων με αφορμή την περίπτωση του Κουρουπητού. Εάν, πάντως, η κυβέρνηση δεν πείσει με τη χτεσινή κίνησή της - και κυρίως με την προσωρινή λειτουργία χωματερής πριν τη λειτουργία του ΧΥΤΑ - την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τότε η χώρα μας θα είναι η πρώτη χώρα - μέλος της ΕΕ που θα καταδικαστεί για παράβαση της νομοθεσίας για θέματα περιβάλλοντος...

Η κυβέρνηση βέβαια, τόσο με δηλώσεις του υπουργού Τύπου Δ. Ρέππα, όσο και με ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, προσπαθεί να επιρρίψει όλες τις ευθύνες για την τρομακτική καθυστέρηση στην επίλυση του προβλήματος του Κουρουπητού στους κατοίκους και τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης των Χανίων. Το ερώτημα, όμως, που ανακύπτει είναι: Γιατί τόσον καιρό, τόσο αυτή, όσο και η προηγούμενη κυβέρνηση παρέμεναν απαθείς (χωρίς να εκπονήσουν σοβαρές και πειστικές μελέτες κλπ.) και παίρνουν αυτά τα μέτρα λίγο πριν την οριστική καταδίκη της χώρας;

Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία θα κυρωθεί με νόμο από τη Βουλή, αποφασίστηκαν τα εξής:

  • Η χωροθέτηση της Μονάδας Μηχανικής Ανακύκλωσης (Μηχανική διαλογή, κομποστοποίηση απορριμμάτων), καθώς και του Χώρου Υγειονομικής Ταφής των Απορριμμάτων στη θέση Κορακιά Ακρωτηρίου Χανίων, με αναγκαστική απαλλοτρίωση έκτασης 236 στρεμμάτων.
  • Η χωροθέτηση της Μονάδας Συμπίεσης - Δεματοποίησης και Προσωρινής Αποθήκευσης των απορριμμάτων στη θέση Μεσομούρι Ακρωτηρίου, με απαλλοτρίωση 52 στρεμμάτων, η οποία θα λειτουργήσει μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Εργοστασίου Ανακύκλωσης και του ΧΥΤΑ.
Ξέμειναν από γραμματόσημα...

Χωρίς γραμματόσημα έμειναν τα ΕΛΤΑ! Η είδηση θα έμοιαζε με πικρό αστείο, αν δεν ήταν ένα ακόμα δείγμα της αποδιοργάνωσης και της υποβάθμισης, στην οποία τα οδήγησε η κυβερνητική πολιτική. Εκτός από γραμματόσημα, δεν υπάρχουν ούτε σπάγκοι για να δένονται τα δέματα και οι σφραγίδες για να τα ασφαλίζουν. Εδώ οδήγησε ο εκσυγχρονισμός τα ΕΛΤΑ. Και μη χειρότερα...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ